Bekijk volle/desktop versie : Twee Uruzgan-weigeraars geschorst



Pagina's : [1] 2 3 4

29-03-2006, 18:38
DEN HAAG - Defensie heeft twee soldaten eerste klasse van de landmacht geschorst die weigeren om naar de Afghaanse provincie Uruzgan te gaan. Bij de marechaussee is aangifte gedaan wegens "weigeren van dienst" en ze zitten inmiddels geschorst thuis, aldus woensdag een woordvoerder van de landmacht.


De landmacht neemt de zaak zeer serieus op. "Militairen die een opdracht van de politiek weigeren, dat is onacceptabel", aldus de woordvoerder. Het weigeren van dienst kan een reden zijn voor ontslag.

Er komt een commissie die de soldaten zal horen over hun beweegredenen. De twee militairen, van het 44e pantserinfanteriebataljon en van het Bevo-transportbataljon, zouden in juli naar Uruzgan worden uitgezonden.

De twee soldaten zijn tot nog toe de eersten die formeel geweigerd hebben naar Afghanistan af te reizen. Volgens vakbonden zijn er meer militairen die niet willen, maar dat wordt door de landmacht ontkend. "We hebben eerder militairen die teleurgesteld zijn dat ze niet op de lijst staan om naar Uruzgan te gaan", aldus de woordvoerder.

http://www.nu.nl/news/703071/10/Twee_Uruzgan-weigeraars_geschorst.html

Maar werden deze soldaten niet op een vrijwillige basis gestuurd?

29-03-2006, 18:47


Jammer dat het er niet meer dan 2 zijn het Palastine...

29-03-2006, 18:49

Citaat door Palestine:
DEN HAAG - Defensie heeft twee soldaten eerste klasse van de landmacht geschorst die weigeren om naar de Afghaanse provincie Uruzgan te gaan. Bij de marechaussee is aangifte gedaan wegens "weigeren van dienst" en ze zitten inmiddels geschorst thuis, aldus woensdag een woordvoerder van de landmacht.


De landmacht neemt de zaak zeer serieus op. "Militairen die een opdracht van de politiek weigeren, dat is onacceptabel", aldus de woordvoerder. Het weigeren van dienst kan een reden zijn voor ontslag.

Er komt een commissie die de soldaten zal horen over hun beweegredenen. De twee militairen, van het 44e pantserinfanteriebataljon en van het Bevo-transportbataljon, zouden in juli naar Uruzgan worden uitgezonden.

De twee soldaten zijn tot nog toe de eersten die formeel geweigerd hebben naar Afghanistan af te reizen. Volgens vakbonden zijn er meer militairen die niet willen, maar dat wordt door de landmacht ontkend. "We hebben eerder militairen die teleurgesteld zijn dat ze niet op de lijst staan om naar Uruzgan te gaan", aldus de woordvoerder.

http://www.nu.nl/news/703071/10/Twee_Uruzgan-weigeraars_geschorst.html

Maar werden deze soldaten niet op een vrijwillige basis gestuurd?
het zijn allemaal beroepsmilitairen.
weigeren om naar afghanistan te gaan is dus absurt.....dan kan je beter koekjesbakker worden bij peynenburg.

29-03-2006, 18:51

Citaat door Blade20:
Jammer dat het er niet meer dan 2 zijn het Palastine...
Zeker jammer. Nu heeft het verzet minder schietschijven in Afghanistan.

29-03-2006, 18:54


na 2 komt 3, na 3 komt 4, 5 en 6 enz..enz..

29-03-2006, 18:54
Maar even terug naar mijn vraag. Soldaten werden toch op een vrijwillige basis op zulke gevaarlijke missies gestuurd of niet?

29-03-2006, 19:26

Citaat door abdulbibsema:
het zijn allemaal beroepsmilitairen.
weigeren om naar afghanistan te gaan is dus absurt.....dan kan je beter koekjesbakker worden bij peynenburg.
Je heb een grote mond he

Heb jij wel eens een WAPEN GEZIEN

Rotjong

29-03-2006, 19:27

Citaat door Palestine:
Maar even terug naar mijn vraag. Soldaten werden toch op een vrijwillige basis op zulke gevaarlijke missies gestuurd of niet?
Kom op aghie noem je die patvindertjes soldaten


29-03-2006, 19:28

Citaat door Palestine:
Maar even terug naar mijn vraag. Soldaten werden toch op een vrijwillige basis op zulke gevaarlijke missies gestuurd of niet?
Nee, dat was zo toen er nog 'dienstplicht' was.

29-03-2006, 19:31

Citaat door an3sdej:
Nee, dat was zo toen er nog 'dienstplicht' was.
wat voor 'dienstplicht' was het dan ? Je hebt dan niets te zeggen!

Vervul je dienstplicht voor je Wataan (vaderland)

29-03-2006, 19:31

Citaat door Confronter:
Dan hebben die moslimmerds niks te vrezen toch?
Vrezen van kaasjes

29-03-2006, 19:34

Citaat door Confronter:
heb jij wel een dildo gezien?
Ik wed dat als jij een dildo ziet dat je gillend wegrent..
Je hoeft je slechte ervaring niet met ons mee te delen

waarom zou ik een dildo nodig hebbenik heb er een echte tussen me benen

ik heb geen behoefte aan dildo's net als jij

Ik kan er ook niets aan doen als jij niks bakt

29-03-2006, 19:36



Citaat door Confronter:
Ja man, moslim rulen overal...
Alleen kunnen ze wel zeiken en klagen als bitches of niet ?
Jah

Jij voelt je wel aangevallen he

Komt goed stuur jullie PADVINDERS MAAR OP PAD

KIJKEN OF ZO NOG TERUG KOMEN

29-03-2006, 19:46

Citaat door Palestine:
DEN HAAG - Defensie heeft twee soldaten eerste klasse van de landmacht geschorst die weigeren om naar de Afghaanse provincie Uruzgan te gaan. Bij de marechaussee is aangifte gedaan wegens "weigeren van dienst" en ze zitten inmiddels geschorst thuis, aldus woensdag een woordvoerder van de landmacht.


De landmacht neemt de zaak zeer serieus op. "Militairen die een opdracht van de politiek weigeren, dat is onacceptabel", aldus de woordvoerder. Het weigeren van dienst kan een reden zijn voor ontslag.

Er komt een commissie die de soldaten zal horen over hun beweegredenen. De twee militairen, van het 44e pantserinfanteriebataljon en van het Bevo-transportbataljon, zouden in juli naar Uruzgan worden uitgezonden.

De twee soldaten zijn tot nog toe de eersten die formeel geweigerd hebben naar Afghanistan af te reizen. Volgens vakbonden zijn er meer militairen die niet willen, maar dat wordt door de landmacht ontkend. "We hebben eerder militairen die teleurgesteld zijn dat ze niet op de lijst staan om naar Uruzgan te gaan", aldus de woordvoerder.

http://www.nu.nl/news/703071/10/Twee_Uruzgan-weigeraars_geschorst.html

Maar werden deze soldaten niet op een vrijwillige basis gestuurd?
Assalaam 3aleikum,

weet je wat nou zo ontzettend jammer is? Als je zo'n bericht leest dan zou je bijna denken dat ze het licht hebben gezien en dat ze tegen de oorlog zijn, geen onschuldigen willen vermoorden en ga zo maar door. Maar als je dan even doorvraagt dan is het laffe antwoord steevast: 'Wij zijn te bang, Uruzgan is gevaarlijk en we hebben de oproep van de Taliban ook gelezen.'
Ordinaire angst dus. Ik zou zo graag eens willen dat soldaten om nobele en mannelijke redenen dienst zouden weigeren in plaats van de grote lafbek uit te hangen. Je bent tegen geweld omdat je vindt dat het niet hoort om aan de andere kant van de wereld onschuldige mensen af te slachten of uit leveren aan de zionistische Amerikanen. Maar nee, onze helden in Holland zijn gewoon bang.....
Al ben ik natuurlijk wel blij dat er twee soldaten minder zijn die dood en verderf gaan zaaien.

Wa assalaam 3aleikum.

29-03-2006, 20:00

Citaat:
Ik zou zo graag eens willen dat soldaten om nobele en mannelijke redenen dienst zouden weigeren in plaats van de grote lafbek uit te hangen.
WAT ZIJN DAT ...... nobele mannelijke redenen?

Pagina's : [1] 2 3 4