Bekijk volle/desktop versie : Hoe moet ik me gedragen..............



Pagina's : [1] 2

10-03-2006, 07:34
Dames goedemorgen,

De tijd is aangebroken, mijn vriend komt me de hand vragen , omdat ik de eerste ben van huis weet niet wat ik moet doen.

Mijn vraag dus aan de ervaren dames,

Wat moet ik aan?
Moet ik later bij de me vader zitten al ze het over iets gaan hebben, want als het aan mij ligt, blijf ik de heledag weg.....

Please tell me, hoe het allemaal gaat

Thanks
Samia

10-03-2006, 12:03



Citaat door LigaGreen:
Dames goedemorgen,

De tijd is aangebroken, mijn vriend komt me de hand vragen , omdat ik de eerste ben van huis weet niet wat ik moet doen.

Mijn vraag dus aan de ervaren dames,

Wat moet ik aan?
Moet ik later bij de me vader zitten al ze het over iets gaan hebben, want als het aan mij ligt, blijf ik de heledag weg.....

Please tell me, hoe het allemaal gaat

Thanks
Samia
Wajooooooo echt spannend, maar je moet er niet bij blijven zitten hoor

Laat je het weten hoe het is afgelopen

10-03-2006, 12:46
Toen ze om mijn hand kwamen vragen, zat ik bij de vrouwen en hielp ik mee in de keuken. Ik heb verder niet bij de mannen gezeten hoor.. Het blijft spannend, maar maak je niet te druk. Veel plezier en geniet ervan....

10-03-2006, 12:47
toen ze om mij hand kwamen vragen de allereerste keer kwamen alleen zijn ouders en zus. toen heb ik gewoon met hun gezeten over koetjes en kalfjes gehad ik voelde me erg om mij gemak. maar twee weken later toen kwamen ooms tantes enzv mee het was een soort van verloving. ik heb letterlijk waar 10 min in de huiskamer gezeten met die mensen ik schaamde me dood ik was achteraf ook blij dat ik geen verlovingsfeest heb geven met toeters en bellen.

meid wees je zelf dat is het beste....succes en allah kmel begair

10-03-2006, 12:53



Citaat door dordje22:
toen ze om mij hand kwamen vragen de allereerste keer kwamen alleen zijn ouders en zus. toen heb ik gewoon met hun gezeten over koetjes en kalfjes gehad ik voelde me erg om mij gemak. maar twee weken later toen kwamen ooms tantes enzv mee het was een soort van verloving. ik heb letterlijk waar 10 min in de huiskamer gezeten met die mensen ik schaamde me dood ik was achteraf ook blij dat ik geen verlovingsfeest heb geven met toeters en bellen.

meid wees je zelf dat is het beste....succes en allah kmel begair
Ik heb ongeveer het zelfde gehad Alleen moest ik daar niet 10 min, maar bijna 2 uur met hen zitten, dat was echt niet fijn!! Ik mocht ook niet in de keuken helpen ofzo, egt stom

Maar ff on-topic. Meestal is het zo dat je alleen even bij de vrouwen moet zitten. Wees gewoon jezelf. Ze zullen je je misschien wat vraagjes stellen over studie en dergelijke, maar stelt niets voor. Nergens voor nodig om je zenuwachtig te maken

10-03-2006, 13:27
Gefeliciteerd meid..
Als ze je om je hand komen vragen, kun je beter met de vrouwen zitten, je schoonmoeder en schoonzusjes..en helemaal niet bij je vader...
Gewoon lekker jezelf zijn. Vragen beantwoorden en je moeder en zusjes vragen of zij zoveel mogeijk willen praten zodat jij niets hoeft te zeggen hahah
Veel succes en hoop voor je dat het een gesellig dagje wordt!!

10-03-2006, 13:35
Gefeliciteerd .. Ik hoop insallah dat alles goed komt,
Ik zat hele dag bij vrouwen, en mannen zaten apart ruimte,
Je kan netter kleren dragen of een leuke kaftan..
Gewoon je zelf zijn,
En praat niet veel he, hahaha

10-03-2006, 14:09
in ieder geval gair inschallah en ik hoop dat je een gezegend huwelijk krijgt als het zover komt

10-03-2006, 15:06
Dank jullie wel meiden..............

Ik denk toch dat ik in de keuken blijf staan................
maar he wat moet ik dan eigenlijk dragen??
Me normalen kleding of een jabador?

Ik hoop weer om advies....................

En ja, heb me vriend net gesproken, hij vertelde mij wat hij moet meenemen?
Wat weet ik niet,

Moet niks moet, maar neemt de man wat mee?

10-03-2006, 15:11
de ouders van je vriend nemen spullen mee dat hoort dat is traditie ze kunnen niet met lege handjes aankomen. en wat betreft kleding doe iets aan waarin je lekker in voelt. de eerste keer dat ze kwamen had ik een jurkje aan boven een broek, en de tweede keer had ik een feestelijke djelebba aan. succes het komt goed

10-03-2006, 15:16
ja zoals dordje22 al zei, het komt goed incha Allah.
Ik was ook nerveus en de avond is zo om, geniet ervan dan straal je het meest
Alvast Mabrouk, Allah kemel begair incha Allah.

10-03-2006, 15:19
salam,lieve zuster !gair inchallah!
ik zelf zal morgen gaan naar een verlovingsfeestje,m'n broer verloofd zich namelijk,dus morgen inchallah gaan we naar die familie,dus wat gaan we hen brengen:du een schaap,fruit, das mijn vader die ervoor zorgt mijn broer heeft een ring en keting gekocht en een taart besteld!!wij de zusters hebben dan ook parfum&en halsketting en stof en een kleedje en schoenen voor haar!khoop dat ze het allemaal mooi zal vinden!we hebben ook nog koekjes gemaakt die we hen brengen inchallah!voila dat was het zoal,ik ben zelf heel blij eindelijk de familie te leren kennen! dus ik wens je het allerbeste en je moet gewoon jezelf zijn!
kisses

10-03-2006, 18:23


hey meid..
Gewoon kleren waar jij je lekker in voelt..Je kunt een simpele kaftan aandoen...Dat ziet er mooi uit..Vooral voor zo'n dag..Geen takshita ofzo, maar een simpele kaftan die lekker zit...

10-03-2006, 18:59

Citaat door LigaGreen:
Dank jullie wel meiden..............

Ik denk toch dat ik in de keuken blijf staan................
maar he wat moet ik dan eigenlijk dragen??
Me normalen kleding of een jabador?

Ik hoop weer om advies....................

En ja, heb me vriend net gesproken, hij vertelde mij wat hij moet meenemen?
Wat weet ik niet,

Moet niks moet, maar neemt de man wat mee?
Allah ykemmelkoem b lkhir inshaAllah

Toen we voor mijn broer gingen een paar maanden terug, hebben we het volgende meegenomen : een taart, bos witte rozen, marokkaanse thee en pistache enzo , een grote mand gevuld met chocola en zoetigheid (zelf samenstellen) en oja ..mn broer

Wat je kan aantrekken, gewoon iets waar je je gemakkelijk in voelt..

Laat ons weten hoe het is gegaan 7biba

10-03-2006, 19:04
Laat maar weten hoe het is gegaan


Allah kemel 3liek

Pagina's : [1] 2