Bekijk volle/desktop versie : Sahaba in het volgen van de profeet.



17-03-2006, 11:22
loopt er een Sahabi op straat (weet niet wat zijn naam is), opgegeven moment maakt ie een rare beweging. vraagt aan van de Sahaba: huh, waarom die rare beweging? zegt ie: ik heb de profeet een keer hetzelfde doen op deze plek.

(ik moest er wel om lachen toen ik het hoorde ) lachen in de zin van bewonderen

17-03-2006, 11:38


Ali ibn Rabi'a (R.A.A) said "I saw Ali ibn Abu Talib (R.A.A.) once, when he was about to ride. When he inserted his foot in the stir-up he said: 'Bismillah' (in the name of Allah), and when he leveled himself on the saddle he said: praise be to Allah, 'Praised be to He Who hath subdued these unto us, and we were not capable of subduing them and Lo! Unto our Lord we are returned'. Then he praised Allah three times, and magnified (Him) three times. Then, he said: 'Glory be Thee! There is no God but You, I have wronged my soul, forgive me'. Then he smiled. We asked, 'O Leader of the believers! Why did you smile?' he replied, 'I have seen Allah's Messenger صلى الله عليه وسلم doing like what I have just done and then smiled, so I asked: 'O Messenger of Allah! Why did you smile?' He said ' Allah, the Exalted & the Most-High, expresses His pleasure with a servant who asks: O my Lord! Forgive me. Allah says 'My servant has known that none forgives sins save Me'". [Abu Da'ood, Nisa'i, Hakim, Ahmed, and Tirmidhi, and said Authentic]

17-03-2006, 11:45
wat voor rare beweging

17-03-2006, 11:56
wilde ik net zeggen maar dacht ach laat zitten..in de eerste reactie gaat t over vreemd beweging in de tweede post staat enkel iets over lachen...

17-03-2006, 12:11



Citaat door essytazia:
wilde ik net zeggen maar dacht ach laat zitten..in de eerste reactie gaat t over vreemd beweging in de tweede post staat enkel iets over lachen...
hoezo in de 2de reactie gaat het enkel over lachen? heb je wel goed gelezen?

Omar deed de dou3a die de profeet ook deed, en ging lachen.

sahabie vroeg hem waarom hij ging lachen.

waarop omar zei: omdat hij de profeet hetzelfde zag doen.

ik geef alleen aan hoe strikt de sahaba zijn in het volgen van de profeet vrede zij met hem.

die eerste post ging het om een beweging. weet nie welke beweging. moeten jullie maar later aan de profeet vragen als we de rahma van rbbie krijgen om een met de profeet te zijn in het paradijs, inchallah.