Bekijk volle/desktop versie : Gestresste vrouwen krijgen vaker huilbaby's



31-03-2006, 16:01
Gestresste vrouwen krijgen vaker huilbaby's
Uitgegeven: 31 maart 2006 15:17

AMSTERDAM - Zwangere vrouwen met veel stress krijgen vaker huilbaby's. De pasgeborenen van moeders die het rustiger aan doen, huilen veel minder. De stress is van invloed op lichamelijke processen bij de zwangere vrouw, die weer gevolgen hebben voor de ontwikkeling van het kind.


Dat is een van de resultaten van het vrijdag gepubliceerde onderzoek 'Amsterdam Born Children and their Development' (ABCD) door de GGD en het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam.

De onderzoekers wilden weten wat de invloed is van bepaalde factoren tijdens de zwangerschap op de gezondheid van baby's. Sinds 2003 volgen de wetenschappers ruim 8000 vrouwen en hun pasgeboren kinderen.

bron: nu.nl

Niet stressen dus zwangere dames!
Sit back and relax!

31-03-2006, 16:23


Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik enorm veel gestresst vanwege allerlei situaties en mijn baby was ook heel huilerig na de geboorte.

31-03-2006, 16:30
Ja dit klopt helemaal bij mijn tweede zwangerschap was ik heel gestresst door allerlei vervelende toestanden. Toen mijn zoon was geboren heeft hij 1 jaar gehuild, hij kreeg 3 keer in de week fysiotherapie om te ontspannen. Was een vreselijke tijd.

31-03-2006, 16:33
Ik ben het daar helemaal niet mee eens, Ik heb een zus en een nicht die niet weten wat stress betekent.
en hebben allebei meisjes gekregen die huil baby's waren.

Dus ben het er niet mee eens.

31-03-2006, 16:41


Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar misschien heb je dan een verhoogde kans om een huilbaby te krijgen?
ps: hoe was je vakantie serenity??