Bekijk volle/desktop versie : Verpleegkunde & Islam



Pagina's : [1] 2 3

08-03-2006, 14:07
Salaam folks,

Ik vroeg mij af in hoeverre het toegestaan in de islam is om dit beroep uit te oefenen.

08-03-2006, 21:22


Hoe zou een godsdienst je kunnen verbieden om zieke medemensen te verzorgen en hun genezig te bevorderen?
Hoe zou een God jou kunnen kwalijk nemen dat je een zieke naaste verzorgt?
Als jij met toewijding het beroep van verpleegkundige gaat uitoefenen (of nog studeren?), dan kan ik mij niet voorstellen dat God dat niet goed vindt.

Doen! Het is een prachtig beroep!

Groetjes,
BeertjeBee

08-03-2006, 21:24
Allah swt kiest niet voor niets mensen uit het midden van de gemeeschappen om dit soort berope te gaan doen. Dit is juist een aangespoorde berope binnen de Islam!

08-03-2006, 22:02
Maar ik zie wel de 'awrah van mannen.

08-03-2006, 22:19



Citaat door BeertjeBee:
Hoe zou een godsdienst je kunnen verbieden om zieke medemensen te verzorgen en hun genezig te bevorderen?
Hoe zou een God jou kunnen kwalijk nemen dat je een zieke naaste verzorgt?
Als jij met toewijding het beroep van verpleegkundige gaat uitoefenen (of nog studeren?), dan kan ik mij niet voorstellen dat God dat niet goed vindt.

Doen! Het is een prachtig beroep!

Groetjes,
BeertjeBee
ik citeer: "Het ziekenhuis, als plek waar medische kennis op groepen patiënten wordt toegepast, is een Islamitische uitvinding"

Bron: Elsevier, 10 december 2005

08-03-2006, 22:20

Citaat door abdel_malik:
ik citeer: "Het ziekenhuis, als plek waar medische kennis op groepen patiënten wordt toegepast, is een Islamitische uitvinding"

Bron: Elsevier, 10 december 2005
Wat probeer je hier mee te zeggen?

08-03-2006, 22:21
wat is awrah?

08-03-2006, 22:21

Citaat door Charlotte_20:
Maar ik zie wel de 'awrah van mannen.
een man moet toch besneden worden. Een vrouw moet bevallen. Nood breekt wet in de Islam, als we honger lijden en we zien ergens varkensvlees dan mogen we dat eten.

08-03-2006, 22:22
Ik snap het al.

Groetjes,
BeertjeBee

08-03-2006, 22:23

Citaat door BeertjeBee:
wat is awrah?
Het gedeelte wat niet toegestaan is om te zien, tenzij je getrouwd bent met die persoon.

Bij de man is dat van zijn knieeen tot navel.

08-03-2006, 22:23
Als je als verplegende een zieke mens aan het wassen bent, dan mag ik toch hopen dat je bij het zien van het geslachtsdeel niet meteen aan allerlei "standjes" denkt! Als dat zo is, dan ben je totaal ongeschikt voor dat vak.

Groetjes,
BeertjeBee

08-03-2006, 22:24

Citaat door abdel_malik:
een man moet toch besneden worden. Een vrouw moet bevallen. Nood breekt wet in de Islam, als we honger lijden en we zien ergens varkensvlees dan mogen we dat eten.
Ja maar moet ik de man besnijden terwijl er andere mogelijkheden zijn.

08-03-2006, 22:25



Citaat door BeertjeBee:
Als je als verplegende een zieke mens aan het wassen bent, dan mag ik toch hopen dat je bij het zien van het geslachtsdeel niet meteen aan allerlei "standjes" denkt! Als dat zo is, dan ben je totaal ongeschikt voor dat vak.

Groetjes,
BeertjeBee
Dit slaat echt nergens op.

08-03-2006, 22:26

Citaat door BeertjeBee:
wat is awrah?
het gedeelte van het lichaam dat niet gezien mag worden van een vrouw en man door iedereen behalve de levenspartner. Bij een man is dat tot onder de knie en boven de navel en bij een vrouw alles behalve het gezicht en de handen.

moge Allah me vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd amien.

08-03-2006, 22:27

Citaat door Charlotte_20:
Dit slaat echt nergens op.
Hoezo?

Pagina's : [1] 2 3