Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse koning reist door Westelijk-Sahara



Pagina's : [1] 2 3 4

22-03-2006, 14:37
EL AAiÚN - De Marokkaanse koning Mohammed VI is een reis van een week door de Westelijke-Sahara begonnen om steun te winnen voor zijn autonomieplan voor het gebied. Westelijk-Sahara werd dertig jaar geleden door Marokko geannexeerd.

De koning zal zijn plan naar verwachting binnenkort bekend maken na jaren van onsuccesvolle onderhandelingen onder auspiciën van de VN over een referendum. Marokko claimt eeuwenoude rechten over het gebied dat rijk is aan fosfaat en waarvan de wateren visrijk zijn en waar mogelijk olie aangeboord kan worden. Het annexeerde het gebied in 1975 toen Spanje uit dit koloniale gebied wegtrok. Sinds die tijd woedt er een guerilla die bij tijd en wijle oplaait met het door Algerije gesteunde Polisario.

De koning wil een aantal projecten in het gebied starten, waaronder drinkwater voor El Aaiún een stad met 220 duizend inwoners. In totaal staat voor 650 duizend euro aan infrastucturele projecten op stapel tot 2010.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article255929.ece

22-03-2006, 14:39


zozo egt goed van hem wolah gaat steeds beter ben trots op hem en ons land

22-03-2006, 14:41

Citaat door miss_mocrolady5:
zozo egt goed van hem wolah gaat steeds beter ben trots op hem en ons land
Gaat steeds beter??

22-03-2006, 14:49
Het wordt hoogtijd dat deze afvallige koning en zijn handlangers afgezet worden.

22-03-2006, 15:12


nerds.whahahahaa.

22-03-2006, 16:11

Citaat door Diederikus:
Dat soort mensen kennen Marokko alleen van de zonnige zomervakanties.
Vertel het aan haar

22-03-2006, 16:14

Citaat door Palestine:
Het wordt hoogtijd dat deze afvallige koning en zijn handlangers afgezet worden.
Dus een koning die geannexeerd gebied wil afstaan is een afvallige?
Maar tegelijkertijd eist Hamas dat Israel hun gebied wel afstaat?
Twee maten.

22-03-2006, 16:35

Citaat door Palestine:
Het wordt hoogtijd dat deze afvallige koning en zijn handlangers afgezet worden.
Zodat de pleuris daar zal uitbreken zoals in Algerije het geval is zeker: massa slachtpartijen in het holst van de nacht, chaos, en aanslagen van extremisten.....nee, dan maar zo.

22-03-2006, 16:39

Citaat door Oethman24:
Wat?
Ik geloof dat je niet weet waar je het over hebt.

Voordat deze koning en zijn opa's een de macht in Marokko kwamen, was Marokko, west Sahara, Algerije, Tunsie, Libie, mauritanie, Noord Mali, Noord Niger een Amazigh land. West Sahraoui's zijn Arabieren uit het midden oosten die een eigen land willen hebben op de Amazigh grondgebied.
Deze Imazighen die over heel Noord Afrika hebben geregeerd komen uit West Sahara.

Nu is west Sahara bezet door de Arabieren. Als je vind dat Marokko west Sahara annexeert en dat hij zich terug moet trekken uit West Sahara, dan moeten Nederlanders zich terug trekken uit Nederland, Fransen uit Frankrijk, Spanjaarden uit Spanje, etc. Heel Europa is van ons Noord Afrikanen.
Of wil je met twee maten meten.
Sorry. Ik reageerde op de eerste alinea van de oorspronkelijke post. Indien die informatie niet correct is, dan mijn excuses.

22-03-2006, 17:47

Citaat door Rif:
EL AAiÚN - De Marokkaanse koning Mohammed VI is een reis van een week door de Westelijke-Sahara begonnen om steun te winnen voor zijn autonomieplan voor het gebied. Westelijk-Sahara werd dertig jaar geleden door Marokko geannexeerd.

De koning zal zijn plan naar verwachting binnenkort bekend maken na jaren van onsuccesvolle onderhandelingen onder auspiciën van de VN over een referendum. Marokko claimt eeuwenoude rechten over het gebied dat rijk is aan fosfaat en waarvan de wateren visrijk zijn en waar mogelijk olie aangeboord kan worden. Het annexeerde het gebied in 1975 toen Spanje uit dit koloniale gebied wegtrok. Sinds die tijd woedt er een guerilla die bij tijd en wijle oplaait met het door Algerije gesteunde Polisario.

De koning wil een aantal projecten in het gebied starten, waaronder drinkwater voor El Aaiún een stad met 220 duizend inwoners. In totaal staat voor 650 duizend euro aan infrastucturele projecten op stapel tot 2010.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article255929.ece
Laat de koning daar blijven in west-sahara.

22-03-2006, 17:59

Citaat door Rif:
EL AAiÚN - De Marokkaanse koning Mohammed VI is een reis van een week door de Westelijke-Sahara begonnen om steun te winnen voor zijn autonomieplan voor het gebied. Westelijk-Sahara werd dertig jaar geleden door Marokko geannexeerd.

De koning zal zijn plan naar verwachting binnenkort bekend maken na jaren van onsuccesvolle onderhandelingen onder auspiciën van de VN over een referendum. Marokko claimt eeuwenoude rechten over het gebied dat rijk is aan fosfaat en waarvan de wateren visrijk zijn en waar mogelijk olie aangeboord kan worden. Het annexeerde het gebied in 1975 toen Spanje uit dit koloniale gebied wegtrok. Sinds die tijd woedt er een guerilla die bij tijd en wijle oplaait met het door Algerije gesteunde Polisario.

De koning wil een aantal projecten in het gebied starten, waaronder drinkwater voor El Aaiún een stad met 220 duizend inwoners. In totaal staat voor 650 duizend euro aan infrastucturele projecten op stapel tot 2010.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article255929.ece
Prima zo, het lijkt erop dat de Amerikanen er ook niets meer tegen hebben. Waarschijnlijk zal de militaire basis vanuit de Canarische eilanden dan ook snel naar de Westerse Sahara worden gelegd.

Het is goed dat de Marokkaanse koning zo goed bevriend is geworden met Amerika. Sinds 1999 zie je dat stukje bij beetje heel Marokko veramerikaniseert. Na de communicatie zal een van de volgende stapjes gegarandeerd de levering van wapens in grote hoeveelheden worden. Zeker nu de situatie in Algerije en Libie voor de Amerikanen enkel erger wordt.

De Amerikanen zijn echt niet zo gek om ook maar iets negatiefs over de islam te zeggen in Marokko, alhoewel ze dat niet zo erg op prijs stellen. Ik denk dan ook -beginnend in de ICT en communicatiesector- dat direct niet-moslims bevoordeeld zullen worden bij het krijgen van de beste baantjes.

Hoera, zo'n koning, laat ze vooral allemaal moslim en Marokkaan blijven, waar ook ter wereld!

22-03-2006, 18:05

Citaat door Marrakick:
Prima zo, het lijkt erop dat de Amerikanen er ook niets meer tegen hebben. Waarschijnlijk zal de militaire basis vanuit de Canarische eilanden dan ook snel naar de Westerse Sahara worden gelegd.

Het is goed dat de Marokkaanse koning zo goed bevriend is geworden met Amerika. Sinds 1999 zie je dat stukje bij beetje heel Marokko veramerikaniseert. Na de communicatie zal een van de volgende stapjes gegarandeerd de levering van wapens in grote hoeveelheden worden. Zeker nu de situatie in Algerije en Libie voor de Amerikanen enkel erger wordt.

De Amerikanen zijn echt niet zo gek om ook maar iets negatiefs over de islam te zeggen in Marokko, alhoewel ze dat niet zo erg op prijs stellen. Ik denk dan ook -beginnend in de ICT en communicatiesector- dat direct niet-moslims bevoordeeld zullen worden bij het krijgen van de beste baantjes.

Hoera, zo'n koning, laat ze vooral allemaal moslim en Marokkaan blijven, waar ook ter wereld!
Ten eerst Algerij en Amerika hebben nu hele goede contacten samen. Amerika gaat voor miljoenen investeren in Algerije. Zeker omdat Algerije gigantische olievooraden heeft.

Libie is tegenwoordig niet meer anti-Amerika. Kadafi heeft na de Irak oorlog te kant gekozen van het westen en zelf zijn nuclaire programma ontmantelt.

Noord en West-Afrika worden in de toekomst de grotste olieveranciers van Amerika.

22-03-2006, 18:25



Citaat door sjanghai:
Dus een koning die geannexeerd gebied wil afstaan is een afvallige?
Maar tegelijkertijd eist Hamas dat Israel hun gebied wel afstaat?
Twee maten.
Ik heb helemaal niks over het Westelijke Sahara gezegd. Je moet geen woorden in mijn mond stoppen die ik niet gezegd hebt. Hij is voor mij een afvallige, omdat hij zijn volk onderdrukt, mensenrechten van duizenden worden geschonden, hij plundert het schatkist net zoals zijn vader Hassan II, etc.

22-03-2006, 18:29

Citaat door Palestine:
Ik heb helemaal niks over het Westelijke Sahara gezegd. Je moet geen woorden in mijn mond stoppen die ik niet gezegd hebt. Hij is voor mij een afvallige, omdat hij zijn volk onderdrukt, mensenrechten van duizenden worden geschonden, hij plundert het schatkist net zoals zijn vader Hassan II, etc.
En berbers keihard onderdrukken met naplam vergassen.

Abdelakriem de bevrijder van Marokko mag niet eens in Marokko begraven worden en is in Egypte begraven.

22-03-2006, 18:38

Citaat door Sara7a:
Zodat de pleuris daar zal uitbreken zoals in Algerije het geval is zeker: massa slachtpartijen in het holst van de nacht, chaos, en aanslagen van extremisten.....nee, dan maar zo.
Ik ben het volstrekt niet met je eens. Ten eerste zal Marokko nooit grote vooruitgang boeken op Economisch,Sociaal, Politiek en militair gebied als zij met een ijzeren vuist geregeerd wordt. Ten tweede vind ik het treurig dat jj deze dictator en zijn handlangers steunt, terwijl de mensenrechten van duizenden broeders en zusters inde geheime gevangenissen van Marokko worden geschonden. Ten derde worden er miljarden gestolen uit de Marokaanse schatkist gestolen om hun luxe leven te kunnen bekostigen, terwijl er miljoenen Marokkanen in grote armoede leven. Alleen om deze reden is hij voor mij een afvallige en verdient hij niet meer dan de strop.

Pagina's : [1] 2 3 4