Bekijk volle/desktop versie : Een vriendelijk verzoek voor alle koks... KIJK A.U.B.!



Pagina's : [1] 2

18-03-2006, 18:46
Dag meiden,

Ik heb een vriendelijk verzoek voor alle koks die hun recepten met ons willen delen.

Het is erg lief en aardig dat jullie de recepten met ons delen.
Zo leren we veel van elkaar gelukkig en kunnen we elkaar goed helpen.

Maar het is mij al een aantal keer overgekomen dat er onvolledige recepten op de forum staan.
Waardoor je eten dus gewoom verpest wordt.
Zonde van de tijd, energie en je ingredienten.

Dus bij deze lieve koks: GRAAG VOLLEDIGE RECEPTEN!!!

Erg bedankt en hoop dat we nog veel van elkaar kunnen leren.


Gr Zahira

18-03-2006, 20:17


En gelijk heb je

18-03-2006, 21:11
ik ben het helemaal met je eens
soms durf ik het gewoon niet om het te maken, ik lees eerst de reacties en dan pas ga ik kijken of ik het wel maak of niet.

ik zet hier ook af en toe recepten maar ik verzeker jullie dat het allemaal volledige recepten zijn. want ookal zeg je niemand die het ziet er is toch een persoon die alles ziet allah

19-03-2006, 13:15
Ik ben het ook helemaal met je eens ik denk dat sommige het niet expres doen maar gewoon vergeten..
Het fijn zijn dat als ze een recept plaatsen goed controleren of t compleet is..

19-03-2006, 18:55


Ik zet altijd volledige recepten neer, maar het kan zijn dat ik het misschien een keer vergeet. Als je nou denkt van he dat klopt volgens mij niet lat het dan even weten, dan pas ik het aan (en ook aan de andere koks).

19-03-2006, 20:36

Citaat door ellouisa:
Ik zet altijd volledige recepten neer, maar het kan zijn dat ik het misschien een keer vergeet. Als je nou denkt van he dat klopt volgens mij niet lat het dan even weten, dan pas ik het aan (en ook aan de andere koks).
Tuurlijk!!! Fouten maken is menselijk!!
Daarom is het beter inderdaad om eerst goed te controleren en dan het recept te plaatsen.

Maar natuurlijk ook de bereidingswijze.
Dat is ook erg belangrijk en het aantal minuten rijzen van deeg etc.

De meiden die foto's zetten van de bereidings wijze is helemaal super, dan krijg je echt een beeld.

Kijk, je hebt natuurlijk ervaren meiden en onervaren meiden in de keuken.
De ervaren weten zelf hoe ze dingen aan moet pakken, maar de onervaren hebben net iets meer uitleg nodig.
Niks is van zelfsprekend, we zijn allemaal bij 0 begonnen!

19-03-2006, 23:29
ga zo door????

20-03-2006, 08:04

Citaat door zahira:
Tuurlijk!!! Fouten maken is menselijk!!
Daarom is het beter inderdaad om eerst goed te controleren en dan het recept te plaatsen.

Maar natuurlijk ook de bereidingswijze.
Dat is ook erg belangrijk en het aantal minuten rijzen van deeg etc.

De meiden die foto's zetten van de bereidings wijze is helemaal super, dan krijg je echt een beeld.

Kijk, je hebt natuurlijk ervaren meiden en onervaren meiden in de keuken.
De ervaren weten zelf hoe ze dingen aan moet pakken, maar de onervaren hebben net iets meer uitleg nodig.
Niks is van zelfsprekend, we zijn allemaal bij 0 begonnen!
ja daar heb je gelijk in, ik had het zelf eerst ook, bijv. als er geen oventemperatuur bij staat ofzo. Vind ik lastig om zelf uit te zoeken op welke temperatuur het beste moet bakken. Ik maak van de bereidingswijze vaak geen foto´s omdat ik over het algemeen makkelijke recepten heb, waarbij de uitleg voor zichzelf spreekt (tenminste, dat denk ik, maar weet niet of het zo is ).
Ik heb nu even geen camera dus even geen foto's, maar als ik een nieuwe heb en weer recepten ga plaatsen zal ik ook meer foto's van de bereidingswijze plaatsen

20-03-2006, 11:55

Citaat door ellouisa:
ja daar heb je gelijk in, ik had het zelf eerst ook, bijv. als er geen oventemperatuur bij staat ofzo. Vind ik lastig om zelf uit te zoeken op welke temperatuur het beste moet bakken. Ik maak van de bereidingswijze vaak geen foto´s omdat ik over het algemeen makkelijke recepten heb, waarbij de uitleg voor zichzelf spreekt (tenminste, dat denk ik, maar weet niet of het zo is ).
Ik heb nu even geen camera dus even geen foto's, maar als ik een nieuwe heb en weer recepten ga plaatsen zal ik ook meer foto's van de bereidingswijze plaatsen
Lieverd, je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor!! Jou recepten zijn zeer duidelijk!!

20-03-2006, 12:16

Sellam Zahira,

Mischien wel zo netjes om de desbetreffende persoon aan te spreken die onduidelijke recepten plaatst
Kan via pm of via de topic , zo bereik je namelijk diegene het snelst.
Want fouten maken is menselijk, dus als je vragen hebt of iets is te onduidelijk voor je, daar zijn de topics voor om je vragen te beantwoorden!!

Succes meid

Alhoceima rose


20-03-2006, 13:31

Citaat door Alhoceima_Rose:

Sellam Zahira,

Mischien wel zo netjes om de desbetreffende persoon aan te spreken die onduidelijke recepten plaatst
Kan via pm of via de topic , zo bereik je namelijk diegene het snelst.
Want fouten maken is menselijk, dus als je vragen hebt of iets is te onduidelijk voor je, daar zijn de topics voor om je vragen te beantwoorden!!

Succes meid

Alhoceima rose

IK HEB WEL EENS DINGEN GEVRAAGD DIE NIET BEANTWOORD WERDEN OF ONDUIDELIJK BEANTWOORD WERDEN HELAAS.
VANDAAR...
OOK ZIE IK WEL EENS RECEPTEN \ZONDER HOEVEELHEDEN BIJV. OOK ZOIETS.

20-03-2006, 13:44

Citaat door zahira:
IK HEB WEL EENS DINGEN GEVRAAGD DIE NIET BEANTWOORD WERDEN OF ONDUIDELIJK BEANTWOORD WERDEN HELAAS.
VANDAAR...
OOK ZIE IK WEL EENS RECEPTEN \ZONDER HOEVEELHEDEN BIJV. OOK ZOIETS.

Mischien moet je diegene wel pmen, of kunnen andere meiden je helpen, niemand is perfect
Mag ik vragen om wie het gaat

Alhoceima Rose

ps: je capslock staat aan


20-03-2006, 13:46


Ik denk dat dit erg uit zijn verband word gerukt, het hoeft niet zo moeilijk te zijn om iemand te benaderen denk ik


20-03-2006, 13:49

Citaat door zahira:
OOK ZIE IK WEL EENS RECEPTEN \ZONDER HOEVEELHEDEN BIJV. OOK ZOIETS.
Jah maar dat doe ik soms ook.. dat zijn dan recepten op gevoel.. Ik bedoel.. Ik weet hoe je msemen moet maken, belhak ik weet echt nie hoeveel gram meel of hoeveel dl water. snap je? Dat verschilt ook per meel die je gebruikt denk ik. Sommige meelsoorten nemen sneller vocht op en andere weer niet.Sommige mensen vinden veel griesmeel lekker, andere weer helemaal niet.

Sommige dingen gaan op gevoel en met de loop van tijd word je daar beter in..

Hoop dat je er wat aan hebt.

Toedels,
Latifa

20-03-2006, 13:54

Citaat door Miss_QT:
Jah maar dat doe ik soms ook.. dat zijn dan recepten op gevoel.. Ik bedoel.. Ik weet hoe je msemen moet maken, belhak ik weet echt nie hoeveel gram meel of hoeveel dl water. snap je? Dat verschilt ook per meel die je gebruikt denk ik. Sommige meelsoorten nemen sneller vocht op en andere weer niet.Sommige mensen vinden veel griesmeel lekker, andere weer helemaal niet.

Sommige dingen gaan op gevoel en met de loop van tijd word je daar beter in..

Hoop dat je er wat aan hebt.

Toedels,
Latifa

Ben het helemaal met je eens


Pagina's : [1] 2