Bekijk volle/desktop versie : mijn huwelijksreis



Pagina's : [1] 2

22-03-2006, 22:01


zo ziet mijn huwelijksreis eruit




maar ff serieus nu:

wat ik soms ook wel denk is geen groot bruiloft te houden.

soms denk ik, een klein bruiloft, alleen voor familie, een paar schapen slachten, een bijeenkomst en eten maar.

gewoon een normaal bruiloft zonder toeters en bellen.

ik weet dat er veel mensen zijn die wel een groot bruiloft willen (bijna de meeste)

ik weet ook dat er veel mensen zijn die een groot bruiloft willen om zichzelf groter de doen lijken dan ze in werkelijkheid zijn.

ik neem een voorbeeld aan de marokkanen in marokko die msaken bijna geen eten kunnen kopen, en als hun dochter trouwt gaat alles via de lening omdat ze een groot bruiloft willen net zoals hun buren van vorig jaar.

elk gezin wil een beter bruiloft dan de ander, het is meer voor om groot te doen dan om lekker te genieten.

denk goed na, mensen stellen niets voor, leef zoals je budget zegt om te leven.

wat ik weleens in me gedachte heb is om in plaats van een grootschalig bruiloft een huewelijksreis te maken met het geld dat eigenlijk bestemd is voor de bruiloft.

misschien blijft er zelfs nog wat over en kun je je huis nog een beetje inrichten.

wat vinden jullie mensen ervan om zo iets te doen.

ik wil dat geld aan onszelf besteden omdat het ons feest is.

wij gaan trouwen en niet hun, dus ik wil liever met me vrouw genieten.

wie is hier voorstander van, en wie is er hierop tegen.

als je hierop tegen bent wil ik wel graag een reden horen.

om even de psycholoog te spelen weet ik al denk ik 1 reden die er opgenoemd gaat worden.

het is 1 keer in je leven, dus waarom geen groot bruiloft?

de vraag erop luid: je kan ook samen met je vrouw gaan feesten, lekker alleen, niemand die je stoort, plus dat geld kun je ergens anders aan besteden.

nu klink ik misschien gierig, maar ik leef liever op me eigen budget dan groot te doen zodat mensen gaan kijken van, " die heeft een mooi bruiloft gehouden, zeker veel geld"

oke.. uitgepraat

22-03-2006, 22:04


zozozozo jij hebt er dus al echt goed over na gedacht,

tja je moet gewoon kiezen wat je het beste vind, en natuurlijk ook kijken wat je vrouwtje natuurlijk wilt

22-03-2006, 22:05
ahhahahahahaah die foto ik wil DUBAI hahahahahaha kun je ook geneiten samen haahah maar ja inderdaat je hebt wel gelijk wat je zei ik vind alsje het hebt mag je best wel een mooie bruiloft en ja het is toch een keer hoef nietmega super mooi maar ikw il die dag genieten dus laat me geneiten ahahahah

22-03-2006, 22:07
TYGER: voor jou heb ik echt respect!!

22-03-2006, 22:09


Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ook absoluut geen behoefte aan die hele vertoning, want het is niets meer en niets minder als een vertoning.

Als bruid word je voor weet ik veel hoeveel geld een paar uur heen en weer geparadeerd en geparkeerd op een stoel die een paar honderd kost om een paar mensen te vermaken.

Wat moet dat in Allahsnaam toevoegen aan je huwelijksleven dat je vanaf die dag met je man hebt!?

22-03-2006, 22:12

Citaat door S-babe:
TYGER: voor jou heb ik echt respect!!
thnx

22-03-2006, 22:13

Citaat door mauw:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ook absoluut geen behoefte aan die hele vertoning, want het is niets meer en niets minder als een vertoning.

Als bruid word je voor weet ik veel hoeveel geld een paar uur heen en weer geparadeerd en geparkeerd op een stoel die een paar honderd kost om een paar mensen te vermaken.

Wat moet dat in Allahsnaam toevoegen aan je huwelijksleven dat je vanaf die dag met je man hebt!?
ja precies.. ik zie daar ook de nut niet van in

maar ik begrijp heel goed waarom meisjes tog een groot bruiloft willen


het gaat allemaal zo:



mijn vriendin is getrouwd.. ze heeft dit en dat op haar bruiloft gedaan.. ik wil dat oooooooookkkkkk..

en tja.. dan krijg je een sneeuwbaleffect.. het word telkens groter en groter

en de leningen worden ook groter en groter

22-03-2006, 22:15
Je hebt helemaal gelijk.. zo heb ik er altijd over gedacht..
wij trouwen en niet hun!! en het is heus niet erg om dan maar
een klein bruiloft te maken met familie enso..
als iedereen het maar weet dat is immes de doel van een bruiloft..
en niets is een mooier begin van een huwelijk dan samen op vakantiej te gaan

22-03-2006, 22:17
wat toevallig... ik had het er laatst over met de vrouw van me neef, ze zei dat wahed goede vriend van haar man gewoon een kleine bruiloft heeft gehouden en toen ging hij met zijn vrouw met het geld voor een maandje naar thailand... ze hebben het zo leuk gehad enzo hmmm dat is wel een goed idee nu jij het ook zegt, maybe om je een beetje het idee te geven dat je zeker niet de enige bent die dit zo plant enzo

22-03-2006, 22:18
wel grappig eigenlijk..

ik trek wel de juiste mensen aan op deze topic..

want het is op straat wel echt totaal anders..

niemand is het er dan met me eens..

22-03-2006, 22:19
op straat kom je andere soort mense tegen dan de mense die in huis zitte dan??

22-03-2006, 22:19
als je het kan permitteren en je wilt een groot bruiloft waarom niet...

maar tegenwoordig zijn de bruiloften meer om te showen van kijk eens hoeveel geld k heb

22-03-2006, 22:20


Je hebt wel gelijk,zolang jij en je partner van de grote dag genieten maakt het niet zoveel uit of je een groot of een klein feest geeft

22-03-2006, 22:21

Citaat door Kleintjj^:
op straat kom je andere soort mense tegen dan de mense die in huis zitte dan??
haha ik bedoel figuurlijk op straat..

daar bedoel ik mee.. in mijn normale leven

22-03-2006, 22:22

Citaat door TYGER:
ja precies.. ik zie daar ook de nut niet van in

maar ik begrijp heel goed waarom meisjes tog een groot bruiloft willen


het gaat allemaal zo:



mijn vriendin is getrouwd.. ze heeft dit en dat op haar bruiloft gedaan.. ik wil dat oooooooookkkkkk..

en tja.. dan krijg je een sneeuwbaleffect.. het word telkens groter en groter

en de leningen worden ook groter en groter
Dat zijn meisjes waar het allemaal om het uiterlijke vertoon gaat. Kijken naar de ander, en dan diegene overtreffen. Ik vind dat zo laag. Daar gaat het toch helemaal niet om?!

Je spendeert een fortuin. En dan? Dan moet je je uit de schulden werken (als je die gemaakt hebt) of je begint helemaal opnieuw met sparen.

Terwijl je juist zoveel dingen kunt doen met dat geld met je vrouwtje/ mannetje.

Pagina's : [1] 2