Bekijk volle/desktop versie : Bewijs dat ALLAH vrij is van plaats, vorm en tijd !



01-04-2006, 00:45
Het ontstaan van de driedeling?
Deze driedeling is nergens voorgekomen, niet in Sahieh noch daief noch in een verzonnen hadieth. Pas in de achtste eeuw is er een man gekomen die zijn antropormorfistische gedachtegoed wilde verspreiden onder de moslims, alleen wist hij niet op welke manier dat het best kon plaats vinden. Die man was Ibn Taymiya al Harani, deze man was beïnvloed door Qadi Abou Yaála.

Qadi Abou Yaála leefde in de 5de islamitische eeuw, hij was in het begin beïnvloed door de antropomorfistische sekte namelijk de Karamiya sekte wiens oprichten Mohammed Ibn Karaam was. Maar later heeft de Qadi Abou Yaa’la tawba gedaan. Ibn Karaam was op zijn beurt beïnvloed geraakt door de Joodse filosofie. De Joodse filosofie was gebaseerd op het antropomorfistische gedachtegoed, waarbij God als een mens werd gezien.

Ibn Taymiya bedacht uiteindelijk de driedeling om een bepaalde druk uit te oefenen op de moslims om toch Tashbieh en Tadjsiem te doen (Antropomorfist te worden), anders ben je volgens de definitie van Tauwheed Al-A’smaa’ waSifaat een mushrik en dat wilt natuurlijk geen enkele moslim zijn.


Men moet weten wat de status is van deze driedeling:
“Elke nieuwe zaak is een bid’ah, en elke bid’ah is een dwaling, en elke dwaling is in de Hel”.

En men moet weten dat in de fundamenten (usul) van Aqeedah geen enkele Istihaad gedaan mag worden en dat elke verandering van de fundamenten van Aqeedah Koefr is.

Maar hoe zit het met Tauwheed Al-Ulohiya? Ibn Taymiya beschuldigde de moslims van Ahlus Sunnah Wal Djama’ah met een valse leugen, hij zegt dat ze de Profeten, vrede en zegeningen zij met hun Allen, aanbidden terwijl alleen Allah waardig is om aanbeden te worden. Hierin begaat al Harani een grove fout, want hij heeft geen onderscheid kunnen maken tussen Ibadat en Taziem.

Wat is Ibadat in de Shari’at betekenis?
Ibadat is het uiterst zelfvernedering en zelfonderwerping voor iemand of iets met de geloofsovertuiging dat diegene een goddelijke eigenschappen bezit. Zien wij de moslims van Ahlus Sunnah Wal Djama’ah Profeten, vrede en zegeningen zij met hun Allen, als mensen met goddelijke eigenschappen? NEEN alleen ALLAH de Majestueuze de Verhevene bezit goddelijke eigenschappen en alleen HIJ is het waardig om aanbeden te worden.

Wanneer wij ons vernederen voor de profeet doen wij dat uit respect en zijn hoge status die hij heeft gekregen van ALLAH de Heer van alle werelden, en dat doen wij ook uit liefde voor onze geliefde Profeet vrede en zegeningen zij met Hem. Dit heet in het Arabisch Taziem en geen Ibadat.

Dit verschil tussen deze twee begrippen is in de Eerwaardige Quran duidelijk zichtbaar, hier volgen enkele voorbeelden:
Allah gaf bevel aan alle Engelen, zie in Soerah Baqara, om Sadjda te doen voor de Profeet Adam, vrede en zegeningen zij met Hem. Is deze Sadjda een Ibadat of Taziem. Deze Sadjda kan nooit een Ibadat zijn want Allah de Heer der werelden gaf hiertoe de opdracht. Allah geeft nooit een bevel voor iets wat slecht en afkeurenswaardig is. En degenen die denken dat deze Sadjda een Ibadat is, is gelijk Kafier geworden.

Allah openbaart in de heilige Quraan in Soerah Youssoef, Ayaah 100 dat de broers van de Profeet Youssoef, vrede en zegeningen zij met Hem, Sadjda voor hem hebben gedaan. Was dit ook een Ibadat? In vorige Shari’at was Sadjda doen voor iemand uit respect toegestaan maar in onze Shari‘at is het niet meer toegestaan en degenen die dat doet begaat een grote zonde.

Verder nog een gebeurtenis van een Sahaba Allah’s tevredenheid op Hem:
Er was een Metgezel, Allah’s tevredenheid op Hem, die in een ander land had gezien dat mensen voor hun koning Sadjda deden. Toen hij dit zag dacht hij dit ga ik ook doen voor onze Profeet vrede en zegeningen zij met Hem, want hij is de grootse koning. Toen hij bij de Profeet vrede en zegeningen zij met Hem was aangekomen deed hij de Sadjda. De Profeet vrede en zegeningen zij met Hem zij tegen hem sta op en dat de Sadjda in zijn Shari’at niet is toegestaan. Hij vrede en zegeningen zij met Hem zij dus niet je hebt Shirk begaan. Je bent Kafier geworden.

Een duidelijk bewijs dat wij Ahlus Sunnah Wal Djama’ah geen andere personen naast ALLAH AZZA WADJAL aanbidden is het volgende vers dat wij vele malen per dag met volle overtuiging lezen:
}إِيَّاك َ نَعْبُد& #1615; وإِيَّا& #1603;َ نَسْتَع& #1616;ينُ{ سورة الفاتح&#157 7; (5)
{U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp} (Soerah al-Fatihah, Ayaah 5)

Tevens geloven wij, Ahlus Sunnah Wal Djama’ah, dat goddelijke eigenschappen niet kunnen worden geschonken. Dus wij kennen alleen ALLAH goddelijke eigenschappen toe.

Ibn Taymia heeft ook een verschil verzonnen tussen Ilah en Rab. Hij zegt dat Ilah betekent het erkennen dat er maar een God is, en Rab beschrijft hij als de enige schepper. Omdat wij Ahlus Sunnah Wal Djama’ah volgens hem Profeten, vrede en zegeningen zij met Hem, erkennen als goden zijn we geen Muwaheed op de Tauwheed al-Ulohiya. Maar wat al Harani niet weet is dat je deze twee begrippen niet los van elkaar kunt zien. Wanneer iemand gelooft dat Allah de enige Schepper is van alles en iedereen, is het vanzelfsprekend dat hij ook Allah als de enige ware God beschouwd en ziet. Dit wordt in het Arabische terminologie Lazim Malzoem genoemd.

Nu moeten we duidelijk stil blijven bij de derde deel van de driedeling namelijk Tauwheed al-A’smaa’ waSifaat. Wat is het doel van dit deel geweest? Ibn Taymiya al Harani zegt in zijn boeken “wij beschrijven ALLAH slecht met datgene wat ALLAH zichzelf heeft beschreven, en we bevestigen voor ALLAH alleen datgene wat ALLAH voor zichzelf heeft bevestigd’”.

Laten we nu kijken hoe Ibn Taymiya al Harani ALLAH beschrijft. In zijn boeken zien we de volgende antropomorfistische beschrijvingen van ALLAH:


قال ابن التيمي&#157 7; الحران&#160 9; المجسم فى كتابه " التأسي&#158 7; فى ردّ أساس التقدي&#158 7;" (1/ 568):
" و لو قد شاء الله لاستقر&#161 7; على ظهر بعوضة فاستقل&#157 8; به بقدرته و لطف ربوبيت&#160 7; فكيف على عرش عظيم"

Ibn Taymiyyah, de antropomorfist, schrijft in zijn boek “At-Ta’sies fie Raddi Asaas-it Taqdies” deel 1, blz. 568:
“En als Allah het zou willen dan zou Hij Zich op de rug van een mug vestigen, waarop (de mug) Hem met Zijn Almacht en Goddelijke Zorg zou dragen; Laat staan een enorme ‘Arsh.” (einde citaat)


و كذا يقول هذا المجسم محاولا إثبات جسمية الله - سبحانه عما يقوله المفترو& #1606;! - فى كتابه " التأسي&#158 7; فى ردّ أساس التقدي&#158 7;" (1/ 101):

Zo zegt deze antropomorfistische innovator, terwijl hij lichamelijkheid voor Allah, de Verhevene, probeert te bewijzen, in zijn boek “At-Ta’sies fie Raddi Asaas-it Taqdies” deel 1, blz. 101 het volgende:


" و ليس فى كتاب الله و لا سنة رسوله و لا قول أحد من سلف الأمة و أئمتها أنه ليس بجسم و أن صفاته ليست أجساما و أعراضا "“

En noch in Allah’s Boek, noch in de Sunnah van Zijn Boodschapper, en noch in de uitspraak van enige voorganger van de Ummah en haar Imaams staat dat Hij geen lichaam is, en dat Zijn eigenschappen geen lichamen en accidenten zijn.” (einde citaat)

Rein en Verheven is ALLAH AZZA WADJAL van wat de verdorven mudjasimas hem toekennen.

Nu vragen we aan al Harani, heeft ALLAH de Heer van alle werelden deze antropomorfistische beschrijving voor Zichzelf bevestigd? Dit is een duidelijk zand strooien in de ogen van de gelovigen die zijn boeken lezen.

Het doel van Ibn Taymiya van deze derde deel is de pure Tadjsiem en Tashbieh door te drukken, mensen dwingen ALLAH met antropomorfistische beschrijvingen te beschrijven zoals:
1. Plaats nemen / zich vestigen op
2. Lichaamsdelen aan ALLAH toekennen zoals: handen,voeten, een gezicht, twee ogen, twee oren, twee scheenbenen, twee zijen
3. Zitten
4. Bewegen
5. Blij worden
6. Boos worden
7. Het innemen van plaats
8. Het gebonden zijn aan tijd

anders zullen zij als Musriks en Kafiers gezien worden.

Oh al Harani is dat zo? Wat doe je dan met al die Quran Ayats, Hadith Sharief en al die uitspraken van de Salaf as-Salih?

Allah, de Verhevene, openbaart in de eerwaardige Qoeraan:

}فَلَا تَضْرِب& #1615;وا لِلَّه&#161 6; الْأَمْ& #1579;َالَ إِنَّ اللَّه&#161 4; يَعْلَم& #1615; وَأَنْت& #1615;مْ لَا تَعْلَم& #1615;ونَ { سورة النحل (74)

{Stellen jullie geen vergelijkingen aan Allah, voorwaar, Allah weet en jullie weten niet.} (Soerah an-Nahl, Aayah 74)

} فَاطِر&#161 5; السَّمَ& #1575;وَاتِ وَالْأَ& #1585;ْضِ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُس& #1616;كُمْ أَزْوَا& #1580;ًا وَمِنَ الْأَنْ& #1593;َامِ أَزْوَا& #1580;ًا يَذْرَؤ& #1615;كُمْ فِيهِ لَيْسَ كَمِثْل& #1616;هِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِ& #1610;عُ الْبَصِ& #1610;رُ{ سورة الشورى (11)

{Hij is de Schepper der hemelen en der aarde. Hij heeft u tot paren gemaakt, evenals het vee, te uwen behoeve. Daardoor vermenigvuldigt Hij u. Er is niets aan Hem gelijk en Hij is de Alhorende, de Alziende.} (Soerah as-Sjoerah, Aayah 11)

}وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوا&#161 1; أَحَدٌ { سورة الإخلا&#158 9; (4)

{En niemand is Hem in enig opzicht gelijk} (Soerah al-Ichlaas, Ayaah 4)

Hadith Sjarif:

(كان الله ولم يكن شيء غيره(

“Allah was er en er was niets dan Hij.”
(Bronvermelding: Sahieh Bugaarie, Kitaab Bad-il Galq, Hadiethnummer 3191)

01-04-2006, 00:51


wie ben jij van taibah.nl?

01-04-2006, 00:58

Citaat door Osama Duck:
wie ben jij van taibah.nl?
Wat is dat?

Ik ben gewoon Soenni

01-04-2006, 01:00

Citaat door Hadj_Punjabi:
Wat is dat?

Ik ben gewoon Soenni
oh haha. want die artikel kan je ook vinden op taibah.nl/forum (bij de subforum Imaan).

slaap lekker

Assalaamu Aleikoem

01-04-2006, 01:07


hahahaha echt een doodelijke artikel

08-04-2006, 01:05

Citaat door crazy_frog:
hahahaha echt een doodelijke artikel
islam is MASHAALLAH

08-04-2006, 13:11
up voor de wahabie mudjassiem killer