Bekijk volle/desktop versie : hulp gevraagd



29-03-2006, 11:28
ik zou graag zelf een jeleba willen maken.
wie kan mij helpen aan een patroon.

alvast bedankt.

groetjes chaouniah

29-03-2006, 12:04


of wie weet waar ik meer info kan vinden op internet

groetjes chaouniah

29-03-2006, 12:18
even google proberen denk ik

29-03-2006, 12:24
Mijn zus heeft een oude jalaba van mij uit elkaar gehaald, zelf iets aangepast (zoals wijdere mouwen, getailleerder) en het patroon overgenomen.

Hij was prachtig!

29-03-2006, 14:43



Citaat door lief marokkaantje:
Mijn zus heeft een oude jalaba van mij uit elkaar gehaald, zelf iets aangepast (zoals wijdere mouwen, getailleerder) en het patroon overgenomen.

Hij was prachtig!
dat is nou het probleem
ik heb alleen jelaba met zo'n onderjurk
en ik zou graag zo'n simpele jalaba willen

groetjes chaouniah

29-03-2006, 14:44

Citaat door serenity:
even google proberen denk ik
heb ik geprobeerd maar kan nix vinden

groetjes chaouniah

29-03-2006, 17:23
ik zou een oude jalaba gebruiken als voorbeeld en daar eea aan aanpassen... er zijn bijna geen patronen daarvan te vinden, helemaal niet in de knipmode en burda enzo.

Ik heb vandaag stof gekocht, dus moet ook weer crea aan de slag voor de lente/zomer....

30-03-2006, 09:28

Citaat door Marisah:
ik zou een oude jalaba gebruiken als voorbeeld en daar eea aan aanpassen... er zijn bijna geen patronen daarvan te vinden, helemaal niet in de knipmode en burda enzo.

Ik heb vandaag stof gekocht, dus moet ook weer crea aan de slag voor de lente/zomer....
hoeveel meter stof heb je nodig

groetjes chaouniah

30-03-2006, 10:51

Citaat door chaouniah:
hoeveel meter stof heb je nodig

groetjes chaouniah
Voor een lange jalaba met muts? 3,5 - 4 meter zou ik doen, dan hoef je niet zo te prielen, ligt ook aan je lengte/ breedte.

Voor een korte zonder muts zou ik 2 meter nemen. Ik neem altijd 2 meter voor een tuniek (meer jurk komt tot boven enkels), met normale mouwen. Voor de muts heb je denk ik zeker een 1/2 meter nodig, afhenkelijk van het model.

Waarom begin je niet met iets simpels? Ik vind die muts altijd moeilijk om mooi te krijgen...

30-03-2006, 12:47

Citaat door Marisah:
Voor een lange jalaba met muts? 3,5 - 4 meter zou ik doen, dan hoef je niet zo te prielen, ligt ook aan je lengte/ breedte.

Voor een korte zonder muts zou ik 2 meter nemen. Ik neem altijd 2 meter voor een tuniek (meer jurk komt tot boven enkels), met normale mouwen. Voor de muts heb je denk ik zeker een 1/2 meter nodig, afhenkelijk van het model.

Waarom begin je niet met iets simpels? Ik vind die muts altijd moeilijk om mooi te krijgen...
shoukran oegtie

08-03-2007, 12:44
selamu aleykum,

Ik ben zelf woonachtig in Turkije en wil ook graag een jeleba laten maken. Dat hebben ze hier helaas niet..maar patronen vinden is dus echt heel erg moeilijk?

Waar ik misschien wel wat aan heb is een foto van een mooie jeleba ofzo.
Dan kan ik die uitprinten en laten zien.

Heeft iemand foto's van mooie jeleba modellen? Het is wel om naar buiten te gaan dus moet niet te opzichtig worden..