Bekijk volle/desktop versie : Duur autootje nog duurder



Pagina's : [1] 2

24-03-2006, 15:55


Prijsverhoging Bugatti Veyron

AMSTERDAM - De Bugatti Veyron is al onbetaalbaar, maar meer bereikbaar wordt hij niet. De fabrikant voert namelijk een prijsverhoging door. Per 1 april dient af-fabriek 100.000 euro extra voor de supersnelle sportwagen afgerekend te worden. In Nederland betekent dat een prijsaanpassing van zo’n 160.000 euro, inclusief belasting.

De Bugatti Veyron kost éxclusief (!) belastingen exact één miljoen euro. Met ingang van volgende maand bedraagt de instapprijs 1,1 miljoen euro. In Nederland vraagt importeur Hessing zonder de prijsverhoging al 1.640.000 euro, inclusief BPM en BTW. Toch zal de prijsaanpassing volgens de importeur enkele gefortuneerde landgenoten niet weerhouden om de ruim 400 km/h snelle supersportwagen niet meer te bestellen. “Er is veel interesse voor de Bugatti,” zo laat een medewerker van Hessing weten. “We denken er in totaal vijf te kunnen verkopen.”

Hoeveel Bugatti’s tot op heden zijn verkocht, wil de fabrikant niet bekend maken. Begin maart liet de Volkswagen-dochter desgevraagd weten dat de productie voor 2006 is uitverkocht. Bugatti vervaardigt vijftig stuks op jaarbasis, maar dat aantal gaat omhoog tot zeventig stuks per jaar. Bugatti reageert op de lange levertijd voor de supersportwagen. Klanten moet nu 14 tot 15 maanden wachten en dat vindt topman Bscher “veel te lang.”

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40837

Ik heb er alvast een gevraagd voor sinterklaas 2008....

24-03-2006, 15:57


Toch... echt mooi vind ik hem niet.
Er zijn zeker voor dat geld toch mooiere wagens te koop, neem de lijnen van een aston martin bijvoorbeeld.

Maar smaken verschillen.

24-03-2006, 16:07

Citaat door Mangin:
Toch... echt mooi vind ik hem niet.
Er zijn zeker voor dat geld toch mooiere wagens te koop, neem de lijnen van een aston martin bijvoorbeeld.

Maar smaken verschillen.
Beetje te hoog BAT gehalte

24-03-2006, 16:14

Citaat door Mangin:
Toch... echt mooi vind ik hem niet.
Er zijn zeker voor dat geld toch mooiere wagens te koop, neem de lijnen van een aston martin bijvoorbeeld.

Maar smaken verschillen.
Ik begrijp eigenlijk niet dat er na de Porsche Carrera nog nieuwe sportauto's zijn gemaakt. Na een lange tijd is door evolutie de sportauto gewoon vervolmaakt geraakt. Je kunt nog wel poginkjes wagen, prijskaartjes verhogen om een beetje stoer te doen, maar het zijn allemaal futiele pogingen in mijn ogen.

24-03-2006, 16:20



Citaat door led_zeppelin:
Ik begrijp eigenlijk niet dat er na de Porsche Carrera nog nieuwe sportauto's zijn gemaakt. Na een lange tijd is door evolutie de sportauto gewoon vervolmaakt geraakt. Je kunt nog wel poginkjes wagen, prijskaartjes verhogen om een beetje stoer te doen, maar het zijn allemaal futiele pogingen in mijn ogen.
Open uw ogen, sluit uw gulp en aanschouw de McLaren F1



Ik weet het krijg m'n gulp ook nooit dicht

24-03-2006, 17:00
dooie auto man. voor dat geld haal ik wel een stuk of 3 die geiler sijn

24-03-2006, 17:23
400km/ph??? Zo snel... Kan die auto ook vliegen??

24-03-2006, 17:45
Wat is de lol ervan als hij 300 of 400 km per uur kan rijden als je niet harder dan 120 in Nederland mag.

24-03-2006, 17:55

Citaat door GodSent:
Open uw ogen, sluit uw gulp en aanschouw de McLaren F1



Ik weet het krijg m'n gulp ook nooit dicht
Ik had een baas, die geilde ook op dit soort auto's. Die had een Lotus Esprit Formule III. Op een 80-km weg haalde hij in waar ieder ander het ècht niet kon.
Of hij nou in zijn 2 160km/u reed, of in zijn 4 20km/u, je merkte nauwelijks verschil. Het lawaai was hetzelfde.

Vering? Ho maar. Een godvergeten rammelbak.
Er zit totaal geen comfort in, niet eens cruise control of airco of allerlei andere electronica.

Hij wou een keer zijn aktekoffertje meenemen terwijl ik naast hem zat.
Nou, alleen op mijn schoot was plaats, want bagageruimte is er TOTAAL niet.

Hetzelfde met een BMW M3. Ook zo'n buikschuiver rammelbak. Fred Flintstone had nog meer comfort in zijn auto.

Geef mij dan maar een Maserati of zo, of een hele dure Audi.

25-03-2006, 01:29

Citaat door GodSent:
Open uw ogen, sluit uw gulp en aanschouw de McLaren F1



Ik weet het krijg m'n gulp ook nooit dicht
Verdorie, val eens dood... wat je hebt is een fiets. Alleen de kettingkast ligt er af. En de ketting ook. En de remmen zijn kapot en de versnelling doet het alleen nog in zijn zwaarst. Het is niet verplicht te proberen mee te praten... ik bedoel maar.

25-03-2006, 03:01

Citaat door Palestine:
Wat is de lol ervan als hij 300 of 400 km per uur kan rijden als je niet harder dan 120 in Nederland mag.
....dat de politie je ook niet meer bijhoudt in die slappe Astraatjes en Peugeootjes van ze. Als je goed doorrijd kun je ze na een rondje Ring Rotterdam nóg een keer inhalen

25-03-2006, 03:16
Doe mij maar een:

Audi A8 Quatro 6.0 TDI!

Haha, dat is snel en mooi!

25-03-2006, 03:43


Is een S8 niet de sport versie? Wil ik wel hebben...

25-03-2006, 03:47

Citaat door ___PushUpBH___:
Verdorie, val eens dood... wat je hebt is een fiets. Alleen de kettingkast ligt er af. En de ketting ook. En de remmen zijn kapot en de versnelling doet het alleen nog in zijn zwaarst. Het is niet verplicht te proberen mee te praten... ik bedoel maar.

Ik ga hier kapot van het lachen!

25-03-2006, 20:37

Citaat door ___PushUpBH___:
Verdorie, val eens dood... wat je hebt is een fiets. Alleen de kettingkast ligt er af. En de ketting ook. En de remmen zijn kapot en de versnelling doet het alleen nog in zijn zwaarst. Het is niet verplicht te proberen mee te praten... ik bedoel maar.
Je weet toch schat, ik heb je niet voor niks de prostitutie ingedwongen

Pagina's : [1] 2