Bekijk volle/desktop versie : Hoe kennis op te doen...



20-03-2006, 17:56
Asalaam wa aleikom

Mijn vraag aan jou is: hoe doe jij kennis op?

Onthoud jij gewoon alles in je hoofd? Of schrijf je het op in een schrift?

Ik ben heel benieuwd...

20-03-2006, 18:08


Wa 'Aleykoem As-salaam wa Rahmoetallah.

Het beste is bij een Sjeich. Verder door naar lezingen te gaan, doroes te beluisteren (audio) Heeeeeeeeeell veel lezen. Ik persoonlijk heb het niet zo op audio's, dan moet ik stil blijven zitten enzo. Ik lees liever, kan je tussendoor pauzes nemen. Soms schrijf ik dingen over, maar het allerbelangrijkste is herhalen.

Herhalen herhalen herhalen, totdat het blijft hangen.

20-03-2006, 18:20

Citaat door Oempje_:
Wa 'Aleykoem As-salaam wa Rahmoetallah.

Het beste is bij een Sjeich. Verder door naar lezingen te gaan, doroes te beluisteren (audio) Heeeeeeeeeell veel lezen. Ik persoonlijk heb het niet zo op audio's, dan moet ik stil blijven zitten enzo. Ik lees liever, kan je tussendoor pauzes nemen. Soms schrijf ik dingen over, maar het allerbelangrijkste is herhalen.

Herhalen herhalen herhalen, totdat het blijft hangen.
als je een goede talisboe 3lim wilt zijn, dan meot het als volgt doen.


1) Luisteren
2) begrijpen
3) leren
4) herhalen
5) praktizeren(voor jezelf)
6) presenteren(da3wa)


En zeker wat Oempje zei het beste bij een leraar/scheig.
Imaam al schatibi zei dat je kennis niet alleen maar uit boeken kan halen maar zeker ook bij een leraar.

20-03-2006, 18:21
w'Aleikoum salaam

Boeken, Internet, en ik houd het Insh'Allah in mijn hoofd.

Fi Amani'Allah

20-03-2006, 18:22



Citaat door Dr. imaam:
als je een goede talisboe 3lim wilt zijn, dan meot het als volgt doen.


1) Luisteren
2) begrijpen
3) leren
4) herhalen
5) praktizeren(voor jezelf)
6) presenteren(da3wa)


En zeker wat Oempje zei het beste bij een leraar/scheig.
[B]Imaam al schatibi zei dat je kennis niet alleen maar uit boeken kan halen maar zeker ook bij een leraar.[/B]
Barak Allahoe fiek. Basis kan men uit boeken halen, maar uitleg daar heeft men een leraar voor nodig en ook nog eens sterk zijn in het arabisch. Arabisch leer je niet zomaar, daar heb je óók weer een leraar voor nodig, kortom, vraag de mensen van kennis. En zoek kennis bij de mensen van kennis.

20-03-2006, 18:23

Citaat door Oempje_:
Barak Allahoe fiek. Basis kan men uit boeken halen, maar uitleg daar heeft men een leraar voor nodig en ook nog eens sterk zijn in het arabisch. Arabisch leer je niet zomaar, daar heb je óók weer een leraar voor nodig, kortom, vraag de mensen van kennis. En zoek kennis bij de mensen van kennis.
Helemaal mee eens.

20-03-2006, 18:35
salamo alaikom
onze broeders en zusters geven hier goede tips maar je moet ook zelf kijken hoe jij het beter leert, als jij beter onthoud als je het hoort moet je ook audio gebruiken

20-03-2006, 18:36

Citaat door khalidthamocro:
salamo alaikom
onze broeders en zusters geven hier goede tips maar je moet ook zelf kijken hoe jij het beter leert, als jij beter onthoud als je het hoort moet je ook audio gebruiken
HEEE, vegeta, ik dacht dat je dood was, maar je leeft nog.

20-03-2006, 20:07
Maar wat doen jullie met de kennis die jullie die dag hebben vergaart? Zetten jullie dat in een schrift? En hoe precies? Want als je met een onderwerp klaar ben en je verder gaat met een ander onderwerp kan het zo zijn dat je nog wat bij die andere onderwerp moet schrijven maar heb je daar geen ruimte meer, of kopen jullie een stuk of 50 schriften....hoe doen jullie dat?

21-03-2006, 11:11
Salaam Aleikum wa Rahmatoellah wa Baraktoehoe...

Ik doe mijn kennis op doormiddel van lezen, het bezoeken van lezingen, onderzoeken of het echt waar is wat andere mensen beweren. dingen noteren die je hoort, dingen noteren die je hebt opgezocht zodat je het altijd makkelijk terug kan vinden. Ik vind dat wanneer je zelf op onderzoek gaat dat je dan dingen makkelijker onthoudt. Je moet het ook leuk maken. Ik heb bijvoorbeeld een schrift en daar plak of schrijf ik van alles is. Ik versier het mooi, ik plak er plaatjes bij etc. Zo wordt het leuk... En als je er in kijkt heb je ook gelijk zin om wat te gaan doen. Maar ja... Ieder zijn eigen manier!

Aleikum Salaam...