Bekijk volle/desktop versie : wat doe ik hieraan?

29-03-2006, 18:39
ik heb acne gehad en nu heb ik op mijn wang een paar putjes. weet iemand hoe ik hier van af kom? een littekencreme of iets anders, help.

29-03-2006, 18:49

Van putjes kan je nooit vanaf komen helaas!

Het zijn stukjes huid die weg zijn,dat niet meer opgevuld kan worden.

29-03-2006, 19:45
ja, dat klopt. dat is hetzelfde bij littekens, daar kan je ook niet meer vanaf komen.

29-03-2006, 19:50

Citaat door Carmelina:
Van putjes kan je nooit vanaf komen helaas!

Het zijn stukjes huid die weg zijn,dat niet meer opgevuld kan worden.
Kan wel hoor, maar dan moet je het laten laseren

gewone littekentjes kun je soms nog met microdermabrasie weghalen, maar putjes niet..die kun je alleen nog laseren..maar is wel heel erg duur

29-03-2006, 20:12

heel veel mensen (jongens en meisjes) krijgt m.n. in de puberteit acne. De ene heviger dan de andere. De oorzaken van acne zijn niet bekend, mogelijk spelen genitische factoren een rol> er wordt ook angenomen dat voedsel m.n. kaas, pindaas, alcohol, chocolade acne kan veroorzaken, maar dat is nooit aangetoond.

Er bestaan medicijnen die je bij apotheek en drogist kunt kopen:

eerste keuze middel is Benzac (Benzoelperoxide 5%), ik raadje het aan om het te proberen, als je geen effect hebt na 2 weken dan moet je ermee stoppen, als je ouisjes hebt op je rug ook ofanderedelen van het lichaam dan zou je overwegen om Benzac10% te gebruiken.

Als het niet helpt kunt je dse arts vragen dat hij/zij antibiotica voorschrijft om te deppen. Van dit soort middelen heb je meestal goed effect.

Mocht ht weer niet helpen, dan krijg je meestal tabletten oraal, die moet je meestal ongeveer 2 a 5 maanden gebruiken.

Bij ernstige acne, krijg je soms van de dermatoloog zware medicijnen.

Je moet wel vroeg beginnen met behandelen als acne erger aan het worden is.

je kunt de beste kijken op de volgende website:

http://www.roche.nl/ziektebeeld/acne/behandeling.htm

ma3a salama

30-03-2006, 12:47
HAD ERGENS GELEZEN DAT JE PUTJES KAN LATEN OPVULLEN MET SILICONEN. oeps caps. maar jah je kan t ergens navragen waar je t kan laten doen. denk wel dat er een leuk prijskaartje aan hangt

04-04-2006, 18:22
met siliconen....???zoo uhmm..funny

05-04-2006, 23:09
nou lieve sgat als je in marokko bent dan moet je naar cikatrisol vrgaen dat helpt zelfs bij brandvlekke of als je een litteken hebt wwnt bij mij hielp het wel ik had ene litteken bij me arm en het zou nooit weggaan zei de dokter maar heb cikatrisol gekoch in marokko en na een maand was alles weg hamdoellah

06-04-2006, 16:06

Citaat door norseil:
nou lieve sgat als je in marokko bent dan moet je naar cikatrisol vrgaen dat helpt zelfs bij brandvlekke of als je een litteken hebt wwnt bij mij hielp het wel ik had ene litteken bij me arm en het zou nooit weggaan zei de dokter maar heb cikatrisol gekoch in marokko en na een maand was alles weg hamdoellah
serieus ..waar kan je het kopen..en hoe ziet het eruit??