Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over doeha.



08-03-2006, 08:58
Salam aleikoum,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen inscha'allah. Hoe kan je doeha maken,nadat je alle verplcihte gebeden hebt gedaan? Ik bedoel gisteren voelde ik me bijvoorbeeld heel erg bedroefd en toen zei iemand 'je mote woedoe doen en dan doeha doen. Kan je ook doeha doen door gewoon te zitten en de woorden uit te spreken of moe je bidden?

08-03-2006, 19:03


jah ik weet niet..want volgens mij kun je ook dua doen als je gewoon zit..want dua kun je altijd doen..denk ik..ik weet e ook niet veel van hoor ik heb dit weekend nog een lezing over de dua..dus kan niet veel voor je doen..

insallah zal allah je helpen..

08-03-2006, 20:14
Wat aanbevolen wordt om na elk gebed te reciteren, is ayat lkoersi.

Wa salaam

08-03-2006, 20:35
jah dat heb iik gehoor...maar moet je dat doen na dat je tasliem hebt gedaan?? of wat?

09-03-2006, 07:17


Zuster of broeders die mij kunnen helpen?

09-03-2006, 09:12
Na ta7iya heb je ook een kleine doe'a..

"La illaha illahoe wa7dahoe la sharikalahoe, la hoel moulk wa la houl 7amd, wa hoewa 3'ala xxxxx shay'in qadir"

Wa salaam,[B][/B]

09-03-2006, 09:30

Citaat door loubiaaa:
Na ta7iya heb je ook een kleine doe'a..

"La illaha illahoe wa7dahoe la sharikalahoe, la hoel moulk wa la houl 7amd, wa hoewa 3'ala xxxxx shay'in qadir"

Wa salaam,[B][/B]
MAar mag je doeha doen zondr te bidden? Dus de woorden gewoon uitspreken als je bijvoorbeld op een stoel zit.

09-03-2006, 09:35

Citaat door jihad_dienares:
MAar mag je doeha doen zondr te bidden? Dus de woorden gewoon uitspreken als je bijvoorbeld op een stoel zit.
Ja tuurlijk..het is altijd goed om doe'a te verichten..

Je hebt doe'as voor het opstaan, voor het slapen gaan, naar het toillet, kleren aantrekken, in de spiegel kijken, als je naar buiten gaat..etc.

Ik heb zo'n klein du'a boekje, een groene. Kan je bij islamitische winkeltjes halen, past makkelijk in je tas en je kan er echt veel van leren..

Wa salaam,

09-03-2006, 09:46
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=838789

Deze topic bevat allerlei verschillende dua'a voor verschillende situaties..

Wa salaam,

09-03-2006, 10:03

Citaat door loubiaaa:
Ja tuurlijk..het is altijd goed om doe'a te verichten..

Je hebt doe'as voor het opstaan, voor het slapen gaan, naar het toillet, kleren aantrekken, in de spiegel kijken, als je naar buiten gaat..etc.

Ik heb zo'n klein du'a boekje, een groene. Kan je bij islamitische winkeltjes halen, past makkelijk in je tas en je kan er echt veel van leren..

Wa salaam,
jah doe heb ik ook..het is echt eeen hele goeie boekje die ik altijd bij me heb...

09-03-2006, 10:08

Citaat door loubiaaa:
Ja tuurlijk..het is altijd goed om doe'a te verichten..

Je hebt doe'as voor het opstaan, voor het slapen gaan, naar het toillet, kleren aantrekken, in de spiegel kijken, als je naar buiten gaat..etc.

Ik heb zo'n klein du'a boekje, een groene. Kan je bij islamitische winkeltjes halen, past makkelijk in je tas en je kan er echt veel van leren..

Wa salaam,
Ja dat boekje heb ik ook. BarkaAllahoefiek oegtie.

09-03-2006, 10:12

Citaat door jihad_dienares:


Ja dat boekje heb ik ook. BarkaAllahoefiek oegtie.


l Baraka l jami3 lmuslimin inshaAllah