Bekijk volle/desktop versie : Negatieve Moraalridderij



15-03-2006, 15:41
Hoe kan het dat er zoveel zogenaamde oprechte moraalridders aanwezig zijn op dit forum, die specifiek benoemen waar het bij bepaalde Marokkanen aan schort terwijl ze zelf die mensen grondig de grond inboren en in eerste instantie niet naar zichzelf kijken en ten tweede vol met negativiteit zitten zonder met een degelijke oplossing te komen?

Kortom over de rug van anderen op een negatieve manier mensen terechtwijzen?

15-03-2006, 15:47


Voorbeeld:


Citaat door mootje_24:
Ik ken der niet meer tegen. Waarom zijn er zoveel wijven in den haag met een piratendoekje om hun hoofd. En waarom zijn er zoveel meiden met een correcte hijaab,maar dan weer westers gekleed? Waarom gewoon niet met jeleba/ghimaar etc etc lopen?
Geplaatst door Boterbabbelaar
Je kunt een discussie op diverse manieren aangaan en in veel verschillende contexten. Ik gaf een voorbeeld in de negatieve trant dat de topicstarter ook heeft gedaan. Kortom een nutteloze discussie. Het is meer zwart maken dan men op iets te wijzen. Vooral door de negatieve lading die deze topic met zich meebrengt en het gebruik van het denigrerende woord 'wijven' etc.

Als men zich echt op een zodanige manier bekommert om 'zusters' die er zo bij lopen, spreek hen aan op een vriendelijke manier en maak hen duidelijk wat de essentie is van een hijaab.

15-03-2006, 16:26
Ik denk datdat komt omdat het veel makkelijker is om naar een ander te wijzen dan naar jezelf.
Daarbij vergeten ze dat wanneer je naar een ander wijst er altijd 3 vingers naar jezelf wijzen; dat ze de splinter uit het oog van een ander willen halen terwijl ze zelf een balk in hun oog hebben. Kortom hun reacties zeggen meer over henzelf dan over degene waar ze kritiek op hebben.

15-03-2006, 17:14

Citaat door syrana:
Ik denk datdat komt omdat het veel makkelijker is om naar een ander te wijzen dan naar jezelf.
Daarbij vergeten ze dat wanneer je naar een ander wijst er altijd 3 vingers naar jezelf wijzen; dat ze de splinter uit het oog van een ander willen halen terwijl ze zelf een balk in hun oog hebben. Kortom hun reacties zeggen meer over henzelf dan over degene waar ze kritiek op hebben.


Waarom gebruik je exact dezelfde uitdrukkingen die ik voorheen heb gebruikt in andere topics?

Toeval ? Of is dit een flauwe grap...

15-03-2006, 19:09



Citaat door Boterbabbelaar:


Waarom gebruik je exact dezelfde uitdrukkingen die ik voorheen heb gebruikt in andere topics?

Toeval ? Of is dit een flauwe grap...
Puur toeval!
Ik let niet zo op wat andere leden exact in hun topics zetten

16-03-2006, 12:47

Citaat door syrana:
Puur toeval!
Ik let niet zo op wat andere leden exact in hun topics zetten
Ik ben niet goedgelovig...

16-03-2006, 15:05
Je hoeft ook niet in goed te geloven........
Als je mij maar gelooft

16-03-2006, 17:31

Citaat door syrana:
Je hoeft ook niet in goed te geloven........
Als je mij maar gelooft
Goed en jij gaan niet samen. Ik zal even een interne analyse overzicht van je maken en verwerken in excel. De aanbevelingen vind je binnenkort in je pm box

16-03-2006, 17:33
gaat het allemaal nog wel goed hier..

16-03-2006, 17:34

Citaat door Boterbabbelaar:

Geplaatst door Boterbabbelaar
Je kunt een discussie op diverse manieren aangaan en in veel verschillende contexten. Ik gaf een voorbeeld in de negatieve trant dat de topicstarter ook heeft gedaan. Kortom een nutteloze discussie. Het is meer zwart maken dan men op iets te wijzen. Vooral door de negatieve lading die deze topic met zich meebrengt en het gebruik van het denigrerende woord 'wijven' etc.

Als men zich echt op een zodanige manier bekommert om 'zusters' die er zo bij lopen, spreek hen aan op een vriendelijke manier en maak hen duidelijk wat de essentie is van een hijaab.
Weetje, dat wilde ik nét zeggen toen ik je 1e bericht had gelezen. Maar goed, je hebt het al voor me gedaan.

16-03-2006, 17:43

Citaat door shebekia_girl:
gaat het allemaal nog wel goed hier..
Nee niet echt krijg ineens trek in shebekkia

16-03-2006, 17:47

Citaat door Boterbabbelaar:
Nee niet echt krijg ineens trek in shebekkia
loop even naar de bakker zou ik zeggen

of neem een boterbabbelaar..die zijn heerlijk

16-03-2006, 18:24



Citaat door shebekia_girl:
loop even naar de bakker zou ik zeggen

of neem een boterbabbelaar..die zijn heerlijk
Ik smaak zuur hoor

16-03-2006, 19:03

Citaat door Boterbabbelaar:
Ik smaak zuur hoor
kheb het nie over jou..

maar over die échte