Bekijk volle/desktop versie : Voor mama's en aanstaande mama's!!!



02-04-2006, 16:26
Hier tips en leuke weetjes voor de baby's...

xAls er een baby in je leven is gekomen, moet je door grote veranderingen heen. Zet je zelf niet teveel onder druk als in het begin niet alles even goed gaat.

xGebruik de tijd dat de baby slaapt voor jezelf.

xIn het begin brengen kinderen heel wat tijd door in bed. Een knusse, en veilige slaapplaats is dus belangrijk.

xLaat de billetjes van je baby dagelijks ademen. De beste manier om luieruitslag te behandelen is die te voorkomen. Elke dag vijf minuten zonder luier helpt al opmerkelijk!

xAls je beslist de baby de borst te geven, mag je er vanuit gaan dat je baby goed gevoed wordt.

xVooral s'nachts is het prettig om liggend de borst te geven, je kunt je baby bij je in bed nemen, dan rust je zelf ook uit.

xZie het wassen van je baby niet als verplicht onderdeel, maar een gelegenheid om tederheid en aandacht te geven.

xAls je baby geschrokken is van onverwachts hard geluid, dan wordt hij weer kalm als hij opgepakt wordt.

xVrolijk speelgoed laat een kind zien hoe boeiend zijn omgeving is en helpt bij het leren.

xStel de thermostatische kraan zo in dat het water niet warmer word dan 37 C. Op die manier kan je baby zich nooit verbranden aan het badwater of het water uit de kraan.

xTedere, liefdevolle aanrakingen en veelvoudig oogcontact bevorderen de algehele ontwikkeling van de baby en versterken de band tussen ouder en kind.

xLaat je baby eten tot hij vanzelf stopt. Je merkt het vanzelf als hij niet voldoende voeding krijgt. Een baby die voldaan is, is ontspannen en zal s'nachts lekker slapen.

xProbeer je baby op welke plek dan ook te laten slapen, en dit vanaf het begin. Leg hem niet altijd in zijn wiegje of bedje om een dutje te doen, maar leg hem bijvoorbeeld ook eens in de babybox te slapen of in een rumoerige kamer (zoals woonkamer) met de tv zachtjes aan.


Ik heb er nog heel veel meer!!! Als ik er nog meer op moet zetten, moeten jullie het maar zeggen....

02-04-2006, 16:53




Hier hebben we wat aan denk ik!


02-04-2006, 16:55

Citaat door OemSoufian:


Hier hebben we wat aan denk ik!

Graag gedaan...

02-04-2006, 17:58
Je moet ook op je gevoel afgaan.

02-04-2006, 18:03



Citaat door Atlas_Gebergte:
Je moet ook op je gevoel afgaan.
Dat klopt helemaal!!