Bekijk volle/desktop versie : Allochtone partij PAN presenteert zich



Pagina's : [1] 2 3 4

22-03-2006, 16:52
Uitgegeven: 22 maart 2006 15:31
Laatst gewijzigd: 22 maart 2006 15:37

DEN HAAG - Nederland moet zich verder ontwikkelen als een multiculturele samenleving. Verschillen tussen autochtonen en allochtonen moeten getoond worden en de verschillende bevolkingsgroepen dienen meer van elkaar te leren. Met die boodschap wil de Partij voor allochtone Nederlanders (PAN) volgend jaar meedoen aan de parlementsverkiezingen. De partij presenteerde zich woensdag in Den Haag.

De PAN wil geen 'allochtonenpartij' zijn. Wel wil ze dat allochtonen met trots hun waarden en kwaliteiten uitdragen en dat de autochtone bevolking hiervan wil leren. "Wij willen een land waar we het beste van elkaar ineenvoegen", zei een van de oprichters, managementtrainer Hans Hoogerdijk, woensdag.


Volgens de PAN vestigt Nederland er nu te veel aandacht op dat nieuwkomers zich moeten aanpassen en hun waarden moeten loslaten. "Terwijl allochtonen met hun dubbele culturele achtergrond en hun specifieke kwaliteiten door opvoeding en ervaring juist iets toevoegen", zei Hoogerdijk.

Twintig zetels

Samen met enkele allochtone collega-trainers en zelfstandige ondernemers vormt Hoogerdijk de PAN-leiding. De partij hoopt in 2007 twintig zetels in de Tweede Kamer te halen. Een lijsttrekker is er nog niet. "Die staat de komende maanden vanzelf uit ons midden op." Er is contact met een nog geheim gehouden bekende allochtone politicus.

In het verkiezingsprogramma van PAN staan voorstellen die het huidige integratiebeleid overhoop zouden gooien. Zo wil de PAN via trainingen van autochtonen nieuwkomers laten integreren en niet langer via inburgeringscursussen.

Hoofddoek

Ook zou er een ministerie voor culturele ontwikkeling moeten komen, moet het schooluniform terugkeren ("geeft een wijgevoel&quot, moet een hoofddoek overal kunnen, moeten bedrijven verplicht allochtone sollicitanten uitnodigen en is een generaal pardon noodzakelijk voor asielzoekers die meer dan vijf jaar in Nederland zijn. Ook zou Turkije volgens de PAN zo snel mogelijk lid moeten worden van de Europese Unie.

De PAN wil verder het contact herstellen met geradicaliseerde moslimjongeren en hen uit hun isolement halen. De partij heeft overigens de intentie om haar naam binnen een paar jaar te veranderen in de Partij voor alle Nederlanders.

22-03-2006, 16:53


Als dat maar niet de pan uitrijst.

22-03-2006, 16:57
Hier zou ik wel op stemmen..

22-03-2006, 16:58

Citaat door rijmaran:
Als dat maar niet de pan uitrijst.
20 zetels is bijna net zo groot als de VVD

22-03-2006, 16:58


Hmmm schooluniform terug en de hoofddoek moet overal kunnen dus mag ik stellen dat die onderdeel van het uniform gaat uitmaken ?

Verder is de naam Partij voor alle Nederlanders natuurlijk niet te rijmen met het verplicht uitnodigen van allochtone sollicitanten, positieve discriminatie van een partij resulteert namelijk automatisch in negatieve discriminatie op een andere partij.

En als ik dan toch bezig ben met hardop denken vraag ik me af, wat is nu de grote positieve bijdrage aan de maatschappij geweest van de specifieke opvoeding, ervaring en kwaliteiten van de allochtoon in Nederland.
Kan iemand die alsjeblieft eens voor me benoemen ?

22-03-2006, 17:02

Citaat door TurK__:
Uitgegeven: 22 maart 2006 15:31
Laatst gewijzigd: 22 maart 2006 15:37

DEN HAAG - Nederland moet zich verder ontwikkelen als een multiculturele samenleving. Verschillen tussen autochtonen en allochtonen moeten getoond worden en de verschillende bevolkingsgroepen dienen meer van elkaar te leren. Met die boodschap wil de Partij voor allochtone Nederlanders (PAN) volgend jaar meedoen aan de parlementsverkiezingen. De partij presenteerde zich woensdag in Den Haag.

De PAN wil geen 'allochtonenpartij' zijn. Wel wil ze dat allochtonen met trots hun waarden en kwaliteiten uitdragen en dat de autochtone bevolking hiervan wil leren. "Wij willen een land waar we het beste van elkaar ineenvoegen", zei een van de oprichters, managementtrainer Hans Hoogerdijk, woensdag.


Volgens de PAN vestigt Nederland er nu te veel aandacht op dat nieuwkomers zich moeten aanpassen en hun waarden moeten loslaten. "Terwijl allochtonen met hun dubbele culturele achtergrond en hun specifieke kwaliteiten door opvoeding en ervaring juist iets toevoegen", zei Hoogerdijk.

Twintig zetels

Samen met enkele allochtone collega-trainers en zelfstandige ondernemers vormt Hoogerdijk de PAN-leiding. De partij hoopt in 2007 twintig zetels in de Tweede Kamer te halen. Een lijsttrekker is er nog niet. "Die staat de komende maanden vanzelf uit ons midden op." Er is contact met een nog geheim gehouden bekende allochtone politicus.

In het verkiezingsprogramma van PAN staan voorstellen die het huidige integratiebeleid overhoop zouden gooien. Zo wil de PAN via trainingen van autochtonen nieuwkomers laten integreren en niet langer via inburgeringscursussen.

Hoofddoek

Ook zou er een ministerie voor culturele ontwikkeling moeten komen, moet het schooluniform terugkeren ("geeft een wijgevoel&quot, moet een hoofddoek overal kunnen, moeten bedrijven verplicht allochtone sollicitanten uitnodigen en is een generaal pardon noodzakelijk voor asielzoekers die meer dan vijf jaar in Nederland zijn. Ook zou Turkije volgens de PAN zo snel mogelijk lid moeten worden van de Europese Unie.

De PAN wil verder het contact herstellen met geradicaliseerde moslimjongeren en hen uit hun isolement halen. De partij heeft overigens de intentie om haar naam binnen een paar jaar te veranderen in de Partij voor alle Nederlanders.

22-03-2006, 17:15

Citaat door Wahigbi:
Dit gaat helemaal niks worden met die Pan boys. Die gaan de AEL achterna de riool in. Waar ze horen.
Ondertekend
De zwarte kruisvaarder
Ten eerste in riool horen Ratten thuis, juist ja Ratten als jij.. Mensen die zonder enig informatie gaan generaliseren..
De Zwarte kruisvaarder, me ass.. Jij bent volgens mij een rioolridder..

Maar ontopic,

Dit is geen partij met een Islamitisch achtergrond, het is geen partij die Islamitische wetten wil laten invoeren in NL. Het is een allochtonen partij zonder enig link naar de Islam.
De laatste tijd zitten de mensen zoals de zwart rioolridder te veel te focussen op het Islam, in alles wat nieuw is zien ze de islam.
Zulke mensen kan je ook niet overtuigen van de goede in de mensen, maar de gem. NL er zal volgens mij hier wel positief naar kijken omdat het een Allochtonene partij is en geen Islamitisch of Moslim partij..

22-03-2006, 17:16
0
Citaat door Wahigbi:
Dit gaat helemaal niks worden met die Pan boys. Die gaan de AEL achterna de riool in. Waar ze horen.
Ondertekend
De zwarte kruisvaarder
Ben het met je oneens. Als die PAN-gasten een achterban hebben komt er eindelijk een eind aan kreten als 'islamofobie' en het 'verderfelijke westen'. Hirsi Ali hoort net zo goed bij de politiek als die mensen. Mijn zegen hebben ze, voor wat het waard is.

22-03-2006, 17:17

Citaat door Bashir:
Hey Bashir, vind jij zo een PAN partij wel een positief idee??

Had het niet verwacht van jou..

22-03-2006, 17:23

Citaat door Bashir:
0

Ben het met je oneens. Als die PAN-gasten een achterban hebben komt er eindelijk een eind aan kreten als 'islamofobie' en het 'verderfelijke westen'. Hirsi Ali hoort net zo goed bij de politiek als die mensen. Mijn zegen hebben ze, voor wat het waard is.
Precies, op deze manier kan je de kaf van de koren scheiden..

22-03-2006, 17:26
Maar mag ik als Nederlander er ook op stemmen??

Zo ja kan die partij dan ook wat voor mij betekenen, anders is zo partij klein beetje aan het discrimineren!!!

Toch?

22-03-2006, 17:27

Citaat door TurK__:
Hey Bashir, vind jij zo een PAN partij wel een positief idee??

Had het niet verwacht van jou..
Ja, ik vind het een UITERMATE positief idee. Serieus.

22-03-2006, 17:37


Dit is heel moeilijk te verwezenlijken. Het is moeilijk om mensen te verenigen alleen maar omdat ze allochtoon zijn. De groepen zijn te divers en de verschillen tussen de culturen te groot. Van dichtbij heb ik al meegemaakt hoe moeilijk het is om alleeen maar de moslims te verenigen, nog meer culturele achtergronden erbij maakt het alleen maar lastiger. De allochtonen moeten zich gewoon aansluiten bij de bestaande partijen en van daaruit het multiculturele ideaal promoten.

22-03-2006, 17:41

Citaat door TurK__:
Uitgegeven: 22 maart 2006 15:31
Laatst gewijzigd: 22 maart 2006 15:37

DEN HAAG - Nederland moet zich verder ontwikkelen als een multiculturele samenleving. Verschillen tussen autochtonen en allochtonen moeten getoond worden en de verschillende bevolkingsgroepen dienen meer van elkaar te leren. Met die boodschap wil de Partij voor allochtone Nederlanders (PAN) volgend jaar meedoen aan de parlementsverkiezingen. De partij presenteerde zich woensdag in Den Haag.

De PAN wil geen 'allochtonenpartij' zijn. Wel wil ze dat allochtonen met trots hun waarden en kwaliteiten uitdragen en dat de autochtone bevolking hiervan wil leren. "Wij willen een land waar we het beste van elkaar ineenvoegen", zei een van de oprichters, managementtrainer Hans Hoogerdijk, woensdag.


Volgens de PAN vestigt Nederland er nu te veel aandacht op dat nieuwkomers zich moeten aanpassen en hun waarden moeten loslaten. "Terwijl allochtonen met hun dubbele culturele achtergrond en hun specifieke kwaliteiten door opvoeding en ervaring juist iets toevoegen", zei Hoogerdijk.

Twintig zetels

Samen met enkele allochtone collega-trainers en zelfstandige ondernemers vormt Hoogerdijk de PAN-leiding. De partij hoopt in 2007 twintig zetels in de Tweede Kamer te halen. Een lijsttrekker is er nog niet. "Die staat de komende maanden vanzelf uit ons midden op." Er is contact met een nog geheim gehouden bekende allochtone politicus.

In het verkiezingsprogramma van PAN staan voorstellen die het huidige integratiebeleid overhoop zouden gooien. Zo wil de PAN via trainingen van autochtonen nieuwkomers laten integreren en niet langer via inburgeringscursussen.

Hoofddoek

Ook zou er een ministerie voor culturele ontwikkeling moeten komen, moet het schooluniform terugkeren ("geeft een wijgevoel&quot, moet een hoofddoek overal kunnen, moeten bedrijven verplicht allochtone sollicitanten uitnodigen en is een generaal pardon noodzakelijk voor asielzoekers die meer dan vijf jaar in Nederland zijn. Ook zou Turkije volgens de PAN zo snel mogelijk lid moeten worden van de Europese Unie.

De PAN wil verder het contact herstellen met geradicaliseerde moslimjongeren en hen uit hun isolement halen. De partij heeft overigens de intentie om haar naam binnen een paar jaar te veranderen in de Partij voor alle Nederlanders.
Interessant, ik ben benieuwd hoe ze zich gaan presenteren voor de verkiezingen. Ik vind het een goede ontwikkeling. In de ideale situatie wordt ieder mens in de samenleving vertegenwoordigd in de democratie. Als dit ons dichterbij die situatie brengt, dan is dit een zeer goede zaak.

Misschien geeft dit veel allochtonen ook iets meer het gevoel dat ze in Nederland horen en een belangrijke rol kunnen spelen in de beslissingsvorming in dit land. Met dit gevoel komt dan misschien ook een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel en dat kan dan misschien weer zijn uitwerkingen hebben op de onveiligheid/criminaliteit/ sfeer in dit land. Wie weet, het kan toch?

22-03-2006, 17:43
TWINTIG zetels????

dan zullen er behoorlijk wat niet-allochtonen op ze moeten stemmen...

Pagina's : [1] 2 3 4