Bekijk volle/desktop versie : Ik kan er niet meer tegen............



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

10-03-2006, 07:38
Ik ken der niet meer tegen. Waarom zijn er zoveel wijven in den haag met een piratendoekje om hun hoofd. En waarom zijn er zoveel meiden met een correcte hijaab,maar dan weer westers gekleed? Waarom gewoon niet met jeleba/ghimaar etc etc lopen?

10-03-2006, 07:40


ewa jah ik self draag nog geen hoofddoek dus jah en als ik hem ga dragen insha allah dan draag ik hem goed

10-03-2006, 07:43

Citaat door gizoetjee:
ewa jah ik self draag nog geen hoofddoek dus jah en als ik hem ga dragen insha allah dan draag ik hem goed
En als er geen als is?

10-03-2006, 07:43

Citaat door mootje_24:
En als er geen als is?
jah dan,,

10-03-2006, 07:45



Citaat door gizoetjee:
jah dan,,
Wat ik bedoel is als je morgen dood gaat. Wat ga je dan tegen Allah zeggen. Ga je dan zeggen 'ja ik was niet klaar voor de hoofddoek'? Bijna al die meiden die em niet dragen zeggen ja 'inshaallah ga ik het dragen,maar ze realiseren zich niet dat je niets te willen hebt.

10-03-2006, 07:48
Je moet een hoofddoek dragen als je er klaar voor bent. (lijkt mij)

Ook lijkt het mij vrij duidelijk dat je een vrouw niet mag onderdrukken dat ze het wel of niet draagt..

Enne over de verweste kleding..

Een djelebba is een culturelische kleding stuk, en hoeft dus eigenlijk helemaal niet..

Als je een hoofddoek draagt, is dit eigenlijk al voeldoende... (maar die keuze ligt bij de vrouw/meisje zelf,)

10-03-2006, 07:55
ja dus dat jullie jongens denken egt dat hoofdoek huppaa!!! aandoet gelijk 123 klaar je draagt hoofdoek er sit meer agter dan aleen een stukje stof !

10-03-2006, 07:59

Citaat door GizmoNL:
Je moet een hoofddoek dragen als je er klaar voor bent. (lijkt mij)

Ook lijkt het mij vrij duidelijk dat je een vrouw niet mag onderdrukken dat ze het wel of niet draagt..

Enne over de verweste kleding..

Een djelebba is een culturelische kleding stuk, en hoeft dus eigenlijk helemaal niet..

Als je een hoofddoek draagt, is dit eigenlijk al voeldoende... (maar die keuze ligt bij de vrouw/meisje zelf,)
Broeder mootje_24 heeft gelijk hoor. Nee je mag een vrouw inderdaad niet onderdrukken,maar je kan niet zeggen 'ik ga hoofddoek dragen,als ik er klaar voor ben'. Een vrouw moet Allah subhanahu wa ta'ala gehoorzamen. Allah subhanahu wa ta'ala heeft het volgende gezegd:

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of hun slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten".


Ook staat er in een overlevering dat Asma, de dochter van een van de trouwste metgezellen van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) kwam (om hem te zien) een dunne jurk dragend; hierop draaide hij van haar weg en zei: "O Asma, wanneer een vrouw de leeftijd van de menstruatie heeft bereikt, mag geen deel van haar lichaam gezien worden behalve dit (en hij wees naar zijn gezicht en handen)."


Dus broeder we hebben niets te willen,zoals je kan zien.

10-03-2006, 08:10

Citaat door jihad_dienares:
Broeder mootje_24 heeft gelijk hoor. Nee je mag een vrouw inderdaad niet onderdrukken,maar je kan niet zeggen 'ik ga hoofddoek dragen,als ik er klaar voor ben'. Een vrouw moet Allah subhanahu wa ta'ala gehoorzamen. Allah subhanahu wa ta'ala heeft het volgende gezegd:

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of hun slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten".


Ook staat er in een overlevering dat Asma, de dochter van een van de trouwste metgezellen van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) kwam (om hem te zien) een dunne jurk dragend; hierop draaide hij van haar weg en zei: "O Asma, wanneer een vrouw de leeftijd van de menstruatie heeft bereikt, mag geen deel van haar lichaam gezien worden behalve dit (en hij wees naar zijn gezicht en handen)."


Dus broeder we hebben niets te willen,zoals je kan zien.
Ik vertel alleen hoe ik erover denk..

Ik weet en snap je heel goed, met deze teksten

10-03-2006, 08:12
Nog een ding een jeleba is meschien wel een cultureel ding,maar kijk naar de vers:

In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

Subhanahu wa ta'ala heeft westerse kleding niet vermeld,maar de djilbab.

10-03-2006, 08:13

Citaat door GizmoNL:
Ik vertel alleen hoe ik erover denk..

Ik weet en snap je heel goed, met deze teksten
Je kan denken wat je wil broeder,maar we dienen niet te denken over dit soort zaken. We dienen Allah subhanahu wa ta'la gewoon te gehoorzamen,ongeacht wat we der van vinden.

10-03-2006, 08:17

Citaat door jihad_dienares:


Subhanahu wa ta'ala heeft westerse kleding niet vermeld,maar de djilbab.
ik zeg dat ook niet, dat maken ze erzelf van

10-03-2006, 08:18



Citaat door jihad_dienares:
InschaAllah zullen al mijn zusters em met volle overtuiging dragen.
tuurlijk, dat is zeker belangrijk


Citaat door jihad_dienares:
Je kan denken wat je wil broeder,maar we dienen niet te denken over dit soort zaken. We dienen Allah subhanahu wa ta'la gewoon te gehoorzamen,ongeacht wat we der van vinden.
enne tuurlijk moet je Allah gehoorzamen..

10-03-2006, 08:22

Citaat door GizmoNL:
tuurlijk, dat is zeker belangrijk



enne tuurlijk moet je Allah gehoorzamen..
Als jij vinddt dat Allah subhanahu wa ta'ala moeten gehoorzamen,waarom zij je dan in je vorige bericht, dat een vrouw de hijaab aan moet doen,als ze der klaar voor is? Allah subhanahu wa ta'ala heeft ons opgelegd om de hijaab aan te doen,wanneer wij de menstruatie bereiken. Dus je spreekt jezelf tegen broeder.

10-03-2006, 08:56
Ik draag zelf ook de hijaab alhamdoelilah, en bedek me hoe het moet maar draag geen djellaba....want het kan ook met andere kledingstukken

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6