Bekijk volle/desktop versie : Mijn dochtertje lust geen pap!!!



01-04-2006, 20:10
Hoi hoi moeders en dames!!!

Mijn dochtertje eet sinds 3 weken pap, maar zij vindt er niks aan!!! Ik kocht Nutrix rijstebloem. Zij huilde gelijk als ik pap aan haar wilde geven, maar ik bleef volhouden. Dacht dat zij ooit wel zal wennen aan pap, niet dus. Dus kocht ik nutric rijstebloem VANILLE. Ook deze lust zij niet! Ik geef haar altijd s'avonds voor het slapen gaan.

Mijn zus zei dat pap nogal flauw smaakt en dat ik misschien beter met beetje suiker bij doe, dat deed ik gisteravond! Nix helpt.... we hebben pas op woensdag afspraak bij c.b dan zal ik het vragen. maar ik wil ook van jullie weten of jullie ook hetzelfde mee maken en misschien tips hebben? Ik heb begrepen dat pap juist nodig is bij babies vanaf 4 maanden. Zijn er nog andere soort pap voor mijn dochtertje van 6 maanden????

Liefs Mizz Fez

01-04-2006, 20:26


je zou het heel weinig pap kunnen gebruiken en veel melk, dus dat ze meer melk proeft dan pap en zo doe je dag bij dag meer pap erbij dat ze er dan miss aan went

zo neit ja dan is ze niet aangelegd voor pap


succes meid

01-04-2006, 20:30
Ik heb nooit pap gegeven aan mijn zoon, als je dochter goed eet en drinkt is pap ook helemaal niet nodig.

01-04-2006, 20:32
Mijn dochtertje lustte ook nooit pap. CB zei, dat dat geen probleem is.

01-04-2006, 20:37


ja ik heb ook geprobeerd om meer melk te geven en weinig pap, maar dat werkte niet. Ooh pap is dus niet nodig?? Enne is het ook normaal dat mijn dochtertje elke dag wat harde ontlasting heeft?

01-04-2006, 20:44
Nee meid pap is niet nodig, je prinsesje is al ruim 6 maanden zie ik dus ze eet ook al groenten en fruit. Melk erbij en alle vitamines zijn binnen inshaAllah. Dat van die ontlasting weet ik niet precies maar je kan haar wat pruim geven om de ontlasting te verslappen zodat het ook geen pijn doet als het eruit komt.

01-04-2006, 20:52
Geef haar dan liga met warme opvolgmelk, dat is toch prima.

01-04-2006, 20:53

Citaat door OemShaheed:
Nee meid pap is niet nodig, je prinsesje is al ruim 6 maanden zie ik dus ze eet ook al groenten en fruit. Melk erbij en alle vitamines zijn binnen inshaAllah. Dat van die ontlasting weet ik niet precies maar je kan haar wat pruim geven om de ontlasting te verslappen zodat het ook geen pijn doet als het eruit komt.
Pruimen? Ze is pas 6 maanden, ze kan beter advies vragen bij de huisarts.

01-04-2006, 21:00

Citaat door Akhlaaq:
Pruimen? Ze is pas 6 maanden, ze kan beter advies vragen bij de huisarts.
geen pruimen. stukje pruim, door het fruithapje ofzo.

01-04-2006, 22:21
Mijn kids hebben ook nooit pap gelust,wat ik best irritant vond,want ze aten ook niet echt veel en ik vind pap een goede aanvulling.

01-04-2006, 22:40
Hier nog een pap hatertje , mijn dochtertje at ook heel slecht, ik heb zelfs pap uit Marokko geprobeerd, lekker zoet, maar nee hoor.. ze wou het niet.. jammer, ik heb het maar opgegeven.

01-04-2006, 22:58
Ik geef pap met yoghert, dat lust mijn zoontje wel. Maar je hoeft niet persé pap te geven, kan ook andere graanproducten geven. Brood geweekt in melk kan bv ook, of liga, ontbijtkoek etc. Nog een paar weekjes en je kan haar gewoon een lichte bruine boterham geven met beleg.

Voor de harde ontlasting, minder stoppende producten zoals witmeel, rijst en bv bananen, maar juist laxerende producten zoals pruimen indd, dadels, veel vezels (groentes) en veel laten drinken.

01-04-2006, 23:50


Misschien moet je melk veranderen tegen de harde ontlasting. Mijn zoontje had het ook en een vriendin had me geadviseerd om over te gaan op Friso ipv Nutrilon. Ik zag meteen resultaat en sinds dien had hij er geen last van. Je hebt ook laxerende rosevice.