Bekijk volle/desktop versie : wel verjaardagsfeestje of niet??



13-03-2006, 19:50
mijn zoontje is binnenkort jarig en ben aan het twijfelen of ik een klein feestje moet geven of ni, ik bedoel, hij is nog klein en zal er toch geen zak van snappen dat het allemaal voor hem bedoelt is, maar lijkt me wel leuk.

wat hebben jullie gedaan dames, en hoe hebben jullie het aangepakt??

13-03-2006, 20:27


Gewoon een feestje geven voor hem!Is toch hartstikke leuk

13-03-2006, 20:30
Ik heb een feestje gegeven toen Amine 1 jaar werd. Heb al zijn nichten en neefe uitgenodigd...hij snapte daar natuurlijk geen bal van, maar vond al die aandacht van de kids heeerlijk !!!!

13-03-2006, 20:31
Waarom zou je je kind van kleins af aan zoiets mee willen geven. Het klinkt en lijkt onschuldig..maar verjaardagen is geen feestdag v/d moslims.
Maak een speciale dag van iedh el adha en ied el fitr zodat ze het ook echt als een feest gaan ervaren.

13-03-2006, 20:52


Ach joh... hij wordt één, dat is toch apart.... toen mn zoontje één werd hebben we het gevierd en ook toen hij twee werd en toen hij drie werd.....
En inchallah zal ik het blijven vieren.... gewoon omdat ik vind dat het erbij hoort. Ik heb dat vroeger ook altijd gehad en zal het hem ook meegeven inchallah.

Als ie straks op school zit en al de verjaardagpartijtjes komen, gaat hij heus wel doorkrijgen dat verjaardag iets betekent....

Mijn mening

13-03-2006, 21:01
Gewoon doen

Mijn schoonbroer zijn dochtertje werd vorige week ook 1 en ze had ook een feestje! Ze straalde de hele tijd door ook al snapte ze er niets van

13-03-2006, 21:07
jax wat je niet kent kun je niet missen kom op beetje 101 psychologie soms

13-03-2006, 21:09

Citaat door mokaltum:
Ben ik ook welkom

Uhm, ja, leuk voor de cadeautjes
jij en sammie en jullie w zijn ook welkom

mits jullie kadootjes meenemen natuurlijk anders komen jullie er niet in

13-03-2006, 21:15
Ehm als je het nu wel viert zal het moeilijk zijn om dat later niet meer te doen. Je brengt je kind onnodig in verwarring, waarom werd het eerst wel gevierd en later niet??
Vier liever dingen die je volgens de islam wel kan vieren en maak daar dan een echt feest van voor de kleine en laat de dingen die niet horen.

13-03-2006, 21:21
Ik vier ook de verjaardagen van mijn kinderen en niet zo zeer om de dag zelf maar om de gezelligheid.

13-03-2006, 21:24

Citaat door bonbon:
Ehm als je het nu wel viert zal het moeilijk zijn om dat later niet meer te doen. Je brengt je kind onnodig in verwarring, waarom werd het eerst wel gevierd en later niet??
Vier liever dingen die je volgens de islam wel kan vieren en maak daar dan een echt feest van voor de kleine en laat de dingen die niet horen.
ben het ook ni van plan te vieren zoals sommigen doen, zoals het zingen van lang zal ie leven en weet ik het allemaal, maar de neefjes en nichtjes gewoon uitnodigen, een verjaardagstaart en wat eten en snoepgoed en that is it

en oemishaaq en bonbon, ik begrijp jullie wel hoor. en met onze ieds ga ik er zeker een feest van maken voor de kids met kado´s en al(heb er nog maar een) maar ik dacht, het is de eerste en enige nu en het is zijn eerste verjaardag, en de neefjes en nichtjes roepen nu allemaal al van, oh ayman is bijna jarig, dus dacht ik eraan om gewoon iets kleins te doen

13-03-2006, 21:28

Citaat door tatouania_025:
Ik vier ook de verjaardagen van mijn kinderen en niet zo zeer om de dag zelf maar om de gezelligheid.
jij en ik begrijpen elkaar, ik wil het ook niet doen om nietmoslims na te apen, maar lijkt me gewoon heel gezellig en leuk, niet alleen voor hem maar ook voor zijn neefjes en nichtjes