Bekijk volle/desktop versie : praktiseren.vraag.



Pagina's : [1] 2

18-03-2006, 20:21
moeten de moslims in dit land stemmen op een bepaalde partij of is dit uit den boze??

dit onderwerp is wellicht al eerder aangekaart, maar ik wil desondanks toch jullie mening hierover weten



graag alleen serieuze reacties.

11-05-2006, 00:56


Aaaah meskine niemand antwoord hierop maar ik zelf weet het antwoord niet dus sorry maaar wel je 2de reactie

11-05-2006, 01:16
Uit den boze broeder fiellah

11-05-2006, 01:20
O mijn god wat een respect heb jij, je moet een kijke nemen bij onzinhoekje( mijn woonplaats) haha dan zal je ook al die respect tegen komen

11-05-2006, 01:34


Stemmen is inderdaad haram

Zie bewijs":

Allah heeft duidelijk het bestaan van de mens uitgelegd :
En Ik heb de Djinn’s en de mens slechts geschapen om Mij te dienen. (51:56)


En dit kan alleen worden vervuld door het oordeel van de Shariah te zoeken en deze regels toe te passen in alle zaken van het menselijke leven:

Bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig. (4:65)

En Allah beveelt om ons vootdurend aan Hem te onderwerpen:
O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterft niet anders dan als moslims. (3:102)

Wanneer we LA ILAHA ILLALLAH zeggen, zeggen we dat er geen ilah (god, macht, idool) het waard is om aanbeden te worden behalve Allah. Dit betekent dat er geen macht is aan wie men zich dient te onderwerpen behalve Allah. Om dit te doen moeten we begrijpen dat er niets gelijk is aan Allah’s eigenschappen. Allah heeft Zichzelf beschreven met tenminste negenennegentig namen en eigenschappen. Als er iemand is die één van deze eigenschappen van Allah claimt dan is hij een ‘Thaghut’ geworden. Thaghut is alles wat naast Allah aanbeden wordt. Dus voordat we kunnen claimen dat we Moslim zijn moeten we eerst de Taghut verwerpen, zoals Allah zegt:
Er is geen dwang in de godsdient. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thaghut verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend. (2:256)
En voorzeker, Wij hebben aan iedere gemeenschap een Boodschapper gezonden (die zei: “Aanbidt Allah en houdt afstand van de Thaghut.” (16:36)

Eén van Allah’s eigenschappen is AL HAKIM wat de enige wetgever betekent. Dus als iemand wetten maakt die niet van de Qoran en Sunnah zijn, dan is deze persoon een Thaghut geworden omdat Allah Al Hakim is- de Enige Wetgever. Er zijn vele verschillende versen in de Qoran die bewijzen dat Allah de Enige wetgever is:
De hukm (wetgeving/ oordeel) is slechts aan Allah. Hij beveelt dat jullie niets aanbidden behalve Hem: dat is de ware godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet. (12:40)
En Hij laat niet één deelgenoot in zijn hukm (oordeel/ regel) toe. (18:26)

Deze verzen uit de Qoran bewijzen, zonder twijfel, dat alleen Allah het recht heeft om wetten te maken die gevolgd moeten worden door de mens. En wij als Moslims kunnen niet de wetten, die door anderen dan Allah zijn gemaakt, gehoorzamen. Allah zegt hierover:
Hebben zij deelgenoten die hun in de deen (compleet systeem van leven) dat voorschrijven waartoe Allah geen toestemming heeft gegeven? (42:21)
En eet niet van hetgeen waarover (tijdens het slachten) de Naam van Allah niet is uitgesproken en voorwaar, dat is zeker een fisq (zware zonde). En voorwaar, de Satans fluisteren hun vrienden in om met jullie te redetwisten en als jullie hen gehoorzamen, dan zullen jullie zeker mushrikoon (veelgodenaanbidders) worden.
Al deze verzen bewijzen dat wanneer we iemand als wetgever naast Allah nemen, dan zouden we ons schuldig kunnen maken aan het shirk plegen met Allah. Als iemand nou stemt om een bepaald politieke partij aan de macht te helpen, die kufr wetten implementeert, dan erkent deze persoon niet alleen de Thaghut, maar hij/zij geeft de partij de macht om een Thaghut te worden en om kufr te implementeren. De volgende principes van Aqeedah en Shariah bewijzen de dalaalah (misleiding) van het stemmen op gemaakte wetten van de mens:

‘Laa ilaaha illallah’ betekent dat niemand aanbeden of gehoorzaamd dient te worden behalve Allah, dit is Tawheed al-Ulooheeyah (ibadah). Iedereen die Allah bevolen heeft om zich hieraan te gehoozamen gehoorzaamt in werkelijkheid Allah.

2. Het tweede gedeelte van de Shahaadah:


‘Muhammad ur RasoolAllah’ betekent dat de risaalah (boodschap) i.e. de Shariah van Muhammad (saw) is de enige geldige Shariah en zijn voorbeeld dient gevolgd te worden om de bevelen van Allah te implementeren.

3. Het verwerpen van de Thaghut:


Iemand bezit geen imaan als hij/zij niet eerst datgene wat tegenstrijdig is aan imaan verwerpt en er niet in gelooft. Allah zegt hierover:
Er is geen dwang in de godsdient. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thaghut verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend. Allah is de Wali (helper/beschermer) van degenen die geloven, Hij voert hen van de duisternissen naar het licht. En degenen die ongelovig zijn: hun Auwliya zijn de Thaghuts, zij voeren hen van het licht naar de duisternissen. Diegenen zijn de gezellen van de Hel, zij zullen daar eeuwig levenden zijn. (2:256-257)
Heb jij degenen niet gezien die dachten dat zij geloofden in wat aan jou geopenbaard is en in wat er voor jou geopenbaard is? Zij willen volgens de Thaghut berechten, hoewel hen toch bevolen was er niet in te geloven. En het is zo dat de Satan hen ver weg wil doen afdwalen. (4:60)

4. Verbod van kuffaar om autoriteit te hebben over Moslims:


Zelfs als de kuffaar islamitische teksten gebruikt om hun wetten daarvan te halen, dan is alsnog hun autoriteit over de Moslims ongeldig en zou het de gelovigen niet worden toegestaan om hun autoriteit te accepteren. Allah zegt hierover:
En Allah zal nooit aan de ongelovigen een weg tegen de gelovigen geven. (4:141)


5. Shirk in wetgeving (Shirkul Hakimeeyah):


Ieder die claimt dat hij het recht heeft om wetten te maken- dan is dit Shirk want alleen Allah heeft het enige recht hiervoor en dit is de basis van onze relatie met Allah - als slaven beoordeeld te worden door hun gehoorzaamheid aan hun Meester (Al Maalik):
De Hukm (oordeel) is slechts aan Allah. (12:40)

--------------------------------------------------------------------------------

8. Shirk in de Namen en Eigenschappen van Allah (Shirk ul Asmaa was Sifaat)


Allah is Al Haakim (De Wetgever). Al Hakeem, Al A’leem (De Alwetende). Al Khabeer (De Welbewuste), Al Wakeel (De “Overnemer” van alle zaken), Al A’dil (De Rechtvaardige), Al Qaadi (De Rechter), Al kaafi (De Toereikende), Al Malik (De Koning), An Naasir (De Helper), Al Waali (De Bestuurder en Bondgenoot).
Dus degenene die zich richt tot mensen om voor hem wetten te maken en om hem te leiden in zijn levens’zaken, die in tegenstelling zijn tot de Tawheed, heeft veel van de Namen en Attributen van Allah verworpen. Hiermee betreedt hij shirk wat betreft deze eigenschappen en beschouwd hij gemaakte wetten van de mens als rechtvaardiger dan de wet van Allah. Hij beschouwd de Shariah als niet voldoende voor wetgeving en leiding. Allah zegt hierover:
En de meeste van hen geloven niet zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen. (12:106
En Hij besraft de huigelaars en de huigelaarsters, en de veelgodenaanbidders en de veelgodenaanbidsters, die slechte gedachten over Allah koesteren. (48:6
Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast alles, aan wie Hij wil. (4:4

11-05-2006, 01:35
9. Het tegeningaan van de minhaaj van Nabi (saw)



De Profeet (saw) verenigde de Moslims onder Tawheed en vocht tegen shirk zowel verbaal als fysiek en daarbij werd hij geleid door de Shariah. Hij heeft nooit een oordeel bij de kuffaar gezocht dat in tegenspraak was met de openbaring. Allah zegt hierover:
En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen: Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming! (4:115


10. Islam is gekomen om kufr te verwijderen


Elke Ayah van jihaad (over de honderd) en vele andere Ayaat en Ahadeeth bewijzen dat de Islam is gekomen om alle kufr te verwijderen en niet om het te ondersteunen.
En bevecht hen totdat er geen Fitnah (ongeloof en polythiësme) meer is en de godsdienst geheel voor Allah is. (8:39)




11. Verbod op compromissen



Toen de mushrikoon van de Quraysh de Profeet (saw) opzochten om een compromis te sluiten met de exclusieve roeping tot Tawheed, wijsde Hij (saw) dit af en Sooratul Kafiroon werd toen geopenbaard wat een duidelijk antwoord gaf:
Zeg (O Moehammed): O ongelovigen. Ik aanbidt niet wat jullie aanbidden. En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid. En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden. En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid. Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst.”. (109:1-6
En wie er een andere deen (complete systeen van leven) dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers. (3:85
Gehoorzaam daarom de loochenaars niet. Zij wensen dat jij toegeeflijk zal worden, dan zullen zij ook toegeeflijk worden. (68:8-9

12. Het verbod op geleidelijke of gedeeltelijke implementatie

Sommigen proberen om participatie in kufr systemen te rechtvaardigen op de valse basis van geleidelijke verandering, maar er is geen geleidelijke acceptatie van Allah als de soevereine Wetgever in alle zaken. Onvermogen om een gebod toe te passen betekent niet dat het gerechtvaardigd is om een tegenstrijdige oordeel te zoeken of om tegenstrijdige wetten toe te passen. Allah zegt:
O jullie die geloven, treedt de Islam binnen, volledig, en volgt niet de voetstappen van de Satan. Voorwaar, hij is voor jullie een duidelijke vijand. (2:208
...Geloven jullie in een gedeelte van de Schrift en in een ander gedeelte niet? Er is geen beloning voor wie van jullie zo handelen, maar vernedering in het aardse leven en op de Dag der Opstanding zullen zij worden teruggevoerd tot de zwaarste bestraffing. En Allah is niet onachtzaam omtrent wat jullie doen. (2:85)

13. Het verbod om kuffaar te gehoorzamen

En gehoorzaam de ongelovigen en de huigelaars niet en schenk geen aandacht aan hun kwellingen. En vertrouw op Allah. En Allah is voldoende als beschermer. (33:48
En oordeel (O Moehammed) onder hen met wat Allah neergezonden heeft, en volgt niet hun begeerten en hoed je voor hen opdat zij jou niet weglokken van een deel van wat Allah jou neergezonden heeft. (5:49
O jullie die geloven, wanneer jullie degenen die niet geloven gehoorzamen, zullen zij jullie op jullie hielen doen terugkeren (naar het ongeloof) en jullie zullen dan als verliezers terugkeren. (3:149


14. Het verbod van het gehoorzamen van elk persoon behalve in
ma3roof (het goede)

Dus zelfs wanner de gemaakte wetten van de mens uiterlijk in overeenstemming zijn met de Shariah dan zou dit nog steeds munkar (kwaad) zijn. Omdat haar motivatie een intentie was om niet Allah tevreden te stellen en niet om Hem te gehoorzamen, maar slechts zaken te schikken om mensen, zaken groepen en politieke partijen tevreden te stellen en om een salaris te ontvangen. Hoewel de wetten in tegenstrijd zijn met de Islam in haar geloof en details. Zij spreken het geloof tegen door te verklaren dat het een mens behoort om om als wetgever op te treden en dat hij zijn eigen levensweg kan bepalen en dat religie gescheiden dient te zijn van educatie, politiek en maatschappij. Zij hebben tot in details alcohol, riba, pornografie, abortie, ontucht, overspel, homosexualiteit, publiekelijke onfatsoenlijkheid etc. Halaal gemaakt


Nawaas bin Sama’aan heeft bericht over de Profeet (saw) dat hij heeft gezegd:
Er is geen gehoorzaamheid aan de schepping in ongehoorzaamheid aan de Schepper.

En Ali heeft bericht over de Profeet (saw) dat hij heeft gezegd:
Er is geen gehoorzaamheid in ongehoorzaamheid aan Allah. Gehoorzaamheid is in ma3roef

Derhalve valt het volgende binnenin de bovenstaande verboden en aspecten van shirk:

1. Stemmen voor gemaakte wetten van de mens.
2. Je verkiesbaar stellen om wetten te maken.
3. Lidmaatschap aan een politieke partij die is ingesteld om wetten te maken.

4. Het oproepen van mensen om menselijke wetgeving te steunen en ervoor te stemmen.
Ieder die één van deze punten heeft verricht zou zich bij Allah tot berouw moeten tonen en anderen wie hij eerder tot deze fouten heeft opgeroepen hierover in te lichten.

11-05-2006, 01:36

Citaat door Azielaan:
O mijn god wat een respect heb jij, je moet een kijke nemen bij onzinhoekje( mijn owonplaats) haha dan zal je ook al die respect tegen komen
Wat bedoel je broeder?

11-05-2006, 01:40
Stemmen voor Democratie is pure baatil (valsheid) en heeft geen plaats in de Islam; helaas zijn sommige zogeheten moslims de dupe geworden van de mooie verpakking van de democratische verkiezingen, en zelfs achter de koeffar aanracen om dit valse systeem te verspreiden. Organisaties zoals MCB en Al-Muntada hebben zelfs geprobeert om het stemmen voor te doen als een religeus plicht. Deze groepen hebben de verantwoordelijkheid op zich genomen om de stemmen van Iblees (Shaytan) te zijn. Ze zijn de belofte die Shaytan aan Allah heeft gedaan aan het vervullen, en dat is om zoveel mogelijk van de kinderen van Adam mee te nemen naar de kuilen van de Hel. Vandaar dat Allah waarschuwt: "O gij die gelooft, volgt de voetstappen van Satan niet. Wie de voetstappen van Satan volgt die zal hij zeker onzedelijkheid(fah'sha) en boosheid(munkar) beyelen." (24:21)

Stemmen voor leden van het parlement moet niet klein gezien worden, wanneer deze parlementsleden eenmaal zijn gekozen zullen ze wetten maken die gebaseert zijn op pure kufr, die dan de mensen in de maatschappij worden opgelegd.

Moslims zijn per defenitie onderdanig aan de wil van Allah , vandaar dat wij uit moeten vinden wat de Islam zegt met betrekking tot stemmen en de gevolgen hiervan.

Al Hamdulilah hebben sommige moslims de tijd genomen om TAWHEED te bestuderen wat inhoud, het aanbidden van Allah alleen, zonder Hem deelgenoten toe te kennen in Zijn namen, atributen of bevelen; helaas is dit niet het geval bij het grootste deel van de mensen.

Het tegenovergestelde van TAWHEED is SHIRK (deelgenoten aan Allah toekennen), en Allah zegt: "Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan." (4:48)

Het is een integraal deel van het geloof van een moslim om Allah het alleenrecht te geven om wetten te maken, zolals een van Zijn namen Al Hakiem (De Wetgever) is. En Allah zegt: "De oordeel berust bij Allah alleen." (12:40)

Zodat de moslims in de Islam blijven, moeten zij refereren naar alleen de oordelen van de Islam zoals Allah zegt: "Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen. " (4:65)

Het stemmen betekent, oordelen met mens-gemaakte-wetten, dit is oordelen met kufr, en Allah zegt: "Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?" (5:50)

O Gelovigen in Allah , val niet in de valstrik van de verwerping van de Islam, blijf weg bij hun kufr op hun verkiezingen.

O dienaren van Allah vergeet niet dat de rechten van Allah boven de rechten van elke andere zijn. Iedereen die zichzelf afschildert als een wetgever, verkondigt dat hij gelijk aan Allah is.

O onderdanen van Allah volg het voorbeeld van de metgezellen (Sahabah) en onthul het kwaad van die groepen die beweren dat zij moslims zijn, maar de valstrikken van de Shaytan leggen.

O moslims, de geschiedenis heeft geleerd dat wanneer ook maar de koeffar het gezag over de moslims hebben, zij geen heiliheid of eer overlaten voor degenen die in Allah geloven.

O Oemmah van Mohammad (saw), vergeet niet de missie van de Boodschapper van Allah . Zijn (profeet) roep was naar acceptatie van Tawheed (aanbidding, onderwerping en gehoorzaamheid aan Allah alleen), en verwerping van Kufr.

In een tijd waarin het kwaad wijdversprijd is, zal de verlossing alleen verkregen worden door terug te keren naar de deen van Islam, en het volgen van het voorbeeld van onze Profeet (saw) en zijn metgezellen .

11-05-2006, 12:34

Citaat door AbuTayib:
Wat bedoel je broeder?
je praat met respect

12-05-2006, 00:31
_strijder_
Ken het nog ingewikkelder jeetje mina zeg

12-05-2006, 00:47
Jazaak Allaah geliefde broeder : )

12-05-2006, 00:50
en dat is ????(Jazaaak ??????

12-05-2006, 00:59


Moge Allaah je belonen betekend dat broeder.

12-05-2006, 01:01
o oke thanks amin ofsow

12-05-2006, 01:32
Eeeeey mensen Fijne nachtrust nog toegewenst,Spreek jullie snel weer Ma3a selema

Pagina's : [1] 2