Bekijk volle/desktop versie : Kanker



Pagina's : [1] 2

11-03-2006, 01:37
salaam,

Onlangs, heeft mijn vriendin te horen gekregen dat ze kanker is, het was een zware klap voor haar en voor ons allemaal, maar al hamdulillah ala kulli haal, sinds dat nieuws zoek ik regelmatig op internet naar verhalen van andere marokkaanse vrouwen meiden die zo n ziekte hebben meegmaakt.

11-03-2006, 02:02


wat voor kanker heeft ze meskina ?

11-03-2006, 11:06

Citaat door wahatamal:
salaam,

Onlangs, heeft mijn vriendin te horen gekregen dat ze kanker is, het was een zware klap voor haar en voor ons allemaal, maar al hamdulillah ala kulli haal, sinds dat nieuws zoek ik regelmatig op internet naar verhalen van andere marokkaanse vrouwen meiden die zo n ziekte hebben meegmaakt.
ik heb enkele jaren geleden ook kanker gehad, eigenlijk heb ik mijn eerste kanker op mijn 16de gehad en op mijn 21e tweede keer, ik zit nu in de "herstel" periode. als je erover wilt praten, pm me maar.

11-03-2006, 11:12

Citaat door sushimon:
ik heb enkele jaren geleden ook kanker gehad, eigenlijk heb ik mijn eerste kanker op mijn 16de gehad en op mijn 21e tweede keer, ik zit nu in de "herstel" periode. als je erover wilt praten, pm me maar.
met praten helpen jullie elkaar

11-03-2006, 14:23


Wat erg...

Allah j safieha..


Wasalaam
Omaima0.

11-03-2006, 17:06
ik verbaasd altijd over mensen die het gelijk erg en misschien wel zielig vinden, maar ik bedoel, door de kanker heb ik veel dingen leren waarderen. En darnaast door de kanker heb ik ook kennis gemaakt met de islam...

En ik ben één van gelukkigen die "herstelt" is, wat wil ik nog meer?

11-03-2006, 17:27

Citaat door sushimon:
ik verbaasd altijd over mensen die het gelijk erg en misschien wel zielig vinden, maar ik bedoel, door de kanker heb ik veel dingen leren waarderen. En darnaast door de kanker heb ik ook kennis gemaakt met de islam...

En ik ben één van gelukkigen die "herstelt" is, wat wil ik nog meer?
Alhamdouliallah!



Omaima0

11-03-2006, 17:36
Meid Ik vind et wel zielig, vanwege het feit dat er een familielid van mij aan is overleden.
wat ik nou wil zeggen is, laat haar voorbereid zijn dat ze Allah misschien binnekort tegemoet zal komen. Verdiepen in de islaam dus

11-03-2006, 19:04
ik leef erg met jullie mee!! ik heb het zelf ook heeel erg dicht bij meegemaakt , me vader heeft het een half jaar gehad en dat is nu anderhalf jaar geleden, en nog steeds kan ik het niet geloven dat hij er niet meeer is.. het doet echt pijn

heel veel sterkte allemaal
liefs

11-03-2006, 21:22

Er zijn veel verschillende soorten, dat kan ze het beste aan haar arts vragen.
Als het een goedaardige tumor is dan kan het verwijderd worden, maar een kwaadaardige tumor is meestal al uitgezaaid en dan word het moeilijk.

Ik heb zelf ook van dichtbij meegemaakt hoe een familielid hieraan is overleden en ben me er meer in gaan verdiepen, en zoals sushimon al zei, je gaat alles om je heen waarderen en genieten van de mensen die je lief hebt.

Ik wens je vriendin en haar naasten veel sterkte met alles.

Alhoceima Rose


11-03-2006, 21:46

Citaat door Alhoceima_Rose:

Er zijn veel verschillende soorten, dat kan ze het beste aan haar arts vragen.
Als het een goedaardige tumor is dan kan het verwijderd worden, maar een kwaadaardige tumor is meestal al uitgezaaid en dan word het moeilijk.

Ik heb zelf ook van dichtbij meegemaakt hoe een familielid hieraan is overleden en ben me er meer in gaan verdiepen, en zoals sushimon al zei, je gaat alles om je heen waarderen en genieten van de mensen die je lief hebt.

Ik wens je vriendin en haar naasten veel sterkte met alles.

Alhoceima Rose



wajow zo mooi verwoord

12-03-2006, 01:00
salaam allemaal
ik vind al die berichten heel erg lief, mijn bijzondere dank, mijn vriendin heeft een agressieve vorm van kanker, het is al uigzaaid, haar ene borst is verwijderd en haar lymfklier onder haar oksel ook, de artsen geven haar 50 procent van leven maar afijn dat is niet aan hun onze levens zijn in Allahs handen, je hoeft niet ziek te worden om te sterven.
het moeilijke is om je hoofd boven water houden en je geloof te sterken, mijn vriendin heeft best veel kennis van de islaam toch draagt ze geen hoofdoek, ik wil het haar graag vragen maar ik durf het niet, ik had het haar eigenlijk moeten adviseren voordat ze ziek werd denk ik, want nu ben ik toch wel bang dat ze denkt dat ik afscheid van haar neem .

12-03-2006, 01:13


salaam,
Ik vind het eigenlijk heel erg jammer dat er zo weing moelijkheden zijn voor een moslima dat ziek is( maakt niet uit wat voor ziekte ze heeft)er geen voldoende info uitwisseling is, zoals elkaars verhalen lezen en elkaar de moed inpraten en elkaar stuenen, terwijl het toch echt nodig is.

12-03-2006, 01:26

Citaat door wahatamal:
salaam,
Ik vind het eigenlijk heel erg jammer dat er zo weing moelijkheden zijn voor een moslima dat ziek is( maakt niet uit wat voor ziekte ze heeft)er geen voldoende info uitwisseling is, zoals elkaars verhalen lezen en elkaar de moed inpraten en elkaar stuenen, terwijl het toch echt nodig is.
Salem,

Ten eerste wil ik jouw vriendin heel veel sterkte wensen. Alles ligt allah swt zijn handen. De arsten kunnen wel zeggen dat ze 50 % kans van overleven heeft, maar onze schepper weet het het beste.

Ik heb ook een ervaring van dichtbij meegemaakt welke te maken heeft met de ziekte kanker. Mocht jij of jouw vriendin behoefte hebben aan info, dan kun jij of zij mij een pm zenden.

Inschallah zal ze genezen en haar oude gezondheid terug krijgen.


Je verhaal heeft me een brok in mijn keel bezorgd en diep geraakt. Ik kan er verder helaas niet veel meer over typen.

Het allerbeste!

Mozhima

12-03-2006, 10:20

Citaat door wahatamal:
salaam allemaal
ik vind al die berichten heel erg lief, mijn bijzondere dank, mijn vriendin heeft een agressieve vorm van kanker, het is al uigzaaid, haar ene borst is verwijderd en haar lymfklier onder haar oksel ook, de artsen geven haar 50 procent van leven maar afijn dat is niet aan hun onze levens zijn in Allahs handen, je hoeft niet ziek te worden om te sterven.
het moeilijke is om je hoofd boven water houden en je geloof te sterken, mijn vriendin heeft best veel kennis van de islaam toch draagt ze geen hoofdoek, ik wil het haar graag vragen maar ik durf het niet, ik had het haar eigenlijk moeten adviseren voordat ze ziek werd denk ik, want nu ben ik toch wel bang dat ze denkt dat ik afscheid van haar neem .

Jou verhaal heeft mij heel erg geraakt
Ik heb een broertje eraan verloren en mijn vader heeft het 2 jaar geleden ook gehad, de doktoren hadden de conclusie getrokken dat mijn vader nooit meer zou kunnen lopen en dat hij deze ziekte niet zou overleven.
Hij werk volgepropt met medicijnen en ruggeprikken
Later hebben ze geconstateerd dat me vader het gewoon zou redden.

Dokters kunnen met hun woorden je erg raken.
Myn zus werkt op het ziekenhuis, zoals zij al zegt: Dokters zijn ook maar mensen die doen ook maar wat!! Je moet niet alles geloven wat dokters zeggen...ze hebben veel kennis en weten veel maar..Vertrouw op Allah swt en probeer haar op een zachte manier te vertellen dat ze zich moet voorbereiden op het ergste..You never know

Heel veel sterkte meid! Allah ya3tiek sbar

Pagina's : [1] 2