Bekijk volle/desktop versie : Mooie Aya's, Leer Ze..!...



27-03-2006, 15:30




2:285. Deze boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen, allen geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer."

2:286. Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóór ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."

27-03-2006, 16:33


hahaha ja die ken ik die is egt mooi masAlah

27-03-2006, 16:37
Transcriptie:

Amana rasoeloe bima oenzila ilayhi mi Rabihi walmoeminoen Koeloen amana Billahi wa Mala-ikatihi wa Koetubihi wa Roesoelih laa nufariqu baina ahadien mi roesoelihi wa qaalu samie3naa wa ata3naa ghoefranaka Rabanaa wa ilayka almasir(vers 285)Laayukalifu Allahu Nafsaan ila wus3a3aa Lahaa maa kasabat wa 3alayha ma aktasabat Rabana laa tuwa gidnaa innasina awe agta’na Rabana wa laa ta7mil 3alaina isran kamaa 7amiltahu 3ela alathiena min qablina Rabana wa laa tu7amilnaa maa laa taqatalana bihi wa 3afu 3anaa wa aghfirlana wa ar7amnaa Anta Maulana Faansurna 3ela elqaumi elkafirien(vers 286)

27-03-2006, 16:37

Citaat door llkk:
hahaha ja die ken ik die is egt mooi masAlah

27-03-2006, 16:42



Citaat door Edelmoedige:




[/B]
Mascha allah.
Ze zijn mooi.

27-03-2006, 16:45
asselem wa3aleikom

uit welke sourat komt die en wanneer kan je die opzeggen
ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden

wasselem wa3aleikom wb..

27-03-2006, 16:47
het komt uit de sora al Baqara volgens mij

27-03-2006, 16:55

Citaat door 1991:
asselem wa3aleikom

uit welke sourat komt die en wanneer kan je die opzeggen
ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden

wasselem wa3aleikom wb..
Het zijn de laatste 2 verzen van soera Al Baqarah..
Imaam Nawawi (rahimahoellah) heeft uitgelegd dat ze az-Zahrawaan heten vanwege hun licht en leiding en de grootse beloning die beloofd wordt.

Aboe Mas'oed (r) overleverde dat de Profeet (vzmh) zei:

"Wanneer iemand 's nachts de laatste twee verzen van soerat al-Baqarah reciteert, zal dat genoeg voor hem zijn." (o.a. Boechari)

Ibn ´Abbaas (r) vertelde :

“Terwijl de Profeet (vzmh) samen met Djibriel (´aleihi sallem) was, hoorde hij een geluid boven hem. Djibriel (´aleihi sallem) keek naar boven en zei: “Dat was een deur in de hemel die net pas geopend werd en het is nog nooit eerder open geweest.” Er kwam een engel door de deur naar de Profeet (vzmh) toe en zei: “Ontvang het goede nieuws van de twee lichten die jou gegeven zijn en die geen enkele profeet vóór jou ontving: de Opening van het Boek (al-Fatiha) en het laatste vers in soerat al-Baqarah. Je zult er geen letter van lezen zonder voordeel te verkrijgen.” (Moeslim en an-Nasa´i, deze versie is van an-Nasa´i)

27-03-2006, 18:38
djazaka allahoe gairan

Edelmoedige en llkk

ma3aselama

27-03-2006, 19:17
Assalamoe3alajkoem waragmatoelahie wabarakatohoe,

mashAllah gewoon.

Hassanats en Profijt liggen voor het oprapen!!!!!!!!!

Dat wordt leren dus.

Laghiedjaziek biegair.

Wa3alajkoem assalam.