Bekijk volle/desktop versie : Het ideale visitekaartje van de Islam



11-03-2006, 22:54
Bism'Allah

Het ideale visitekaartje van de Islam


Als we het over bevrijding hebben link ik dat persoonlijk gelijk al aan de
Islam. Islam is een mooie, reine en pure religie die gekoesterd moet worden; een bevrijding op zich. Waar de Islam naar mijn mening in Nederland eigenlijk last van heeft, zijn de onwetende moslims zelf en onwetende critici zoals,Ebru, Ayaan en Geertje. Het is de Islam zelf die bevrijdt moet worden van haar zogenaamde belijders en onzekere critici die niks anders zijn dan een lege huls met een kort lontje; critici die de onschuldige Islam bezoedelen met hun woorden en daden, nietige stofjes( want dat is wat een mens eigenlijk is, stof!) die ook nog eens alles over de Islam denken te weten.
Maar de moslim zou toch beter moeten weten? Waarom gaat het verdedigen van de Islam altijd gepaard met geweld? Je liefde voor de Islam en de Profeet uit je toch niet door achterlijke en onwetende critici te bedreigen, te schreeuwen in een moskee en vandalisme en discriminatie aan te sporen; want wat voor visitekaartje ben je dan? Uiteindelijk is dat wat wij moslims zijn,een visitekaartje van de Islam. Over Ebru en Ayaan ga ik geen woorden meer vies aan maken; die hebben geen innerlijk en geen geweten; lege hulzen gooi je weg. Ik ga het hebben over mijn broeders en zusters in de Islam en hoe zij zich innerijk moeten wapenen tegen bovenstaand "afval van lege hulzen".

Het laatste wat een moslim is en niet moet zijn,is een lege huls,dat is wat
ons onderscheidt van de rest. Helaas moet ik constateren dat de Islam door de meeste moslims op de automatische piloot belijdt wordt; islam belijden op een wijze omdat het zo hoort te zijn en omdat we het op de huidige wijze hebben meegekregen.
De Islam moet onvoorwaardelijk belijdt worden.Onvoorwaardelijkheid is de
KERN van de Islam; Islam is een religie en staat los van identiteit en
cultuur. Allah heeft ons een identiteit en cultuur geschonken, waarvoor wij
Hem dankbaar moeten zijn.Want wie of wat ben je als je geen identiteit hebt?
Het werd eens tijd dat wij moslims aan onszelf moeten gaan werken en aan ons imago; wat verstaat de hedendaagse moslim onder de Islam en welke kijk heeft hij op de Islam? Dit zijn fundamentele vraagstukken.

Wat ik mij ook afvraag is, wat de hedendaagse moslims eigenlijk onder
onvoorwaardelijkheid t.o.v. de Islam verstaan? Sterker nog, weten ze wel wat dat is,onvoorwaardelijkheid?

Voor mij is het onvoorwaardelijk belijden van de Islam een voorwaarde om je
uberhaupt een moslim te noemen. Bidt, vast, schenk, geloof, maar denk niet altijd aan je "beloning" in het hiernamaals. Door de hele dag in de moskee te vertoeven en dag en nacht te bidden,door van top tot teen als een angstaanjagende spook door de straten van Amsterdam te swieren,als een behaarde stijve hark gewapend met de heilige Quran onder je arm te lopen maakt je nog geen onvoorwaardelijk belijdende moslim.Ik draag een
"hoofddoek" om mijn hart; iets wat meer praktiserende moslims zouden moeten doen.

Het belijden van de Islam is geen "deal", mijn beste mensen. De hedendaagse moslim beschouwd de Islam of Allah als een partner met wie er onderhandeld kan worden over het Hiernamaals.
Onvoorwaardelijk zijn is een hele moeilijke opgave en je moet er in geloven, om het te kunnen zijn.Je hebt niks te verliezen en je ervaart geen angst; je geeft je als het ware over en accepteert alle consequenties.Soms denk ik dat alleen bepaalde mensen door Allah gezegend zijn met onvoorwaardelijkheid jegens Hem en de rest moet dat niveau maar zien te behalen.

De "moslims" zouden het leven zien als een test, een weg, een doorreis, want uiteindelijk is het Hiernamaals het enige wat telt, dat is het eeuwige
leven.Je zou door Allah geschept zijn om enkel Hem te eren en naar Zijn
wensen te leven, meer niet. En als je dat allemaal goed hebt gedaan,dan zou je je plekje in het Hiernamaals veilig hebben gesteld; dit zijn de
gedachtenkronkels van de gemiddelde moslim.
Deze gedachtes heeft de hedendaagse moslim altijd in zijn achterhoofd; hoe onvoorwaardelijk ben je dan bezig t.o.v. de Islam? Is dit niet beledigend voor Allah en de Profeet Mohammed?
Ik heb hier zelfs met een aantal jongeren over gepraat, ze waren van mijn
boodschap zo in de war geraakt,dat ze even moesten overleggen met de lokale Imam, om hun twijfels weg te nemen, alhoewel die Imam heel erg benieuwd was naar mijn kijk op de Islam. Ik ben niet gegaan, ik heb geen Imam nodig, want ik ben mijn eigen Imam.Dat constant bezig houden met het Hiernamaals, is dat dan geen depressieve gedachte? Verklaart dat dan ook het destructieve en vandaliserende gedrag van de moslims, wanneer een achterlijke lege huls als Ebru of Ayaan weer de Islam of onze geliefde Profeet beledigd? Well, I've got news for you, folks: Allah heeft ons het leven geschonken, om ons niet constant te richten op de Dood.



Ik wil niet naast mijn schoenen lopen of zo, maar ik weet wel wat de wensen van Allah zijn, die voel ik van binnen en dat gevoel kan ik gewoonweg niet beschrijven. Ik voel Zijn aanwezigheid in mijn hart, op mijn schouders en in mijn hele persoon. Hij stelt mij gerust op een spirituele manier, want ik sta er voor open, mijn innerlijk is zuiver. Ik doe veel aan innerlijke Jihad, dat raadt ik elke moslim aan, het zuivert jouw innerlijk, wat
onvoorwaardelijk zijn makkelijker maakt. Maar kan een moslim de innerlijke Jihad wel aan? Het is een soort spiegel die je jezelf voor zet; wat zie je?
Je neemt als het ware een kijkje in je ziel. Dat is gewoon heel eerlijk zijn
t.o.v.jezelf en dat is wat Allah wilt. Eerlijk zijn gaat gepaard met
onvoorwaardelijkheid. Je weet dat je het juiste doet en dat stelt je
automatisch gerust, wat je een beter mens maakt en uiteindelijk een betere moslim maakt. De basis is de mens en de basis is wat telt bij Allah. Het valt me op dat mensen de basis vaak vergeten, heel gevaarlijk is dat.

Met alle respect,ik denk dat veel moslims niet in staat zouden zijn om in
deze "spiegel" te kijken, want wie weet wat ze dan zouden aantreffen. Ze
zijn bang om iets anders in de spiegel te zien, iets wat ze zou gaan laten
twijfelen aan hun Imaan of aan hun religie,dat ze iets anders te zien
krijgen, dan ze altijd dachten te zijn.Dat ze te maken krijgen met
confronterende vragen als: Ben ik wel zo vroom en eerlijk en waar doe ik het dan eigenlijk allemaal voor?

Een onvoorwaardelijk belijdende en gezuiverde moslim hoeft hier geen
antwoord op te krijgen of te hebben,heeft ook niks te eisen en wilt dat ook
niet eens; deze instelling maakt je tot een beter mens en een betere moslim.
Het ideale visitekaartje van de Islam. Ik hoef niet te weten dat ik
eventueel een "beloning" kan verwachten in het Hiernamaals voor mijn
"smetteloze" reputatie als gezuiverde moslima tijdens dit aardse leven. Wat ik wel weet is,dat mijn liefde voor Allah en de Islam onvoorwaardelijk is en dat is voor mij als nietig mensje voldoende.Maar wat ik ook doe, ik doe het met alle liefde voor Hem...IK ben bevrijd.


Laat bovenstaande een mooie les voor alle "wanna-be moslims" zijn.

12-03-2006, 13:30


djazakie allah bi gairan

12-03-2006, 14:24

Citaat door AgadirGirl:


Laat bovenstaande een mooie les voor alle "wanna-be moslims" zijn.
Was jij niet diegene die in een ander topic zei datje rechtstreeks in contact met Allah stond?

Citaat:

Volle laag, pffffffffffffffffffff. Denk je echt dat jou ik SERIEUS neem? Dus niet..hou die stencils maar bij je, lege huls. Ik heb geen stencils nodig, ik krijg mijn kennis RECHSTREEKS van ALLAH S.A.W.T; simpele zieltjes als jij moeten het uit stencils en boekjes zien te leren...veel succes
Had je het over dit soort voorwaardelijkheid en gedrag van de wannabe moslim?

Of heb je het dan alleen over dat soort moslims die aan dit soort gedrag voldoen, hier beneden beschreven door jou? Die de sunnah van de profeet ,vrede en zegeningen zij met hem, zowel innerlijk als uiterlijk proberen te belijden dat voor jou blijkbaar niet oke is gezien de termen die je gebruikt voor hen?

Citaat:

Door de hele dag in de moskee te vertoeven en dag en nacht te bidden,door van top tot teen als een angstaanjagende spook door de straten van Amsterdam te swieren,als een behaarde stijve hark gewapend met de heilige Quran onder je arm te lopen maakt je nog geen onvoorwaardelijk belijdende moslim.

12-03-2006, 14:51

Citaat door RaiseUp:
Was jij niet diegene die in een ander topic zei datje rechtstreeks in contact met Allah stond?


Had je het over dit soort voorwaardelijkheid en gedrag van de wannabe moslim?

Of heb je het dan alleen over dat soort moslims die aan dit soort gedrag voldoen, hier beneden beschreven door jou? Die de sunnah van de profeet ,vrede en zegeningen zij met hem, zowel innerlijk als uiterlijk proberen te belijden dat voor jou blijkbaar niet oke is gezien de termen die je gebruikt voor hen?
Ik heb het over simpele zielen c.q. lege hulzen die geen flauw benul hebben, van wat "onvoorwaardelijk belijden van de Islam" inhoudt.

12-03-2006, 15:46



Citaat door AgadirGirl:
Ik heb het over simpele zielen c.q. lege hulzen die geen flauw benul hebben, van wat "onvoorwaardelijk belijden van de Islam" inhoudt.
En daarvoor bestempel je -op een beledigende manier- traditionele kledij dragen, een baard hebben, en in de moskee zitten met hun quran onder hun arm?

Jij kent dus wel de onvoorwaardelijke islam wel en belijdt dat heel goed gezien je o zo liefdevolle, niet-arrogante, de niet 'o jij bent dom en ik ben beter toon' tekst?

En hoe heb je eigenlijk rechtstreeks contact met Allah?

En je noemde jezelf ook een geleerde en je minacht anderen? Dat werd je zeker op je eigen houtje?


Is dat de ideale visitekaartje van de islam?

12-03-2006, 23:47

Citaat door RaiseUp:
En daarvoor bestempel je -op een beledigende manier- traditionele kledij dragen, een baard hebben, en in de moskee zitten met hun quran onder hun arm?

Jij kent dus wel de onvoorwaardelijke islam wel en belijdt dat heel goed gezien je o zo liefdevolle, niet-arrogante, de niet 'o jij bent dom en ik ben beter toon' tekst?

En hoe heb je eigenlijk rechtstreeks contact met Allah?

En je noemde jezelf ook een geleerde en je minacht anderen? Dat werd je zeker op je eigen houtje?


Is dat de ideale visitekaartje van de islam?
Begrijp je wel wat dat betekent, het ideale visitekaartje van de Islam? Volgens mij niet

13-03-2006, 20:30
sallam alaykoem

als dit jouw manier is van het verbeteren van medemoslims,raad ik je aan om een gewetensonderzoek te ondergaan eerst en vooral en ten tweede raad ik je aan om wat boeken te lezen over hoe de profeet vrede zij met hem omging met het corrigeren van andermans fouten.

Soebhana allah zijn er toch speciale mensen op de wereld.

14-03-2006, 10:29

Citaat door Lady_Arif:
sallam alaykoem

als dit jouw manier is van het verbeteren van medemoslims,raad ik je aan om een gewetensonderzoek te ondergaan eerst en vooral en ten tweede raad ik je aan om wat boeken te lezen over hoe de profeet vrede zij met hem omging met het corrigeren van andermans fouten.

Soebhana allah zijn er toch speciale mensen op de wereld.
Nog een onwetende simpele ziel Wees eens een keer "Het ideale visitekaartje van de Islam".