Bekijk volle/desktop versie : Sjaitan VS Nafs



19-03-2006, 13:38
shaitan is in een kamer beland en kijkt om zich heen en ziet dat Lotfi slaapt.
Hij loopt naar hem toe en doet drie knopen in zijn nek en shaitan blaast erop en zegt "de nacht is lang, dus blijf slapen."
En shaitan gaat zijn neus binnen en gaat daar liggen.
Lotfi hoort zijn wekker en ziet dat het echt moeilijk is om op te staan, zijn bed is nog zo lekker warm en Lotfi is nog moe en drukt op de snooz knop, en valt weer in slaap.
shaitan is vet blij, shaitan juicht en danst en denk opeens 'hee ik hoor wat in de kamer hiernaast'.

Lotfi zijn zus die opstaat in de kamer hiernaast maak zich klaar voor het gebed en shaitan sprint erheen en hij ziet daar een shaitan huilen en krijsen en shaitan vraagt, "waarom huil je shaitan?"
ze werd wakker en zei "dank je wel Allah en ze deed een dua en zei bismillah" toen ging de eerste knoop los, toen ging ze wudu doen toen ging de tweede knoop los nu gaat ze denk bidden dus de laatste knoop gaat ook los...en opeens horen ze de adaaan klok.
beide shaitans flippen hem en worden gek en de ene rent weg en dan andere sprint weg en eentje komt weer terug. de andere shaitan heeft de
hoop opgegeven en nu hoort de ene shaitan de iqaam, en shaitan flipt hem weer, hij barst bijna uit elkaar.
en dan sprint hij snel weer terug.
Lotfi zijn zus Salma die begon al met surat al-fatiha en shaitan die staat naast haar en zegt "hee salma welke hoofddoek ga je opdoen ?" Salma denk opeens na 'hee wat voor hoofddoek ga ik opdoen vandaag' en opeens denkt ze weer van 'ojee ik ben aan het bidden, moet me ghoesoe terug vinden'.

ze pakt de draad weer op en shaitan flipt hem en gaat weer iets anders proberen.
shaitan fluistert tegen haar, 'je moet je boeken nog in de tas doen! dat was je gisteren vergeten'.

shaitan is de hele tijd bezig en ziet dat ze luistert naar zijn fluisteringen en shaitan wordt vet blij en blijft doorgaan en Salma die vergeet gewoon hoeveel rakat ze heeft gebeden maar ze herinnerde de hadith van als ze niet meer weet hoeveel rakat ze heeft gebeden moet je twee sujuuds extra doen.

ze doet de extra sujuud en shaitan flipt hem weer en laat haar met rust want het gebed is al volbracht. Salma denkt opeens huh wat raar waar dacht ik net aan?

shaitan gaat snel weer naar de kamer van Lotfi en shaitan komt daar een andere shaitan tegen.
en hij zegt tegen zijn mede shaitan "heee neem jij het van me over?"
de andere shaitan zegt "ja je mag even een andere persoon uitkiezen."
de shaitan die pas bij hem is vraagt of hij fajr heeft gebeden?
"nee hij bleef slapen, beter he."
en ze lachen allebei en de andere shaitan gaat weg.
Lotfi staat eindelijk op en hij is helemaal dizzy en ziet de klok en ziet dat
het te laat is en ziet de zon opkomen.
Lotfi baalt dat hij niet heeft gebeden en hij loopt naar de badkamer en Lotfi doet wudu en denkt aan het feit dat hij het ochtend gebed niet heeft gebeden.
Lotfi baalt ervan en shaitan fluistert hem in dat ie nu nog kan bidden.
maar Lotfi denk na en discussieert met zijn nafs en hij weet dat bidden tijdens zonsopgang niet goed is dus laat het gebed en wil een slok water nemen en shaitan wil hem afleiden zodat hij geen bismillah gaat zeggen maar het lukt shaitan niet.
Lotfi zijn telefoon gaat en hij ziet dat het Nadia is.
shaitan weet dat ze vandaag een date hebben.
shaitan heeft er zin in, want ze zijn nog niet getrouwd. Lotfi staat voor de spiegel en doet zijn haar en loopt naar de kamer toe en hij trekt zijn kleren aan.

19-03-2006, 13:38


hij loopt naar beneden en zijn moeder is al beneden en die vraagt waarom hij zo vroeg opstaat, "je bent toch vrij vandaag?"
Lotfi weet niet wat ie moet zeggen en verteld een smoes.
shaitan vet blij "yes yes liegen tegen mama, good very good!!"
en Lotfi pakt zijn jas en rijd naar de afgesproken plek en daar laat hij Nadia instappen.
ze groeten elkaar en dan zegt Lotfi "wat zullen we vandaag gaan doen?"
Nadia zegt dat ze wel zin heeft in een strandwandeling.
Lotfi rijd richting het strand en shaitan fluistert tegen hem doe je hand maar op haar been.
en Lotfi doet zijn hand op haar been, Nadia denkt na en shaitan fluistert tegen haar 'het is een lieve jongen en hij is niet zoals andere jongens'
Nadia geeft stilzwijgend toestemming.
Nadia dacht nog na over de hadith van als je met z'n tweeën alleen bent is shaitan de derde persoon.
maar shaitan fluisterde zoveel toe dat ze het helemaal was vergeten.
op het strand was het leuk en gezellig, hand in hand lopen en toen kwam het moment dat shaitan zei, "stop nu even en draai om en kijk haar aan en probeer het gewoon, ze zal het leuk vinden"
Lotfi draait om en wil dichterbij komen en Nadia twijfelt maar uiteindelijk stemt ze toe en doet met hem mee.
shaitan danst en springt in de lucht en zegt "yesss dwaal maar lekker!!"

ze lopen samen naar de auto en in de auto gaat het verder en steeds verder...
shaitan is echt blij en als ze de zonde begaan, shaitan ziet Nadia huilen en shaitan lacht er uit en shaitan ziet Lotfi vet spijt hebben en shaitan vertrekt. zijn klus is geklaard.
en dan beginnen ze opeens na te denken en zijn de influisteringen weg Nadia is bezorgt en baalt enorm Lotfi verontschuldigd zich.
Niets zeggend tegen elkaar rijden ze terug en hij zet er af bij haar in de buurt.
shaitan lacht zich kapot en loopt op het strand, op zoek naar nieuwe slachtoffers.

en hij ziet iemand zitten op het terras en moet onwijs geeuwen en hij springt in de geeuwende persoon en binnen in zijn lichaam lacht shaitan en zegt "ja had je maar je hand voor je mond moeten houden vriend.."
shaitan blijft daar even en gaat weer verder, en dan opeens krijgt shaitan een bericht dat er een kindje wordt geboren en hij sprint naar het ziekenhuis en door zijn snelheid is ie net op tijd en ziet de baby die wordt vastgehouden door de verpleegster, shaitan knijpt met zijn twee vingers de baby en de baby begint te huilen. Shaitan zegt "welkom op deze wereld ik zal me best doen om je te laten dwalen.

Shaitan ging weer verder en liep door de gang van het ziekenhuis en kwam daar een mede shaitan tegen, en hij groette hem en vroeg hem hoe alles gaat en toen zag hij dat ie een kroontje op zijn kop had, Shaitan vroeg hem , "wooo hoe kom je aan die kroontje op je kop??"
De mede shaitan antwoordde, "die heb ik gekregen van opperbevelhebber iblies, ik heb ervoor gezorgd dat een pas getrouwd stel is gaan scheiden haha, ik speelde met hun vertrouwen die ze hadden van elkaar, en zorgde voor een kleine ruzie en die werd steeds erger, ik ging stuk van het lachen, zag al bij het begin, deze twee hebben geen geduld en zijn niet bezig met gedenken van Allah dus pakte hun simpel en doeltreffend aan, kwam toen bij iblies en hij riep mij, hij omhelsde mij en zei, 'jij bent goed bezig'. iblies vertelde me ook waarom hij hiervoor een kroontje als beloning geeft, hij zei dat een scheiding zoveel fasad en schade met zich mee brengt en daarvoor zijn we, om zoveel mogelijk mensen te laten dwalen ."

Zo bleven ze een tijdje praten en hun ideeën uitwisselen.
En toen zei de shaitan met het kroontje, "misschien kan jij me helpen ik kan een meisje waar ik niet eens in de buurt kan komen, misschien weet jij wat zij doet waardoor ik niet in de buurt kan komen.
Shaitan zegt, "nou laten we naar haar toe gaan dan zal ik kijken wat het is waardoor je niet in de buurt kan komen.
Ze lopen naar het huis van deze meisje, en komen aan en ze weten dat ze in haar kamer zit en de shaitan zonder kroontje zegt heel stoer, "ik zal wel even naar binnen gaan en in de kamer blijven". Shaitan wil naar binnen stappen maar ziet daar beschermers die hij ziet lachen en hij hoort opeens een geluid waardoor shaitan bijna gaat barsten.
Hij rent weg en shaitan met een kroontje moet lachen en sprint achter hem aan en vraagt 'wat er met hem is.
Shaitan zegt, "ik ken dit, dit is de bescherming waar we niet eens in de buurt kunnen komen van een persoon"
Shaitan met het kroontje op vraagt, "wat heeft ze dan gedaan om deze bescherming te verkrijgen?"
Shaitan antwoord, "ze reciteert die beschermende vers uit de koran ayat koersi, ik ken haar al een tijdje en weet dat zij zelfs als ze naar buiten gaat een dua doet en dat ze naar buiten gaat met wudu, ik heb de hoop opgegeven, ze kost me te veel energie, ze volgt lessen en heeft kennis van zaken en ze vervloekt me dagelijks.

laten we even naar die waarzegger gaan even lachen en chillen bij hem.
Ze gaan samen naar de waarzegger en zien dat er vele bezoekers zijn in de wachtruimte ze lachen zich dubbel om de mensen hun verzoeken, beide shaitans vertellen leugens in de oren van de waarzegger. De waarzegger laat de mensen nog meer dwalen. De shaitan met kroontje vraagt aan zijn mede shaitan, "wanneer is de laatste keer dat je werd achtervolgt door een vuurvlam toen je ging luisteren tussen hemel en aarde?"
"oh laatst nog, wilde afluisteren wat er werd gezegd tussen hemel en aarde en toen zag ik een mega engel die een vuurbal naar me toe schoot, echt ik ben nog nooit zo bang geweest als toen, grappig he, dat mensen op aarde denken dat het een vallende ster is en dat sommige wensen doen bij een vallende ster haha". Ze lachen allebei en dan zegt opeens de shaitan met het kroontje, "hee ik heb trek in eten, ik ga even kijken in de wachtruimte naar degene die aan het eten is met de linkerhand haha dan kan ik lekker mee eten.
Shaitan heeft geluk en eet met iemand mee die met links aan het eten is beide shaitans eten hun buikie vol.

19-03-2006, 13:39
En praten over hun projecten, shaitan met een kroontje heeft het over een jongen die in de drugs zit en dat hij wil stoppen de andere shaitan zegt, je moet ze altijd pakken met armoede, zeg dat ze arm worden als ze stoppen, dat is de truc die ik altijd gebruik, ik had zoiets laatst ook, was een jongen die werkte in een club als bar medewerker en hij kreeg van iemand te horen dat het niet goed was, maar ik ging hem zo gek maken met armoede en dat het werk was en dat werken goed is etc etc en hij is gelukkig blijven werken, oja alcohol is zoo gruwelijk dan is het echt party time gewoon als iemand gaat drinken zijn imaan treed uit zijn lichaam en degene weet niet meer wat goed of fout is en dan hebben we de macht over degene.

Shaitan met kroontje neemt afscheid van de andere shaitan en zegt, "ik ga weer naar me volgende project. het is bijna tijd voor het avond gebed ik heb nog wat personen die ik ga gek maken met slaap en drukte zodat ze het avond gebed laten skippen, ze nemen afscheid en Shaitan met kroontje denk opeens na over een jongen die geld wil geven aan een goede doel. shaitan heeft wat geleerd van de andere vriend van hem, "ik moet ze pakken met armoede' hij sprint naar de jongen die nog een beetje twijfelt over de bedrag die hij moet opschrijven op de accept-giro van islamic relief.
de shaitan fluistert hem in en zegt, "je bent nog een student, je hebt niet zo veel geld en je hebt al lang geen nieuwe schoenen meer gekocht, als je gaat werken later kan je wel geven, maar nu niet.' de jongen besluit de accept giro niet in te vullen.
shaitan is echt blij en ziet dat het toefluisteren van armoede helpt.

shaitan sprint blij naar zijn mede shaitan die deze hint gaf en bedankte hem.
deze shaitan vertelde hem meteen over het feit, 'als hij wel de accept-giro zou invullen dan zou hij zijn geld terug krijgen op een andere manier of in hasanaat maar wij moeten ze laten dwalen, want stel je voor als hij geld had gegeven voor een goede doel dan was een zonde uitgewist of een extra punt erbij en dan was hij dichterbij het paradijs en stapje verder dan de hel, goed beziggg ze maken een gezamenlijk dansje en toen kwam de shaitan met het kroontje erachter dat hij iemand nog moet weerhouden van het avond gebed..dus sprinte hij naar de persoon, maar de shaitan baalde als een stekker toen hij zag dat hij het gebed al had voltooid.

toen de man de koran wilde oppakken ging de shaitan echt zijn best doen om hem tegen te houden, hij zei tegen deze man, "je moet slapen joh, je kan morgen ook wel lezen. maar de man zei, voor het reciteren , ahodobillah mina shaitan irajiem, en de shaitan had het toen echt zwaar en had overal pijn en ging verderop staan. shaitan kon het niet uitstaan dat hij zat te reciteren.
shaitan kon niet meer dichtbij komen, al probeerde hij het een paar keer, toen de man kwam bij een aya waarin je de sujuud moet doen, hoopte shaitan dat hij dat niet zou doen maar toen de man na de sujuud aya ging knielen, werd shaitan gek en ging huilen en zei, "daaaam Allah vroeg mij op te knielen voor adam en ik weigerde en deze man die knielt voor Allah en weigert niet. huilend ging shaitan weg.

op zoek naar slachtoffers liep hij door de straat en ging een kamer binnen, 'okee deze jongen heeft geen wudu gedaan voor het slapen gaan en geen dua en geen surah gereciteerd' ik ga zijn ziel pakken en laat hem dwalen in de nachtmerrie, de jongen zijn ziel is in angst zijn hart gaat tekeer zijn ademhaling is onregelmatig van de droom die hij heeft en shaitan lacht zich kapot en speelt met zijn emotie. de jongen heeft de gehele nacht last van nachtmerries de ene naar de andere en wordt niet wakker voor fajr en shaitan begint te plassen in zijn oor, shaitan lacht zo hard en zegt ik ben manneke pis en ik pis in de oren van degene die niet opstaan voor het ochtendgebed, ik ben manneke pis en ik pis de oren vol, ik ben manneke pis en ik gebruik de oren als toilet blijf maar lekker in je bed.
de jongen stond vermoeid en kapot op en begon te gapen zonder zijn hand voor zijn mond en maakte geluid, "haaaa'
shaitan moest keihard lachen om zijn geluid, shaitan had wel zin om bij hem te blijven. de jongen liep naar de keuken en ging eten en zei geen bismillah , shaitan at lekker mee. de jongen dacht na over zijn sollicitatie gesprek en shaitan zei, nee joh deze baan is veel te min voor je blijf lekker chillen joh werken kan altijd nog.

de jongen ging niet meer naar zijn sollicitatie gesprek en ging de stad in hij belde zijn vriend op. shaitan is blij dat hij zulke vrienden heeft in de zelfde categorie, die helpen elkaar in het dwalen. shaitan is de gehele dag met hun mee en ziet toe hoe ze dwalen shaitan is verheugd dit te zien hoe hun gedrag is, bijdehand tegen iedereen en hun gefluit naar de dames.
shaitan is onwijs blij om dit te zien en zegt, "dit willen wij graag zien fasad en rwina.'

Ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de vervloekte shaitan.

19-03-2006, 13:39
Onze Heer, wij hebben onszelf onrecht aangedaan en wanneer U ons niet vergeeft en ons geen genade schenkt, dan zullen wij zeker tot de verliezers behoren (Surah 7 : Ayah 23)

19-03-2006, 13:52



Citaat door Mocrobrains:

en eerlijk waar, ik kreeg zo een toefluistering, wilde na de eerste gedeelte niet sturen en doorgaan omdat ik stemmen hoorde van 'wat je nu doet is niet goed over een onzichtbare wereld praten waar jij geen weet van heb' maar het verhaal is gebaseerd op vele overleveringen, hadiths en koran verzen.

ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de vervloekte shaitan.
echt waar?

19-03-2006, 13:58

Citaat door Osama Duck:
echt waar?
Dat is mijn doel geweest om het hier op marokko.nl te zetten omdat vele dit verhaal hebben naar mijn weten.

19-03-2006, 14:00
het klinkt wel heel realistisch. Jazakallahoe Ghairan. ik zal het zeker doorsturen. moge Allah ervoor zorgen dat we de verleidingen van de vervloekte sheytan kunnen weerstaan en dat we toevlucht zoeken tot Allah de Barmhartige.

Allahoemma Amien!!

Salaam Aleikoem

Mohammed Azam

P.S. dat einde is wel een beetje ..., is volgens mij geschreven zodat dit een doorstuurmailtje word.

19-03-2006, 21:51

Citaat door Osama Duck:
het klinkt wel heel realistisch. Jazakallahoe Ghairan. ik zal het zeker doorsturen. moge Allah ervoor zorgen dat we de verleidingen van de vervloekte sheytan kunnen weerstaan en dat we toevlucht zoeken tot Allah de Barmhartige.

Allahoemma Amien!!

Salaam Aleikoem

Mohammed Azam

P.S. dat einde is wel een beetje ..., is volgens mij geschreven zodat dit een doorstuurmailtje word.
Heb het al weg gehaald.

19-03-2006, 21:53

Citaat door Mocrobrains:
Heb het al weg gehaald.
ok, bedankt

20-03-2006, 15:29
machallah broeder