Bekijk volle/desktop versie : mag dit?



Pagina's : [1] 2

11-03-2006, 18:25
salaam alaikoem wa rahmatoeallah wa baraktoe broeders en zusters,

ik heb een vraagje ik ben met een zuster in discussie gekomen over het volgende.
Ik zei dat een moslim dus man of vrouw moet trouwen met een moslim dus niet met een jood, christen of een ongelovigen.
En die zuster zegt dan je alleen niet met een ongelovigen mag trouwen dus wel met een jood of een christen.

Maar de islam is tog de enige geloofd dat wordt geaccepteerd?En hoe kan je nou met een man of vrouw die anders geloofd dan ons de paradijs inshalla treden

wie kan mij antwoord geven inshalla

alaikoem salaam

11-03-2006, 18:51


kan niemand mij hierop antwoord op geven?

11-03-2006, 18:54
een man mag trouwen met elk mens van het boek, moslim jood of christen
een vrouw moet met een moslim trouwen

11-03-2006, 18:54
heey
volgens mij mag een man wel met een vrouw trouwen die een ander geloof heeft . maar een vrouw mag alleen met een moslim trouwen. Vraag me niet waarom een man dat wel mag en een vrouw niet maar dit is mij verteld.

ik hoop dat je er wat aan hebt !

. Arabic

11-03-2006, 19:01


hebben jullie ook bronnen?

11-03-2006, 19:12
Allah heeft het voor de Moslim vrouwen verboden om te trouwen met een niet moslim, Hij zegt in de Koran: En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie''. [Koran 2:221]

11-03-2006, 19:14
ik hoop dat je hieruit je antwoord kunt krijgen..

Vraag: Beste broeder, ik ben verliefd op een Christen en weet niet wat ik moet doen. Deze Christen is heel erg gelovig en gaat elke zondag naar de kerk om tot God te bidden en elke avond als ie wil gaan slapen knielt hij ook op z'n knieën om tot God te bidden. Ik vond deze jongen alleen leuk, maar toen hij me op een dag naar huis bracht van m'n werk, kregen we samen een auto-ongeluk. Sinds die dag zegt hij tegen me dat ik tot God moet bidden dat ik nog in leven ben en hem dankbaar moet zijn. Dat ben ik ook, ik mankeer niks alhamdolilah. Maar ik ben nu tot m'n oren verliefd op deze man. De gevoelens zijn wederzijds en hij denkt dat het een hint van boven is omdat we nog in leven zijn. Kan dit? Kan God een hint geven? En hoe moet ik met deze gevoelens omgaan? Hoe kan ik hem iets over het Islam leren? Want hij is namelijk heel erg geïnteresseerd in mijn religie. Alvast bedankt.

Antwoord: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

11-03-2006, 19:15
salaam alaikoem wa rahamatoeallah wa barakatoe broeder islam4you,

heb je ook de bronnen dat voor een man geld?

alaikoem salaam




-> ik zal nooit meer praten totdat ik het zelf met me eigen ogen heb gelezen en ben tegen gekomen mogen Allah soebhana wa ta'alah me hiervoor vergeven.

11-03-2006, 19:17
asselaam aleykum wa rahmatullahi wa barakatoe,

Het is beter om niet in discussie te gaan want tenslotte heeft

Ibn 'Abdoel-Barr gezegt:

"Het is authentiek overgeleverd van Aboed-Dardaa' dat 'Ik weet het niet' de helft van de kennis is."


In Djaami' Bayaanoel-'Ilm wa Fadhhi.

11-03-2006, 19:21
Soera Al-Maidah aya 5. Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan. En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven...

11-03-2006, 19:29

Citaat door LikeYoU:
salaam alaikoem wa rahmatoeallah wa baraktoe broeders en zusters,

ik heb een vraagje ik ben met een zuster in discussie gekomen over het volgende.
Ik zei dat een moslim dus man of vrouw moet trouwen met een moslim dus niet met een jood, christen of een ongelovigen.
En die zuster zegt dan je alleen niet met een ongelovigen mag trouwen dus wel met een jood of een christen.

Maar de islam is tog de enige geloofd dat wordt geaccepteerd?En hoe kan je nou met een man of vrouw die anders geloofd dan ons de paradijs inshalla treden

wie kan mij antwoord geven inshalla

alaikoem salaam
Ik was dat dus

Ik bedoelde dan alleen de mannen!!!! de mannen mogen met vrouwen van het boek trouwen..
De moslim vrouwen alleen met moslim mannen

11-03-2006, 19:32
nee klopt je hebt helemaal gelijk!

11-03-2006, 19:37


Ik ben zelf trouwens ook van Christelijke afkomst..en een christelijke vrouw van Libanese afkomst die ik ken..is ook met een praktiserende moslim man getrouwd..ze zijn al 8 jaar getrouwd ofzo en hebben 3 kinderen..
Hij is echt praktiserend gaat vaak naar de moskee enz.. en zij is nog steeds christen, alleen gaat ze niet naar de kerk..maar bid wel op haar christelijke manier.
En met ramadan doet ze ook mee uit solidariteit met haar man.

Alleen de kinderen hebben dus wel Islamitische namen, en worden de Islamitische regels bijgebracht(opzich zit er ook maar weinig verschil tussen de regels van de Bijbel en van de Koran)
Verder weten leren ze ook over het Christendom..maar de bedoeling is wel dat ze Islamitisch worden opgevoed..
Ik pas wel eens op haar kinderen..en vroeg het wel eens aan haar, of ze niet moslim moet worden na haar huwelijk..en ze zij van niet..een moslim man mag trouwen met een Christen vrouw..en in principe mag ze zelf haar geloof houden..als ze de Islam maar wel accepteerd..en accepteerd dat de kinderen meer van de Islam moeten meekrijgen

11-03-2006, 19:38
heey
ik accepteer het wel dat mannen met vrouwen mogen trouwen die een andere godsdienst hebben en vrouwen niet alleen ik begrijp niet waarom een vrouw dat niet zo mogen want bijvoorbeeld bij het opvoeden van de kinderen is het eigenlijk "meestal"de vrouw die dat doet. kan iemand me dat misschien uitleggen??

.Arabic

11-03-2006, 19:41

Citaat door arabic:
heey
ik accepteer het wel dat mannen met vrouwen mogen trouwen die een andere godsdienst hebben en vrouwen niet alleen ik begrijp niet waarom een vrouw dat niet zo mogen want bijvoorbeeld bij het opvoeden van de kinderen is het eigenlijk "meestal"de vrouw die dat doet. kan iemand me dat misschien uitleggen??

.Arabic
Ja dat is dus wel zo, maar vaders leren de kinderen weer vaak over het geloof..tenminste mijn vader wel meer dan mijn moeder

Pagina's : [1] 2