Bekijk volle/desktop versie : Sommige meisjes dragen hoofddoek alleen voor de mode! Mee eens?



14-03-2006, 13:30
Asalaam mu'alaikom warahmatoeallah wabarakatoehoe,

Ik heb een vraagje voor alle moslima's?

Wat is jullie mening over deze stelling: Moslima's dragen een hoofddoek om religieuze redenen maar tegelijkertijd heeft de hoofddoek ook een betekenis binnen het domein van de mode.

Wat vinden jullie voornamelijk van het tweede gedeelte van de stelling? Zijn jullie het hiermee eens of niet? Antwoordt graag met toelichting.

Alvast bedankt,

Wasalaam

14-03-2006, 14:13


nou niet echt...
ik bedoel iedereen wilt er goed uitzien.. met of zonder hoofddoek..
en het is te verwachten dat iemand haar kleding met haar hoofddoek combineert.. (je weet hoe ijdel onze marokkaanse dames zijn..:hihi
xxx moi

14-03-2006, 14:18
# Pff zo'n halve hoofdoek, piratenkapje & dan KAPOT KAPOT strakke broek.

Meisjes kunnen geneens ademhalen.

Pff eh wijven doe gewoon die focking hoofdoek af dan.

Maar tuurlijk zijn er damens die het wel goed doen enzo & dat vind ik dan echt .

14-03-2006, 14:23

Citaat door farah_nadoria:
Asalaam mu'alaikom warahmatoeallah wabarakatoehoe,

Ik heb een vraagje voor alle moslima's?

Wat is jullie mening over deze stelling: Moslima's dragen een hoofddoek om religieuze redenen maar tegelijkertijd heeft de hoofddoek ook een betekenis binnen het domein van de mode.

Wat vinden jullie voornamelijk van het tweede gedeelte van de stelling? Zijn jullie het hiermee eens of niet? Antwoordt graag met toelichting.

Alvast bedankt,

Wasalaam
Uhm.. ik denk dat je wel gelijk hebt, ik bedoel, het heeft wel degelijk invloed op de mode en als je een hoofddoekje draagt kom je ook al automatisch in een mode groep, weet je wel. Alto's, gothic's, hoofddoekjes dragenden, sportief gekleden..

14-03-2006, 14:23


Ik zie genoeg meiden op mijn school die een hoofddoek dragen voor de lol..Want in de AH waar ze werkt draagt ze hem niet, omdat ze anders daar niet mag werken

14-03-2006, 14:27

Citaat door LaydLicious:
Ik zie genoeg meiden op mijn school die een hoofddoek dragen voor de lol..Want in de AH waar ze werkt draagt ze hem niet, omdat ze anders daar niet mag werken
dat is toch gewoon discriminatie van de AH? Aanklagen die hap!

14-03-2006, 17:36
Een hijaab dient de lichaamsdelen van het lichaam te bedekken, die tot de 'awrah behoren. Het woord 'awrah betekent: de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden. Allah zegt in de Qor-aan: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]

Allah zegt: "En zeg tegen de gelovige vrouwen...hun sierraad niet te tonen..." [An Noor 24: 31]

Dit wordt ondersteund door de volgende ayah in Soerat Al Ahzaab:
"En blijft in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals dat in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan" [al-Ahzaab 33:33]

Ibn 'Abd al Barr zei: "de profeet bedoelde met deze uitspraak, dat vrouwen die doorzichtige kledij dragen, niet bedekt zijn. In termen van naam zijn zij bedekt, maar in feite zijn zij naakt." (overgedragen door As Soeyoeti in Tanweer al-Hawaalik, 3/103)

Oesamah ibn Zayd zei: "de boodschapper van Allah gaf me een dik Egyptisch kledingstuk, dat hem geschonken was bij Doehyat al-Kalbi, en ik gaf het aan mijn vrouw om te dragen. De profeet vroeg, 'waarom zie ik jou niet dat Egyptische kledingstuk dragen?' Ik antwoordde, 'ik heb het aan mijn vrouw geschonken.' Hierop zei de boodschapper, 'zeg haar, er een jurk onder te dragen, want ik vrees dat het de afmetingen van haar botten zal beschrijven.'"
(overgeleverd door ad Diyaa' al-Maqdisi in al-Ahaadieth al-Moekhtaarah, 1/442, en deze hadieth is ook door Ahmad en al-Bayhaqi, met een hasan isnaad, overgeleverd)

14-03-2006, 17:45
piratendoeken verpesten alles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


dan is geen hoofdoek hoor maar een doek diej e omvouwd op je kop als je thuis aan het schoonmaken bent

14-03-2006, 17:51

Citaat door bozexoog:
piratendoeken verpesten alles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


dan is geen hoofdoek hoor maar een doek diej e omvouwd op je kop als je thuis aan het schoonmaken bent
Indd, ik erger me aan mensen die het een hoofddoek noemen.


14-03-2006, 17:55
ie zijkwijfen......jesus