Bekijk volle/desktop versie : Adriaanse waarschijnlijk naar Ajax



18-03-2006, 10:07

Citaat:
Co Adriaanse staat in de belangstelling van Ajax, zo meldt RTV Noord-Holland vandaag. De naam van de oefenmeester prijkt bovenaan het lijstje met mogelijk opvolgers van Danny Blind, wiens positie behoorlijk zou wankelen.

Adriaanse zou komende zomer het roer moeten overnemen bij Ajax. Ook in Portugese media gingen de laatste maanden geruchten dat de voormalige trainer van AZ weleens de overstap kan gaan maken naar Amsterdam.

De positie van Blind lijkt uberhaupt minder stabiel dan door het bestuur wordt voorgespiegeld. Intern zouden er twijfels bestaan over het functioneren van de oefenmeester, die met Ajax een zeer teleurstellend seizoen doormaakt.

Ook Adriaanse is niet onomstreden bij FC Porto. De Amsterdammer staat met de Portugese topclub weliswaar bovenaan in de competitie, maar werd al in de groepsfase uit de Champions League gekegeld door Glasgow Rangers en het onbekende FC Artmedia Bratislava.

Bovendien vinden de fans de speelstijl van Adriaanse te aanvallend. De tactiek, met drie verdedigers en vier aanvallers, zou niet toepasbaar zijn in de Portugese Liga, waarin teams met een overwegend defensief concept aan de aftrap verschijnen.

Een terugkeer naar Ajax lijkt niet utopisch te zijn. Door de recente interne wisselingen zijn de bestuurders die Adriaanse enkele seizoenen geleden ontsloegen inmiddels weg. Daarnaast is Martin van Geel, waarmee de excentrieke trainer successen beleefde bij AZ en Willem II, werkzaam in de Arena.
Ik weet niet echt wat ik er van moet denken... Ik heb nog vertrouwen in Danny Blind... maar als ik kijk welke topspelers Co heeft gehaald, dan begin ik al te twijvelen...

18-03-2006, 10:21



Citaat door Maroc_4_ever:
Ik weet niet echt wat ik er van moet denken... Ik heb nog vertrouwen in Danny Blind... maar als ik kijk welke topspelers Co heeft gehaald, dan begin ik al te twijvelen...
Co heeft ballen als hij bij ajax komt en ze geven hem tijd om ze topteam te bouwen met aanvallend voetbal dan wint ajax weer prijzen (maar dat gun ik die joden niet )

18-03-2006, 13:05
ajax heeft met blind dit seizoen 2 bekers gewonnen (JC-schaal & gatorade-cup.. komt nog)... maar het kampioenschap is uitgebleven...

ik verwacht wel dat co adriaanse komt... maar met ajax weet je het nooit