Bekijk volle/desktop versie : Botsingen met je Moeder



Pagina's : [1] 2 3

02-04-2006, 22:35

Citaat door Asssie08:
Salaam iederen

Ik vroeg me echt af of jullie ook vaak meningsverschillen met jullie moeder hebben , ik heb dat in ieder geval constant en vaak leidt het tot geschreeuw. Ik vind het heel erg vervelend en mijn moeder ook. Zij vindt dat ik erg brutaal ben, maar ik vind weer dat ik alleen zeg wat ik ervan vindt. En van een mug maakt ze een olifant.

Ik weet dat ik af en toe brutaal/koppig/eigenwijs kan zijn maar mijn moeder kan der ook wat van! Waarscheinelijk heb ik dat van haar geerft.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie, vast denk je gewoon je mond houden probeer ik maar helaas kan ik dat niet en als ik dat doen ga ik de volgende dag weer op terug.

Asssie08
.

02-04-2006, 22:52


Nee, geen geval apart.

Heb ook wel vaak discussies/meningsverschillen met moeder. Ik ben dan wel weer wat kalmer en laat anderen eerder over het rooie gaan. Maar als jij een punt hebt dan is schreeuwen niet nodig. Je moet mensen leren op jouw manier te laten kijken naar de dingen, vanuit jouw perspectief gewoon (daar zit het 'm in).
Degene die schreeuwen hebben vaak geen punt of staan niet helemaal achter hun punt en denken door middel van schreeuwen over te kunnen komen met de 'boodschap'.

Juist eigenwijze, koppige en bekrompen-denkenden kun je netjes 'pakken' ahum.

02-04-2006, 22:52

Nee,ik heb het ook heel vaak
ik en me moeder zijn alletwee heel koppig
en dat botst zo vaak.
maar je moet gewoon je excuses aanbieden het is en blijft je moeder.
het is moeilijk om je trots op zij te zetten.
maar toch vergeet nooit: het paradijs ligt onder de voeten van onze moeders.

02-04-2006, 22:55

Citaat door l0vey0ux:

Nee,ik heb het ook heel vaak
ik en me moeder zijn alletwee heel koppig
en dat botst zo vaak.
maar je moet gewoon je excuses aanbieden het is en blijft je moeder.
het is moeilijk om je trots op zij te zetten.
maar toch vergeet nooit: het paradijs ligt onder de voeten van onze moeders.
Het voelt zo goed om je trots opzij te zetten!

Doe het nu sinds een kort halfjaartje, wordt er alleen gelukkiger op. Ben nooit superkoppig geweest of iets, maar heel soms vertikte ik het om terug te komen op iets en te zeggen: Oke, you're right, smak!!

Think im growing up.

02-04-2006, 22:58



Citaat door Ewaywaa:
Het voelt zo goed om je trots opzij te zetten!

Doe het nu sinds een kort halfjaartje, wordt er alleen gelukkiger op. Ben nooit superkoppig geweest of iets, maar heel soms vertikte ik het om terug te komen op iets en te zeggen: Oke, you're right, smak!!

Think im growing up.

haha ik ken het heb precies hetzelfde gevoel.
maarja soms is het nog steeds moeilijk.
but smile and keep your head up.

02-04-2006, 23:05

Citaat door Asssie08:
Ik bied mijn excuse niet aan als ik weet dat ik gelijk heb, je kan schreeuwen en op en nee springen en gek worden, maar ik doe het niet! Tenzij ik weet dat ik fout zit dan ga ik er ook naar toe en biedt dan mijn excuse aan.

Ik weet dat het paradijs onder haar voeten ligt maar als ze soms niet eens naar je luistert of iets anders aan de hand is dan denk ik laat maar zitten.

Ik heb elhamdoillah een geweldige moeder alleen die meningsverschillen zijn soms erg erg vervelend/irritant en erg stom
Alhamdoulilah.

Begrijp me niet verkeerd, ik geef ook niet aan alles toe. Haha dat zou pas grappig zijn.

Soms zijn we het na een discussie ook gewoon nog steeds oneens, alleen schreeuwen gebeurt echt zelden/niet. Dat is gewoon zonde.

02-04-2006, 23:12

Citaat door Asssie08:
Salaam iederen

Ik vroeg me echt af of jullie ook vaak meningsverschillen met jullie moeder hebben , ik heb dat in ieder geval constant en vaak leidt het tot geschreeuw. Ik vind het heel erg vervelend en mijn moeder ook. Zij vindt dat ik erg brutaal ben, maar ik vind weer dat ik alleen zeg wat ik ervan vindt. En van een mug maakt ze een olifant.

Ik weet dat ik af en toe brutaal/koppig/eigenwijs kan zijn maar mijn moeder kan der ook wat van! Waarscheinelijk heb ik dat van haar geerft.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie, vast denk je gewoon je mond houden probeer ik maar helaas kan ik dat niet en als ik dat doen ga ik de volgende dag weer op terug.

Asssie08

ik ben 100% hetzelfde vb. over jongens als vriednen hebben puur vriendschap niet meer en gaat zij seggen van nee het hoort zo van die dingen dan gaat zij wel de eerste stap zetten om het gesprek op te houden puur dat ik niet ga flauwvallen,, als ik kwaad ben kan ik gewoon een black out krijgen...maar probeer de discutie gewoon te ontwijken en alstie er tog is gewoon zeggen a3hoedoebillah imminashaitaan irrajiem en gewoon doen waarmee je meer bezig was,, dat doe ik vaak

02-04-2006, 23:19

Citaat door Asssie08:
Dat probeer ik ook haar negeren en dat zegt me vader ook van negeer haar want je zegt soms dingen zonder je grenzen te hebben, maar het lukt me gewoon niet. Want zvaak heb ik mijn woorden al ready, ik kaats heel snel dingen terug, soms te snel
ik ben ook zo maar ik heb geleerd....is wel stom maar keep on smiling is mss scheef getypt maar begrijp je wat ik wil bedoelen ,, als mijn vader zo begint stom tedoen van blablalbablablabla zwijg ik gewoon maar in mezelf zeg ik vanalles terug maar niet luidop,, als we allebei wat gekalmeerd zijn gaan we het uitpraten

maar probeer gewoon als ze iets zeggen gewoon mond houden wollah je moet oefenen het gaat wel lukken

02-04-2006, 23:23
Zolang je wat te zeggen hebt moet je dat gewoon doen. Zeker niet zwijgen.

Je wilt jezelf toch niet ''opeten'' van binnen?

Maar leer een manier te vinden dat er naar je wordt geluisterd, thats the trick!

02-04-2006, 23:32
Van brutaal, eigenwijs en koppig naar het meisje dat zich aan alles toegeeft??

Haha, maar zo gaat dat niet. Je hebt niet eens naar een tussenweg gezocht.

Toch wens ik je veel sterkte.

02-04-2006, 23:32

Citaat door Asssie08:
Dank jullie wel voor al jullie reacties en inchallah ga ik morgen beginnen
xBlijven lachen
xHaar gang laten gaan
xNiks terug zetten, des te eerder ze haar mond houdt

Nou ik ben benieuwd of het gaat werken en icallah horen jullie van me
dat si de sleutel tot het probleem

04-04-2006, 16:44
ewa saafiie dat heb ik ook altijd met me moeder... soms negeer ik haar dan...
maar gelukkig kan ik wel met me vader opschieten...

05-04-2006, 18:58



Citaat door Asssie08:
Aahaha jah klopt ik ben ook erg benieuwd of het helpt, maar jah het is eigelijk best makkelijk iedereen kan dat tenzij het een extreme houding is ofso, anyway dat blijven lachen ben ik erg goed in, En geloof mij het helpt ook nog!
Ben trots op je.

05-04-2006, 21:45

Citaat door Asssie08:
Salaam iederen

Ik vroeg me echt af of jullie ook vaak meningsverschillen met jullie moeder hebben , ik heb dat in ieder geval constant en vaak leidt het tot geschreeuw. Ik vind het heel erg vervelend en mijn moeder ook. Zij vindt dat ik erg brutaal ben, maar ik vind weer dat ik alleen zeg wat ik ervan vindt. En van een mug maakt ze een olifant.

Ik weet dat ik af en toe brutaal/koppig/eigenwijs kan zijn maar mijn moeder kan der ook wat van! Waarscheinelijk heb ik dat van haar geerft.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie, vast denk je gewoon je mond houden probeer ik maar helaas kan ik dat niet en als ik dat doen ga ik de volgende dag weer op terug.

Asssie08
Je moeder leeft alhamdoulilah nog dus het is 'overgenomen'

Ps; sorry voor het ongemak

05-04-2006, 22:12

Citaat door Asssie08:
Salaam iederen

Ik vroeg me echt af of jullie ook vaak meningsverschillen met jullie moeder hebben , ik heb dat in ieder geval constant en vaak leidt het tot geschreeuw. Ik vind het heel erg vervelend en mijn moeder ook. Zij vindt dat ik erg brutaal ben, maar ik vind weer dat ik alleen zeg wat ik ervan vindt. En van een mug maakt ze een olifant.

Ik weet dat ik af en toe brutaal/koppig/eigenwijs kan zijn maar mijn moeder kan der ook wat van! Waarscheinelijk heb ik dat van haar geerft.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie, vast denk je gewoon je mond houden probeer ik maar helaas kan ik dat niet en als ik dat doen ga ik de volgende dag weer op terug.

Asssie08
weet je..hoe meer je met je ma bots...hoe dichter je bij elkaar staat.

het klinkt heel raar...maar denk er eens over na...als ze je nix deed...dan zou je waarschijnelijk niet eens de moeite neme om iets te zeggen.

jullie zijn closer dan je zelf denkt...


ik heb dat trouwens ook met mijn ma...

Pagina's : [1] 2 3