Bekijk volle/desktop versie : Vragen over islam



24-03-2006, 16:29

1. Wat betekent Tawhied?
2. Hoe zeg je kalima Tawhied?
3. Wat is de vertaling van kalima tawhied
4. Wat is afgoderij?
5. Geef een voorbeeld van afgoderij uit jou omgeving
6. Waarom is afgoderij verboden?
7. Wie kent buiten Allah de toekomst?
8. Waarom is het voorspellen van de toekomst niet toegestaan in de islam?
9. Hoeveel dagen wordt het gebed niet geaccepteerd van diegene die een waarzegster gelooft?
10. Schrijf 3 soorten afgoderijen op?
11. Waarom kunnen sterrenbeelden geen toekomst voorspellen?
12. Kunnen volgens jou gelukhangers ons geluk brengen of beschermen?
13. wat betekend sjirk?
14. Wat is moesjirk
15. Hoe noemen we God ik het arabish

Ik zou graag het antwoord willen weten van een deze aantal vragen?
Een paar weet ik niet!
Alvast bedankt


kussies salima


24-03-2006, 16:31



Citaat:
1. Wat betekent Tawhied?
As-salaam 'Aleykoem,

Tauwheed is het belangrijkste onderdeel van ons geloof. De Profeet 'aleyhi salaatoe wa salaam was 13 jaar bezig met het verkondigen van tauwheed. Naast de profeet Mohammed, salallahoe 'aleyhi wa salaam salaam, waren ook alle andere boodschappers en profeten 'aleyhoem salaam, vanaf adam bezig met het verkondigen van tauwheed.

Wat is tauwheed? Tauwheed is dat je gelooft in de Eenheid van Allaah. Dat je naast Hem, niemand anders aanbidt. Dus dat je gelooft dat er maar 1 God is, en dat is Allaah. Dat je gelooft dat Hij de Enige is die alle Macht heeft. Dat je gelooft dat er geen kracht of macht, hoger is dan die van Allaah. (De betekenis van La hawla wa la qoewata illah billah = er is geen macht of kracht hoger dan die van Allaah)

Tauwheed is iets wat je als eerste moet leren, voordat je met alle andere zaken begint. Het is belangrijk dat je jouw kennis over tauwheed hoog is. Je moet weten wat de Islaam inhoudt. Je moet de eigenschappen en namen van Allaah kennen. Hoe weet je anders waar je dit allemaal voor doet?

Tauwheed is onderverdeeld in 3 categoriën:

...

'..Ik heb de Djinns en de Mens geschapen slechts om Mij te aanbidden..' (Surah Adh-Dhaariyaat 56)

En Wij zonden geen Boodschapper voor jou, of Wij Openbaarden aan het:
la Illah Illah Alllah Anna, Annbid derhalve Alleen Mij.(Tafsier Ibn Khetier en Fath al Madjied: Sharh Kitaab At Tawheed)
..

De Drie Soorten van At Tawheed

=> Tawhied Ar-Roeboebiyyah
( Eenheid in de Heerschappij van Allah )

Dit is de eenheid die te maken heeft met de handelingen van allah, Zoals Scheppen, de voorziening verstrekken, leven Geven aan mens, plant en dier, de dood doen Veroorzaken, het Instand Houden en Overzien van alles wat er in het Universum afspeelt.. enz.. Dit betekent: te geloven dat Allah swt de Schepper, de Voorziener, de Heerser, de Uitvoerder en de Organisator van Alles is. Niets of Niemand kan Zijn Bevelen Weigeren of Zijn Oordelen Negeren!

Voorwaar, jullie Heer is Allah, Degen Die de hemelen en de aarde in zes dagen heeft Geschapen. Vervolgens Zetelde Hij Zicht over de Troon. Hij doet de nacht de dag bedekken die hem snel achterna gaat; en de zon , de maan en de steeren zijn aan Zijn Bevel Onderworpen. Voorzeker, zijn Scheppen en Bevelen aan Hem voorbehouden. Gezegend Zij Allah, de Heer de Werelden. (al a'raf)


=>Tawhied Al-Oeloehiyyah
( Eenheid van de Aanbidding van Allah )

Dit is de Eenheid van Allah die te maken heeft met alle Handelingen van de dienaren Naar Allah toe, zoals Bidden, Vasten de Hadj en Umrah verrichten, offerdieren slachten, zweren, hulp zoeken in nood enz..Dit is het Hoofddoel waarvoor Allah de mens en de Djinn geschapen heeft. Volgens de Islamitische wegeving houdt dit in: Alle soorten van Ibaadah (aanbidding) puur en alleen aan Allah te wijden zonder iets of iemand daarin met Hem te vereenzelvigen. Niets van Zijn Schepping mag naast Hem vereerd, geadoreerd of gesmeekt worden, geen Nabije Engel, noch een gezonden profeet. En wie iets van zijn aanbidding naar een ander dan Allah richt, is een kafir.. een Moeshrik..!

En Wie een Andere God Aanroept naast Allah, waarvoor hij geen bewijs heeft, voorwaar zal zijn afrekening bij zijn Heer zijn. Voorwaar de ongelovigen zullen onsuccesvol zijn.(al Mominoen 117)

Zeg: Voorwaar, mijn Salaah, mijn leven en mijn sterven zijn opgedragen aan Allah, de Heer der 'Alamien. Hij Heeft Geen Deelgenoten, dat is mij bevolen. En ik ben de eerste der Moslims!(Ghaafir 60)


Tawheed Al oeloehiyyah wordt onderverdeeld in:
=> De Waarschuwing tegen het toeschrijven van partners aan Allah (Shirk

Voorwaar, Allah vergeeft niet dat er deelgenoten een Hem toegekend worden, maar Hij vergeeft daarbuiten wat Hij wil, voor wie Hij wil. En wie deelgenoten aan Allah toekent, begaat daadwerkelijk eem geweldig grote zonde..(An Nisaa)


=> Tawheed Al Asmaa wa Sifat
(de Namen en Eigenschappen van Allah)

Dit is het geloof in Alles wat vermeld staat in de Koran en de Sunnah van Alle Schone Namen en Glorierijke Eigenschappen van Allah.. Het is verplicht voor elke moslim om Allah Alleen te beschrijven zoals HIj Zichzelf Beschreven Heeft in Zijn Boek, of zoals de Boodschapper Hem beschreven heeft in de Authentieke Sunnah zonder weglatingen of toevoegingen..!!

En Aan Allah Behoren Schone Namen, roep Hem daarmee aan en verlaat degenen die Zijn Namen verloochenen, zij zullen worden vergolden voor wat zij plachten te doen (al 'Araaf)

En wie Een van Allahs Namen of Eigenschappen ontkent of verloochent, begaat Koefr!

24-03-2006, 16:44

Citaat door Yesmina_:

1. Wat betekent Tawhied?
2. Hoe zeg je kalima Tawhied?
3. Wat is de vertaling van kalima tawhied
4. Wat is afgoderij?
5. Geef een voorbeeld van afgoderij uit jou omgeving
6. Waarom is afgoderij verboden?
7. Wie kent buiten Allah de toekomst?
8. Waarom is het voorspellen van de toekomst niet toegestaan in de islam?
9. Hoeveel dagen wordt het gebed niet geaccepteerd van diegene die een waarzegster gelooft?
10. Schrijf 3 soorten afgoderijen op?
11. Waarom kunnen sterrenbeelden geen toekomst voorspellen?
12. Kunnen volgens jou gelukhangers ons geluk brengen of beschermen?
13. wat betekend sjirk?
14. Wat is moesjirk
15. Hoe noemen we God ik het arabish

Ik zou graag het antwoord willen weten van een deze aantal vragen?
Een paar weet ik niet!
Alvast bedankt


kussies salima

Salaam alaikoem,

4. Afgoderij is dat je beelden aanbidt.
5. De hindoestanen doen aan afgoderij
6. Afgoderij is verboden omdat de enige die je mag aanbidden Allah is.
7. pas
8. Omdat Allah de enige is de toekomst kan zien.
9. pas
10. pas
11. pas
12. pas
13. zonde
14. pas
15. ALLAH

En Allah weet het beste!!!!!

ik zou graag de juiste antwoorden willen hebben alsjublieft.

Wa Alaikoem Salaam

24-03-2006, 16:45
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Tawheed; Dr. Abu Ameenah Bilal Philips.

Tawheed betekent letterlijk iets één maken of iets één noemen. In het Nederlands wordt het één maken van iets, eenheid genoemd. Echter in de Islam betekent Tawheed:- Het geloven in Allah als de Ene en Enige God bij alles dat we doen om Hem te behagen. Bijvoorbeeld het gebed behoort alleen tot Allah gericht te worden, de aalmoezen (sadaqah en zakaat) behoren alleen voor Allah´s welbehagen gegeven te worden, en Djihad behoort alleen omwille van Allah´s religie gevochten te worden.

De onderdelen van Tawheed
Het onderwerp van Tawheed kent 3 gedeelten namelijk:
1) Tawheed Al-Roeboebieyyah (Eenheid van heerschappij).

2) Tawheed Al-Asma-e was-Sifaat ( Eenheid van Allah´s namen en eigenschappen).

3) Tawheed Al-Ibadah ( Eenheid van Aanbidding).

1. Eenheid van heerschappij. Tawheed ar-Roeboebieyyah betekent dat we accepteren dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) de Enige, Echte Kracht/Macht is in het Universum. Hij (Geprezen en Verheven is Hij) heeft alles tot leven gebracht toen er niets was. Daarom is Hij Al-Khaliq (de Schepper). Hij (Geprezen en Verheven is Hij) is degene die alles de kracht geeft om te groeien, te bewegen en te veranderen. Daarom is Hij al-Rabb. Alleen dat gebeurt wat Hij (Geprezen en Verheven is Hij) toelaat ( te gebeuren) daarom is Hij Al-Malik (de Heerser van het universum).

Als iemand een zonde begaat, erkennen we dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) degene is die hem het verstand gaf waarmee hij het slechte kon bedenken, een lichaam om het kwade mee uit te voeren en dat met Allah´s toestemming zijn slechte ideeën ( in de praktijk) uitgevoerd worden. We behoren niet te zeggen dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem ertoe zette om een zonde te begaan want de mens maakt zelf de keuze om een slechte daad te begaan. In plaats daarvan behoren we te zeggen dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem de mogelijkheid gaf om het slechte te denken en uit te voeren. (Dat de mens de mogelijkheden heeft gekregen om het goede of het slechte te doen. Dit wordt vrijheid van keuze genoemd) De mens kan het slechte niet doen zonder dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) het toelaat, en hij het slechte niet kon denken zonder dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem de mogelijkheid daartoe gaf. Hij begaat echter zelf het slechte en Allah (Geprezen en Verheven is Hij) laat dit toe.

Allah (Geprezen en Verheven is Hij) leidt hetgeen dat gebeurt of dat nu goed of slecht is. Als we het kwaad willen vermijden of het goede willen uitvoeren dan dienen we tot Allah (Geprezen en Verheven is Hij) te keren en vragen voor zijn hulp. (Als ons iets goeds overkomt kan niemand ons dat afnemen, alleen dat wat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) voor ons bestemd heeft en als ons iets slechts overkomt kan niemand dat van ons afkeren alleen dat wat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) bestemd heeft).

Als we vertrouwen op dingen die zelf zijn geschapen zoals amuletten (konijnenpoot en hoefijzers) die zogenaamd geluk brengen, dan hebben we dit onderdeel van Tawheed volledig vernietigd voor ons zelf. We hebben dan de grootste zonde begaan namelijk Shirk. Daarnaast als men geschapen zaken vreest, denkend dat ze ongeluk zullen brengen (zoals het morsen van zout, een zwarte kat, gebroken spiegels etc.), heeft men ook Shirk begaan en heeft men dit onderdeel van Tawheed tenietgedaan.

24-03-2006, 16:56



Citaat:
2. Hoe zeg je kalima Tawhied?
La Illaha Illah Allaah.


Citaat:
3. Wat is de vertaling van kalima tawhied.
Er is geen God, behalve Allaah, en niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allaah.


Citaat:
4. Wat is afgoderij?
Dat je naast Allaah, Ta'ala, andere Goden aanbidt. Dit kan op meerdere manieren. Dat je bijvoorbeeld gelooft dat iets anders dan Allaah je kan Helpen. Geloven dat de Quran je kan helpen, door hem bijvoorbeeld onder je kussen te leggen. Het hebben van een ketting met een oogje erin, denkende dat het oogje hetgeen is wat je kan beschermen. Het bezoeken van graven en er voor bidden, geloven dat degene die in het graf ligt, degene is die je kan helpen.


Citaat:
5. Geef een voorbeeld van afgoderij uit jou omgeving
Zie 4.


Citaat:
6. Waarom is afgoderij verboden?
En Wie een Andere God Aanroept naast Allah, waarvoor hij geen bewijs heeft, voorwaar zal zijn afrekening bij zijn Heer zijn. Voorwaar de ongelovigen zullen onsuccesvol zijn.(al Mominoen 117)


Citaat:
7. Wie kent buiten Allah de toekomst?
Niemand.


Citaat:
8. Waarom is het voorspellen van de toekomst niet toegestaan in de islam?
Moslims geloven in el Qadr. Het lot. De enige die hier kennis over heeft is Allaah. Wanneer je gelooft dat iets of iemand kennis heeft over het ongeziene en hetgeen wat nog niet is gebeurd, is dit een vorm van afgoderij. “Wie naar een helderziende of waarzegger gaat en vervolgens gelooft in datgene wat hij zegt: hij gelooft waarlijk niet in datgene wat aan Mohammed is geopenbaard.” (Ibn maadjah, Aboe Daawoe, at-Tirmidhi, an-Nasaa’i en al-Haakim)




Citaat:
9. Hoeveel dagen wordt het gebed niet geaccepteerd van diegene die een waarzegster gelooft?
40 dagen.



Citaat:
10. Schrijf 3 soorten afgoderijen op?
- Bidden voor graven
- Bezoeken van een waarzegger
- Ontkennen van Namen, Eigenschappen van Allaah.


Citaat:
11. Waarom kunnen sterrenbeelden geen toekomst voorspellen?
Er is geen macht of kracht, hoger dan die van Allaah.
Zeg: ,,Niemand kent het ongeziene in de hemelen en op de aarde, behalve Allah.” (Soerat an-Naml: 65)


Citaat:
12. Kunnen volgens jou gelukhangers ons geluk brengen of beschermen?


Allaah, Hoewa el Mum'in, de Beschermer. De Enige.


Citaat:
13. wat betekend sjirk?
Iets of iemand toekennen, naast Allaah.


Citaat:
14. Wat is moesjirk

Iemand die shirk pleegt.


Citaat:
15. Hoe noemen we God ik het arabish
Illaah.

24-03-2006, 16:59
Wollah masha`allah
bedankt wollah


kussies salima

24-03-2006, 17:00

Citaat:
Salaam alaikoem,

4. Afgoderij is dat je beelden aanbidt.
5. De hindoestanen doen aan afgoderij
6. Afgoderij is verboden omdat de enige die je mag aanbidden Allah is.
7. pas
8. Omdat Allah de enige is de toekomst kan zien.
9. pas
10. pas
11. pas
12. pas
13. zonde
14. pas
15. ALLAH

En Allah weet het beste!!!!!

ik zou graag de juiste antwoorden willen hebben alsjublieft.

Wa Alaikoem Salaam
ja ik ook man en binnekort inshallah hebben we ze
door
onze enige echte oempje

24-03-2006, 17:04
Kalimaat tawheed:

La ilaha illa Lah.

Die kan je ontleden in 2 stukjes, nl.

1) La illaha (ontkenning: er is geen god ...)

2) Illah Lah (bevestiging: ... dan Allah)

Wil je iets bevestigen, dan die je eerst al het andere te ontkennen, zodat het 'zuiver' wordt.

Net als je bijv. een glas water wilt drinken (die zuiver en rein is) dan dien je eerst alle (viezigheid) van die glas te reinigen.

24-03-2006, 20:30

Citaat door Oempje_:
La Illaha Illah Allaah.



Er is geen God, behalve Allaah, en niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allaah.



Dat je naast Allaah, Ta'ala, andere Goden aanbidt. Dit kan op meerdere manieren. Dat je bijvoorbeeld gelooft dat iets anders dan Allaah je kan Helpen. Geloven dat de Quran je kan helpen, door hem bijvoorbeeld onder je kussen te leggen. Het hebben van een ketting met een oogje erin, denkende dat het oogje hetgeen is wat je kan beschermen. Het bezoeken van graven en er voor bidden, geloven dat degene die in het graf ligt, degene is die je kan helpen.



Zie 4.



En Wie een Andere God Aanroept naast Allah, waarvoor hij geen bewijs heeft, voorwaar zal zijn afrekening bij zijn Heer zijn. Voorwaar de ongelovigen zullen onsuccesvol zijn.(al Mominoen 117)



Niemand.



Moslims geloven in el Qadr. Het lot. De enige die hier kennis over heeft is Allaah. Wanneer je gelooft dat iets of iemand kennis heeft over het ongeziene en hetgeen wat nog niet is gebeurd, is dit een vorm van afgoderij. “Wie naar een helderziende of waarzegger gaat en vervolgens gelooft in datgene wat hij zegt: hij gelooft waarlijk niet in datgene wat aan Mohammed is geopenbaard.” (Ibn maadjah, Aboe Daawoe, at-Tirmidhi, an-Nasaa’i en al-Haakim)





40 dagen.




- Bidden voor graven
- Bezoeken van een waarzegger
- Ontkennen van Namen, Eigenschappen van Allaah.



Er is geen macht of kracht, hoger dan die van Allaah.
Zeg: ,,Niemand kent het ongeziene in de hemelen en op de aarde, behalve Allah.” (Soerat an-Naml: 65)



Allaah, Hoewa el Mum'in, de Beschermer. De Enige.



Iets of iemand toekennen, naast Allaah.



Iemand die shirk pleegt.



Illaah.
Masha'allah!!! Moge Allah jouw belonen voor jouw kennis over de islaam!!!

Wa Alaikoem Salaam

24-03-2006, 20:38

Citaat door Yesmina_:

1. Wat betekent Tawhied?
2. Hoe zeg je kalima Tawhied?
3. Wat is de vertaling van kalima tawhied
4. Wat is afgoderij?
5. Geef een voorbeeld van afgoderij uit jou omgeving
6. Waarom is afgoderij verboden?
7. Wie kent buiten Allah de toekomst?
8. Waarom is het voorspellen van de toekomst niet toegestaan in de islam?
9. Hoeveel dagen wordt het gebed niet geaccepteerd van diegene die een waarzegster gelooft?
10. Schrijf 3 soorten afgoderijen op?
11. Waarom kunnen sterrenbeelden geen toekomst voorspellen?
12. Kunnen volgens jou gelukhangers ons geluk brengen of beschermen?
13. wat betekend sjirk?
14. Wat is moesjirk
15. Hoe noemen we God ik het arabish

Ik zou graag het antwoord willen weten van een deze aantal vragen?
Een paar weet ik niet!
Alvast bedankt


kussies salima

Sallamohlekom zuster,

ik raad je aan om naar de broeder Aboe Ismaïl te luisteren. ga naar http://www.al-yaqeen.com dan naar mediatheek, lezingen, NE, Aboe Ismaïl.
Dan naar de Titels: Tawied en Tovernarij, je leert er echt wat van en je luistert dat is wat prettiger denk ik.
Echt doen, hij is Masallah en legt het heel goed uit!

en Allah swt weet het beste!

Fi amaniallah C.arab