Bekijk volle/desktop versie : Politie mag Marokkaan blijven stalken



Pagina's : [1] 2

10-03-2006, 18:33

Citaat:
Politie mag Marokkaan blijven stalken
Door PATRICK POUW

AMSTERDAM - De politie mag de 47-jarige Amsterdamse Hoessein el J. hinderlijk blijven volgen.
De man van Marokkaanse komaf, een bekende van verschillende leden van de Hofstadgroep en Mohammed B., verloor gisteren een kort geding. Daarin had hij geëist dat de politie hem met rust laat.

De man is één van de zeker acht sterk radicaliserende moslims die in verschillende Nederlandse steden openlijk worden gevolgd. Met het hinderlijk volgen van deze mensen, en met het aanspreken van hun familileden, vrienden en bekenden, wil de politie voorkomen dat ze zich daadwerkelijk ontpoppen tot terroristen.

De man werd in juni vorig jaar nog opgepakt als terreurverdachte, maar uiteindelijk vrijgelaten. Hoessein el J. stond in contact met verschillende leden van de Hofstadgroep. Zijn nummer is aangetrofen in de telefoons van terreurverdachten Jason W. en Ahmed H.

De man zou ook onderdak hebben verleend aan een ander lid van de Hofstadgroep. Volgens zijn advocaat waren het slechts ‘bekenden uit de moskee’, maar justitie vreest dat het huis van de man uit Bos en Lommer een mogelijke locatie voor huiskamerbijeenkomsten zou kunnen zijn. Volgens de Amsterdamse rechtbank is het openlijk volgen van de man dan ook te rechtvaardigen.

Het is de tweede keer dat een moslim een kort geding aanspant om een eind te maken aan het opzichtig stalkgedrag van de politie. Eerder werd een tot de islam bekeerde Nederlandse wel in het gelijk gesteld door de Amsterdamse rechtbank.
http://www.ad.nl/binnenland/article200431.ece

Het werd tijd dat politie meer ruimte krijgt, niemand neemt ze meer serieus..

Verwachten ze dat nu wel

10-03-2006, 18:45


Ik vind het toch schending van de privacy van die man! Alsof dat stalkgedrag zou helpen, come on! Ik zie het al voor me hoor, mannetjes in burger die doen alsof ze een krantje lezen!


Iedereen heeft recht op privacy. De politie moet met alternatieve manieren komen.

10-03-2006, 18:53
Ik wil gestalkt worden.

Waar dien ik mijn aanvraag?

10-03-2006, 18:59

Citaat door Parisienne:
Ik vind het toch schending van de privacy van die man! Alsof dat stalkgedrag zou helpen, come on! Ik zie het al voor me hoor, mannetjes in burger die doen alsof ze een krantje lezen!


Iedereen heeft recht op privacy. De politie moet met alternatieve manieren komen.
Zou jij een alternatief kunnen verzinnen?

10-03-2006, 19:01



Citaat door a.damse:
Zou jij een alternatief kunnen verzinnen?
Ik werk niet bij de politie helaas, anders vast wel!

Maarreh ik zal erover nadenken.

10-03-2006, 19:02

Citaat door stip_nl:
http://www.ad.nl/binnenland/article200431.ece

Het werd tijd dat politie meer ruimte krijgt, niemand neemt ze meer serieus..

Verwachten ze dat nu wel
Nee tuurlijk neemt niemand ze meer serieus; bonnen uitschrijven is prioriteit nummer 1, de AIVD is wegens perikelen omtrent 'verdwaalde' koffers, het uit laten lekken van informatie en omkoopschandalen een lachertje....en dat moet men serieus nemen?...

En wat betreft dat stalken: geen willekeur, maar de regel toepassen op iedereen

10-03-2006, 19:05
Gewoon in de gate blijve houde als ze verdenkinge hebbe.
Moet je kijke als ze zo iemand links late legge en de persoon doet naderhand toch nog een terroristische daad....wat de veiligheidsdienste dan over hun heen krijge als naar buite komt dat ze deze man wel al op kaart hadde maar verder nx aangedaan hebbe...
Dan zijn de veiligheidsdienste alsnog de gebete hond omdat ze hun taak te licht hebbe genome...
Het is toch nooit goed wat ze ook doen in de oge van veel dwaze in dit land.

10-03-2006, 19:08

Citaat door Parisienne:
Ik werk niet bij de politie helaas, anders vast wel!

Maarreh ik zal erover nadenken.
Ik vind het ook moeilijk.

Hoe moet je handelen als samenleving met mensen die mogelijk een ernstige bedreiging kunnen vormen?
Dit verstoren verdient geen zeker schoonheidsprijs.
Ook omdat het om personen gaat tegen wie strafrechtelijk kennelijk geen bewijs bestaat.
Maar ik verkies het wel boven een Guantanamobaai.

10-03-2006, 19:16

Citaat door a.damse:
Ik vind het ook moeilijk.

Hoe moet je handelen als samenleving met mensen die mogelijk een ernstige bedreiging kunnen vormen?
Dit verstoren verdient geen zeker schoonheidsprijs.
Ook omdat het om personen gaat tegen wie strafrechtelijk kennelijk geen bewijs bestaat.
Maar ik verkies het wel boven een Guantanamobaai.
Dat zeker! Het is een moeilijke kwestie, maar die man weet dat hij gestalkt wordt en juist daarom zal hij geen spoor achterlaten. Ik vind het geen effectieve manier, maar iets anders bedenken is geen eitje.

Bovendien vind ik dat ze net als met preventief fouilleren, de privacy van mensen schenden. Verdachte of niet!

10-03-2006, 19:33

Citaat door Parisienne:
Dat zeker! Het is een moeilijke kwestie, maar die man weet dat hij gestalkt wordt en juist daarom zal hij geen spoor achterlaten. Ik vind het geen effectieve manier, maar iets anders bedenken is geen eitje.

Bovendien vind ik dat ze net als met preventief fouilleren, de privacy van mensen schenden. Verdachte of niet!
Je bent op de openbare weg, dan kan je achtervolgd worden.

Ik ben ook weleens gefouilleerd, weinig moeitje mee, ik had niks te verbergen.

10-03-2006, 19:37

Citaat door rja:
Je bent op de openbare weg, dan kan je achtervolgd worden.

Ik ben ook weleens gefouilleerd, weinig moeitje mee, ik had niks te verbergen.
Het achtervolgen van iemand met een bepaald doel is schending van privacy. Ik bedoel, je zou toch ook niet achtervolgd willen worden door een schizofreen, omdat je je op de openbare weg bevindt.

Althans dit is mijn mening.

10-03-2006, 19:40

Citaat door Parisienne:
Het achtervolgen van iemand met een bepaald doel is schending van privacy. Ik bedoel, je zou toch ook niet achtervolgd willen worden door een schizofreen, omdat je je op de openbare weg bevindt.

Althans dit is mijn mening.
De politie mag het,

Als ze een aanleiding hebben om je te verdenken.

Anders vang je nooit boeven.

10-03-2006, 19:45



Citaat door rja:
De politie mag het,

Als ze een aanleiding hebben om je te verdenken.

Anders vang je nooit boeven.
Ik geloof niet dat je met stalken boeven vangt! Bij CSI: Miami gaan ze toch ook niet stalken.....

10-03-2006, 19:52
deze zogenaamde "radicaliserende Moslim", zal zich hierdoor alleen maar nog meer keren tegen de nederlandse samenleving. Dit zal de haat, voorzover die er was alleen maar vergroten. Dus het slaat nergens op, dat ze zo proberen te voorkomen dat hij radicaliseert.

10-03-2006, 19:54

Citaat door GaLiDo1:
deze zogenaamde "radicaliserende Moslim", zal zich hierdoor alleen maar nog meer keren tegen de nederlandse samenleving. Dit zal de haat, voorzover die er was alleen maar vergroten. Dus het slaat nergens op, dat ze zo proberen te voorkomen dat hij radicaliseert.
Ach...en daarbij..de mens is erug creatief en vindt voor al zijn beperkingen/ obstakels een oplossing...zelfs als daarvoor het afstand nemen van zijn eigen principes nodig is...

Pagina's : [1] 2