Bekijk volle/desktop versie : 'Politie moet homofoob gedrag registreren vindt meerderheid kamer.



23-03-2006, 17:26
'Politie moet homofoob gedrag registreren'

DEN HAAG (ANP) - Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat de politie discriminatie en homofoob gedrag registreert. Dat bleek donderdag tijdens een debat over het homobeleid van staatssecretaris Ross (Volksgezondheid).
klik hier

Op dit moment wordt geweld tegen en intimidatie van homoseksuelen niet door de politie geregistreerd. Staatssecretaris Ross beloofde de kwestie met minister Remkes van Binnenlandse Zaken te bespreken. Medio dit jaar krijgt de politie een nieuw programma dat het mogelijk maakt om zoektermen in te voeren. Maar volgens Kamerlid Dittrich (D66) is het daarmee ook niet mogelijk. Hij overweegt hier een motie over in te dienen en wist zich donderdag al gesteund door een meerderheid van PvdA, VVD, GroenLinks en CDA.

http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/397799/anp/Politie_moet_homofoob_gedrag_registreren.html

23-03-2006, 17:27


http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/397799/anp/Politie_moet_homofoob_gedrag_registreren.html

23-03-2006, 17:45

Citaat door Marroqui:
tazz, waar mensen druk ommaken. als homo's geen opmerkingen willen krijgen moeten ze geen homo zijn.

het is nou eenmaal zo dat homo's, dragqueens, etc. anders zijn en opvallen en opmerkingen krijgen. dus als ze dat willen zijn moeten ze niet gaan janken van opmerkingen
...zou ik dat ook van mocro's mogen zeggen, vind je? 'als ze geen opmerkingen willen krijgen, moeten ze maar niet zo opvallend marokkaans zijn...'

niet dat ik dat ooit in mijn kop zou halen...

23-03-2006, 17:45

Citaat door Marroqui:
tazz, waar mensen druk ommaken. als homo's geen opmerkingen willen krijgen moeten ze geen homo zijn.

het is nou eenmaal zo dat homo's, dragqueens, etc. anders zijn en opvallen en opmerkingen krijgen. dus als ze dat willen zijn moeten ze niet gaan janken van opmerkingen
Moslims moeten ook maar geen moslims zijn, ze moeten niet zo opvallend gedrag veronen .......

23-03-2006, 17:47


laat de politie dat maar doen! het zal gvd tijd worden... 20 jaar geleden had dat al moeten gebeuren, bij de laatste potenrammersgolf.

23-03-2006, 19:05

Citaat door an3sdej:
Moslims moeten ook maar geen moslims zijn, ze moeten niet zo opvallend gedrag veronen .......
Nou Andries,

Moslims mogen van mij moslims zijn en blijven. Ik zou het wel waarderen als ze hun discriminerende gedrag eens vaarwel zouden zeggen. Het merendeel van de moslims wentelt zich in de gedachte dat zij degenen zijn die gediscrimineerd worden. De werkelijkheid is echter dat het merendeel van de moslims, op basis van hun religie, om het hardst andersgeaarden en andersdenkenden discrimineren.

Immanuel