Bekijk volle/desktop versie : Britse bedrijven verdienden 1,7 miljard in Irak



Pagina's : [1] 2 3 4

13-03-2006, 09:34
LONDEN - Britse bedrijven hebben gezamenlijk zeker 1,7 miljard euro verdiend in Irak, sinds de Amerikaans-Britse coalitie Saddam Hussein verdreef. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van de onafhankelijke waakhond voor bedrijven Corporate Watch en de Britse krant The Independent. The Independent stelt in de maandageditie dat zeker 61 bedrijven garen hebben gesponnen bij contracten in Irak. Het gaat onder meer om bedrijven die actief zijn in de beveiliging, de oliehandel en de architectuur.
Een van de grootverdieners is volgens The Independent Amec. Dat bedrijf zou 774 miljoen euro hebben verdiend met onder meer het herstellen van elektriciteitsvoorzieningen.
Volgens het onderzoek zijn de daadwerkelijke verdiensten in Irak voor Britse ondernemingen nog veel hoger dan de genoemde 1,7 miljard euro. Veel bedrijven zouden zwijgen over hun contacten in het Arabische land.

(ANP)

http://www.ad.nl/buitenland/article205505.ece

maar de bezetting gaat niet om de olie of geld

13-03-2006, 09:36


Duizenden doden...onder het mom van 'chemische wapens' .......

Stel smerige kapitalisten; en de prijs voor de olie en deze winst is hoog.....

13-03-2006, 09:51
LONDEN - Britse bedrijven hebben gezamenlijk zeker 1,1 miljard pond (1,7 miljard euro) verdiend in Irak, sinds de Amerikaans-Britse coalitie Saddam Hussein uit het centrum van de macht verdreef. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van de onafhankelijke waakhond voor bedrijven Corporate Watch en de Britse krant The Independent.

The Independent stelt in de maandageditie dat zeker 61 bedrijven garen hebben gesponnen bij contracten in Irak. Het gaat onder meer om bedrijven die actief zijn in de beveiliging, de oliehandel en de architectuur.


Een van de grootverdieners is volgens The Independent Amec. Dat bedrijf zou 500 miljoen pond (774 miljoen euro) hebben verdiend met onder meer het herstellen van elektriciteitsvoorzieningen.

Volgens het onderzoek zijn de daadwerkelijke verdiensten in Irak voor Britse ondernemingen nog veel hoger dan de genoemde 1,7 miljard euro. Veel bedrijven zouden zwijgen over hun contacten in het Arabische land.
Bron:http://www.nu.nl/news/692358/23/Britse_bedrijven_verdienden_1%2C7_miljard_euro_in_ Irak.html

13-03-2006, 10:19
elke aanslag van moslims onder elkaar leverd de britten en amerikanen massa's geld op.

13-03-2006, 10:21


Kapitalisme is z'n puurste vorm, zaken blijven zaken.

13-03-2006, 10:22
dus het door elkaar afslachten breng je geld op in het westerse laadje

toppie, is zeker bedacht door de zionisten??

13-03-2006, 10:23

Citaat door indy:
dus het door elkaar afslachten breng je geld op in het westerse laadje

toppie, is zeker bedacht door de zionisten??
Zoiets héét oorlog.

13-03-2006, 10:24
volgens mij worden die bedrijven betaald door de britse overheid om Irak op te bouwen.

13-03-2006, 10:25

Citaat door C-A-S-A-W-I:
Zoiets héét oorlog.
reli --burger-oorlog

het materiaal om alles weer te repareren is niet aan te slepen.

das een goeie verdienste voor de britten.

13-03-2006, 10:26

Citaat door C-A-S-A-W-I:
Zoiets héét oorlog.
ohhhhhhhhhh nu ben ik teleurgesteld

ik dacht nog wel hier een strofe te vinden die zegt dat de zionisten erachter zitten

13-03-2006, 10:26

Citaat door Jaap_Aap:
volgens mij worden die bedrijven betaald door de britse overheid om Irak op te bouwen.
En Israel heeft Palestina erkend.....

13-03-2006, 10:26

Citaat door Jaap_Aap:
volgens mij worden die bedrijven betaald door de britse overheid om Irak op te bouwen.
En volgens mij kwam de kip eerder dan het ei....

13-03-2006, 10:47


A Captain in the foreign legion was transferred to a desert outpost. On his orientation tour he noticed a very old, seedy looking camel tied out back of the enlisted men's barracks. He asked the Sergeant leading the tour, "What's the camel for?" The Sergeant replied, "Well sir, it's a long way from anywhere, and the men have natural sexual urges, so when they do, we use the camel." The Captain said "Well, if it's good for morale, then I guess it's all right with me." After he had been at the fort for about 6 months, the Captain could not stand it anymore, so he told his Sergeant, "BRING ME THE CAMEL!!!"
The Sarge shrugged his shoulders and led the camel around to the Captain's quarters. The Captain got a foot stool and proceeded to have vigorous sex with the camel. As he stepped down from the foot stool, satisfied and relieved, and was re-buttoning his pants he asked the Sergeant with some bravado, "Is that how the enlisted men do it?" The Sergeant replied, "Well sir, they usually just use it to ride into town."

13-03-2006, 11:04

Citaat door Sara7a:
En Israel heeft Palestina erkend.....
waar halen ze dan het geld vandaan?..... er wordt hier net gedaan of die oorlog een economisch doel had

13-03-2006, 11:05

Citaat door C-A-S-A-W-I:
En volgens mij kwam de kip eerder dan het ei....
waar halen ze dan het geld vandaan?..... er wordt hier net gedaan of die oorlog een economisch doel had

Pagina's : [1] 2 3 4