Bekijk volle/desktop versie : salaam al3ikoum...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

21-03-2006, 00:55
Ik word gek van al die topics wat oproept tot doden...hebben die mensen geen moer te doen...zelf hebben ze grote praatjes maar zelf doen ze geen moer, dus kom niet oproepen tot jihad...zijn jullie geleerden ofzo? kanzess!! zoek een leven en praktiseer je geloof zoals in de koran en de soena vermeld staat en niet zoals die sektes zoals khawaaridj en takfiries, die moslims tot kafir uitmaken...haraam voor jullie die geen ene kennis hebben om iemand tot kafier uit te maken...Moge allah jullie leiden!!! dit geldt alleen voor een enkeling en diegenen weten wie ik bedoel...

Salaam aleikoum

21-03-2006, 01:03


geen zin om namen te noemen...

21-03-2006, 01:07

Citaat door Daliatje:
Wie A zegt, moet ook B kunnen zeggen...

21-03-2006, 10:52

Citaat door maghribie00:
Ik word gek van al die topics wat oproept tot doden...hebben die mensen geen moer te doen...zelf hebben ze grote praatjes maar zelf doen ze geen moer, dus kom niet oproepen tot jihad...zijn jullie geleerden ofzo? kanzess!! zoek een leven en praktiseer je geloof zoals in de koran en de soena vermeld staat en niet zoals die sektes zoals khawaaridj en takfiries, die moslims tot kafir uitmaken...haraam voor jullie die geen ene kennis hebben om iemand tot kafier uit te maken...Moge allah jullie leiden!!! dit geldt alleen voor een enkeling en diegenen weten wie ik bedoel...

Salaam aleikoum
Salaam Aleikum wa Rahmatoellah wa Baraktahoe...

Ik zelf heb nog nooit een topic gezien met de onderwerpen die jij noemt. Jihaad... Doden en etc. Dus ik vind het een beetje raar dat je woorden gebruikt zoals ''jullie'' en etc.

Maar als er mensen zijn die dat wel doen... Wat vast zo is. Dan komt dat door ontwetendheid. Veel mensen die zich bezig houden met dit soort dingen weten niet wat Jihaad is. Er zijn heel wat mensen... Met name jonge mensen die denken dat Jihaad het opblazen van jezelf of het doden van ongelovigen is. Mensen denken dat door Jihaad zoals hun het kennen te plegen ze richting de Hemelen gaan en dat daar miljoenen maagden op hun staan te wachten.

3oedoebillah wa Shaytan oe Ra3iem!

Mag Allah deze mensen behoeden... Insha'allah.

Aleikum Salaam...

21-03-2006, 11:51


Daar gaan we weer.

21-03-2006, 11:52

Citaat door Oempje_:
Daar gaan we weer.
waar gaan jullie heen als ik vragen mag?

21-03-2006, 11:53

Citaat door HEEEELP:
waar gaan jullie heen als ik vragen mag?
Ik had beter kunnen zeggen, daar gaan 'ze' weer. Ik doe niet mee hoor.

21-03-2006, 11:55

Citaat door Oempje_:
Ik had beter kunnen zeggen, daar gaan 'ze' weer. Ik doe niet mee hoor.
wie is "ze" en waar gaan "ze" heen?

21-03-2006, 12:02
jihad is fard 3ayn en liefde voor de jihad is verplicht en wie niet houdt van de jihad is kafir

21-03-2006, 12:14

Citaat door Oemaimah:
noem je datgene wat zich tegenwoordig afspeelt djihaad? Dus bijvoorbeeld iemand die zichzelf in een israelische school laat ontploffen en daarbij tig onschuldigen dodend, noem je dat djihaad?
er is zeer zeker jihad deze dagen

21-03-2006, 12:48

Citaat door Oemaimah:
en wat als de geleerden gezegd hebben dat hetgeen deze dagen djihaad genoemd wordt, geen djihaad is maar zelfmoord en onrecht?
ik noem jihad wat de geleerden jihad noemen, en erhab noem ik erhab

21-03-2006, 12:57

Citaat door Oemaimah:
noem je datgene wat zich tegenwoordig afspeelt djihaad? Dus bijvoorbeeld iemand die zichzelf in een israelische school laat ontploffen en daarbij tig onschuldigen dodend, noem je dat djihaad?
Waar kan ik het woord onschuldigen vinden in de boeken van de Salaf die Al Jihad wal Qital behandelen?

21-03-2006, 13:00



Citaat door Oemaimah:
Misschien dat er niet letterlijk wordt gezegd: kom op jongens, we gaan djihaad doen. Maar ik heb maar al te vaak dingen gelezen hier waarvan ik dacht: ya Rabbi, waar gaan we heen?

Wat ik me bijvoorbeeld nog kan herinner is dat er onlangs een topic geopend was waarin djihaadplaatjes konden worden gepost. Dus allemaal foto's van dode mensen en iedereen elkaar daar opjutten. SobhanaAllah, wat help je die mensen.... al zou je die foto's van die lijken over de hele wereld verspreiden!

Of de maar al te vaak terugkerende doe3a van leden: moge Allah de mujahidien de overwinning geven. En anderen van soortgelijke strekking. Op zich niks mis met die doe3a, zelfs goed. Maar deze doe3a wordt opvallend vaak gepost onder berichten van iemand die een aanslag gepleegd heeft, dan wel een zelfmoordaanslag. Zijn dat de mujahideen waar ze het over hebben? Iemand die zichzelf en honderden onschuldigen met zich vermoord?

Die zelfmoordaanslagen en andere soorten aanslagen zoals ze nu uitgevoerd worden (zie bijvoorbeeld WTC verhaal) helpen onze Oemmah niet.
Nee! ze vernietigen ons! Ze halen onze hele mooie Dien onderuit. Dat is althans wat ze proberen en wat ze promoten. Moge Allah ons en hen leiden.

Maar wij willen niet begrijpen.
Ze helpen de geldbuidels van jou leiders niet nee.

Begrijpen wil je zeker niet, dat is al een tijdje duidelijk.

21-03-2006, 13:00

Citaat door Oemaimah:
Ik weet niet, ik bezit die boeken niet
Waarom voer je een nieuwe term in de religie dan?
Moet ik je nu moebtadie3 gaan noemen en over je gaan roddelen?

21-03-2006, 13:01

Citaat door Oemaimah:
Vrees Allah, dit is niet de manier waarop je tegen me hoort te praten.

Verder heeft je opmerking niks te maken met hetgeen je van mij geciteerd hebt
Je zei het zelf, er is geen Jihad in deze tijd.

Heb jij een hart van steen ofzo?
Geef je niet om jou moeders en zussen in Kashmir?

Wat een ziekte.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20