Bekijk volle/desktop versie : Studie Pedagogiek, Wie volgt deze opleiding?



02-04-2006, 12:01
Hey hey ,

ik heb een aantal vraagjes. Wie volgt deze opleiding ?
En wat leer je er allemaal en welke vakken?
is het een zware opleiding (veel verslagen maken etc etc)
en wat voor beroep kan je uitoefenen als je hiermee klaar bent.

ik zal het zeer op prijs stellen als jullie me zouden informeren.

Bij voorbaat dank

02-04-2006, 12:10


Ik heb meegelopen met die opleiding omdat ik dacht dat het misschien wel wat voor mij was. Ik kan je dat aanraden, ga gewoon meelopen op een lesdag dan zie je gelijk hoe het verloopt op scchool enzo..

maar het is meer adviseren hoe ouders met hun inderen om kunnen gaan en vergeleken met andere opleidingen denk ik dat het aantal verslagen enzo meevalt!

je krijgt pedagogiek, filosofie en nog meer..


ik hoop dat je hier wat aanhebt!

02-04-2006, 12:12

Citaat door Miryam17:
Ik heb meegelopen met die opleiding omdat ik dacht dat het misschien wel wat voor mij was. Ik kan je dat aanraden, ga gewoon meelopen op een lesdag dan zie je gelijk hoe het verloopt op scchool enzo..

maar het is meer adviseren hoe ouders met hun inderen om kunnen gaan en vergeleken met andere opleidingen denk ik dat het aantal verslagen enzo meevalt!

je krijgt pedagogiek, filosofie en nog meer..


ik hoop dat je hier wat aanhebt!
Dank je wel voor je reactie , waarom heb je niet voor deze opleiding gekozen als ik vragen mag?

02-04-2006, 12:18
Ik twijfelde tussen pedagogiek en sjd.

pedagogiek was voor mij niet meer zo leuk omdat je ouders en leraren eidereen die advies wil over kinderen gaat helpen maar ik wilde juist met jongeren werken en niet met de ouders..

Dus ik zag mezelf niet met ouders kletsen over hun kind, maar zag mezelf wel kletsen met dat kind. Begrijp je?

Ik was ook heel geboeid in pshychologie maar omdat het niet word gegeven waar ik woon heb ik dat laten varen en gekozen voor Sjd.

Volgens mijn vrienden beheerste ik dat symphatie en goed praten al dus ze vonden het zonde van mijn tijd. Hen er over nagedacht en kwam tot de conclusie dat k graag praat, discussier en voor anderen opkom.

dus inshaAllah maak ik de goede keuze en zoniet dan is er niks aan te doen.

02-04-2006, 12:20


ik doe nu 5havo volgend jaar inshaAllah als ik slaag inshAllah ga ik dat dus doen, jij? pedagogiek?

02-04-2006, 12:29
moge allah je helpen bij je keuzes inchallah,

ik doe nu 1ste jaar mbo onderwijsassistente, maar ik doe de versnelde traject dus het duurt 2 jaar. ik ben volgende jaar inchallah klaar. En ik zit er nu al mee wat ik hierna ga doen, ik wil niet door met de pabo omdat het toch niets voor mij is voor de klas staan. Iets waar ik me heel erg in vergist heb jammer genoeg.
ik zit nu te twijfelen tussen pedagogiek en richting spw.

Maar komt goed inchallah

02-04-2006, 13:22
inshallah ik hoop het voor je zuster!