Bekijk volle/desktop versie : Doden en gewonden bij aanslagen in Indiase stad



07-03-2006, 22:32
Doden en gewonden bij aanslagen in Indiase stad
Dinsdag 7 Maart 2006

LUCKNOW (ANP) - Drie bomaanslagen hebben dinsdag in de Noord-Indiase pelgrimsstad Varanasi zeker 21 levens geëist. Ruim zestig mensen raakten volgens de politie gewond toen zware explosieven dood en verderf zaaiden in een tempel en bij een treinstation.

De aanslagen zijn nog niet opgeëist. De politie vermoedt echter dat de islamitische militante Lashar-e-Taiba achter de explosies ziet. De beweging, met wortels in buurland Pakistan, vecht tegen de Indiase overheersing in de omstreden regio Kashmir. De bommen zouden te krachtig zijn om door lokale groepen te zijn gemaakt.

Bommen

De eerste bom ontplofte bij de Sankat Mochan tempel, een van de belangrijkste hindoeheiligdommen van het land. Hier was op dat moment volgens ooggetuigen een huwelijksceremonie aan de gang. Na de ontploffingen brak grote paniek uit.

Ook bij het hoofdstation van de miljoenenstad gingen twee explosieven af. Een ervan ontplofte in een volle lijnbus naar de hoofdstad New Delhi, 670 kilometer naar het noordwesten. Daardoor raakten bijna veertig inzittenden gewond. Het ging volgens een woordvoerder om zeer krachtige bommen.

De politie vond ook twee bommen bij een restaurant aan de oever van de Ganges in Varanasi, een van de zeven heilige hindoesteden in India. Die stonden op scherp, maar waren nog niet ontploft.

De meeste aanslagen op hindoeheiligdommen zijn in het verleden gepleegd door militante moslims. Islamieten vormen in India met 13,4 procent van de ruim een miljard inwoners een belangrijke minderheid.

Bron:
http://www.hetnet.nl/actua_anp/html/C9F1D929-5887-4AE4-9900-39B199802ADB.htm

Varanasi is de meest heilige stad van de Hindus,
te vergelijken met aanslagen plegen in Mekka.

08-03-2006, 00:22


Nou goed, niemand reageert, kan ik mee leven.
Ver van ons bed show blijkbaar.
Ik reageer hier persoonlijk nogal vel op omdat ik India intensief bereisd heb en er als mens veel geleerd heb.
In India heb ik geleerd bescheiden te zijn, ik heb de wereld in de notendop leren kennen, de dood en leven zijn daar de dagelijkse realiteit, en mensen daar konden daarmee leven.
Respect.
Maar ook daar agressieve uitingen met een Islamisch smaakje.
En daar hebben ze nog nooit van Palestina gehoord, ze hebben nog nooit gehoord van een landje als Nederland,
als ze mij vroegen waar ik vandaan kwam zei ik maar "vlak bij Londen",
dan wisten ze in ieder geval dat uit het voor hun exotische 'Engelse' Verweggistan kwam.
Ik WEET door mijn gesprekken daar dat de mensen in India geen ene moer weten wat er speelt tussen de Christenen, Joden en Moslims,
de broeder gemeenschappen van de ene ondeelbare Gxd.
Het interessert ze ook niet.
Ik ervaar soms een ergenis, een gevoel van verdriet.
Bla Bla Bla Palestina dit en dat.
De wereld is zoveel meer dan het gruwelijke gekriebel in Israel, een landje kleiner dan Nederland,
gasten in een prachtig maar mini woestijnland als Jemen.
Zelfs in China worden er aanslagen gepleegd
Maar zelfs zonder de Palestijnse kwestie blijkt de Islam ook de Hindu en Bhoedda Tempels te ontheiligen.
De hele wereld lijdt onder de jongensachtige wildheid van de Islam.


Citaat:
Inderdaad. Er wordt teveel geluxld over Palestina.

Puur arabisme.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als er in Chechenia grootschalig moslims om het leven komen.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als in China moslims onderdrukt worden tot op het bot.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als er in Noord-Korea moslims in werkkampen zitten vanwege hun geloof.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als in Nigeria moslims en christenen elkaar uitmoorden.

Klopt toch?

De sympathie voor Palestijnen is voor velen een misplaatste sympathie. Misschien heb ik het verkeerd.

Vraag: wat maakt een Palestijnse moslimslachtoffer belangrijker dan een Birmees moslimslachtoffer?

Terwijl het conflict Israel-Palestina (christenen, moslims en baha&#239 puur over grondgebied gaat, en niet over religie (aangezien Palestijnen verschillende religies aanhangen). En terwijl in veel communistische landen (China, Laos, Birma, N-Korea), moslims puur vanwege hun GELOOF slachtoffer zijn.

Die laatsten verdienen dan toch meer aandacht?

Geen gescheld aub
bron:
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-269167-p-3.html

08-03-2006, 00:27
Wat een ellende man...ongelooflijk.

Heb hier ook geen woorden voor, echt....

08-03-2006, 02:19

Citaat door van der F:
Doden en gewonden bij aanslagen in Indiase stad
Dinsdag 7 Maart 2006

LUCKNOW (ANP) - Drie bomaanslagen hebben dinsdag in de Noord-Indiase pelgrimsstad Varanasi zeker 21 levens geëist. Ruim zestig mensen raakten volgens de politie gewond toen zware explosieven dood en verderf zaaiden in een tempel en bij een treinstation.

De aanslagen zijn nog niet opgeëist. De politie vermoedt echter dat de islamitische militante Lashar-e-Taiba achter de explosies ziet. De beweging, met wortels in buurland Pakistan, vecht tegen de Indiase overheersing in de omstreden regio Kashmir. De bommen zouden te krachtig zijn om door lokale groepen te zijn gemaakt.

Bommen

De eerste bom ontplofte bij de Sankat Mochan tempel, een van de belangrijkste hindoeheiligdommen van het land. Hier was op dat moment volgens ooggetuigen een huwelijksceremonie aan de gang. Na de ontploffingen brak grote paniek uit.

Ook bij het hoofdstation van de miljoenenstad gingen twee explosieven af. Een ervan ontplofte in een volle lijnbus naar de hoofdstad New Delhi, 670 kilometer naar het noordwesten. Daardoor raakten bijna veertig inzittenden gewond. Het ging volgens een woordvoerder om zeer krachtige bommen.

De politie vond ook twee bommen bij een restaurant aan de oever van de Ganges in Varanasi, een van de zeven heilige hindoesteden in India. Die stonden op scherp, maar waren nog niet ontploft.

De meeste aanslagen op hindoeheiligdommen zijn in het verleden gepleegd door militante moslims. Islamieten vormen in India met 13,4 procent van de ruim een miljard inwoners een belangrijke minderheid.

Bron:
http://www.hetnet.nl/actua_anp/html/C9F1D929-5887-4AE4-9900-39B199802ADB.htm

Varanasi is de meest heilige stad van de Hindus,
te vergelijken met aanslagen plegen in Mekka.

Ik reageer hier persoonlijk nogal vel op omdat ik India intensief bereisd heb en er als mens veel geleerd heb.
In India heb ik geleerd bescheiden te zijn, ik heb de wereld in de notendop leren kennen, de dood en leven zijn daar de dagelijkse realiteit, en mensen daar konden daarmee leven.
Respect.
Maar ook daar agressieve uitingen met een Islamisch smaakje.
En daar hebben ze nog nooit van Palestina gehoord, ze hebben nog nooit gehoord van een landje als Nederland,
als ze mij vroegen waar ik vandaan kwam zei ik maar "vlak bij Londen",
dan wisten ze in ieder geval dat uit het voor hun exotische 'Engelse' Verweggistan kwam.
Ik WEET door mijn gesprekken daar dat de mensen in India geen ene moer weten wat er speelt tussen de Christenen, Joden en Moslims,
de broeder gemeenschappen van de ene ondeelbare Gxd.
Het interessert ze ook niet.
Ik ervaar soms een ergenis, een gevoel van verdriet.
Bla Bla Bla Palestina dit en dat.
De wereld is zoveel meer dan het gruwelijke gekriebel in Israel, een landje kleiner dan Nederland,
gasten in een prachtig maar mini woestijnland als Jemen.
Zelfs in China worden er aanslagen gepleegd
Maar zelfs zonder de Palestijnse kwestie blijkt de Islam ook de Hindu en Bhoedda Tempels te ontheiligen.
De hele wereld lijdt onder de jongensachtige wildheid van de Islam.

Citaat:
Inderdaad. Er wordt teveel geluxld over Palestina.

Puur arabisme.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als er in Chechenia grootschalig moslims om het leven komen.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als in China moslims onderdrukt worden tot op het bot.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als er in Noord-Korea moslims in werkkampen zitten vanwege hun geloof.

Nergens kraait een Marokkaanse haan als in Nigeria moslims en christenen elkaar uitmoorden.

Klopt toch?

De sympathie voor Palestijnen is voor velen een misplaatste sympathie. Misschien heb ik het verkeerd.

Vraag: wat maakt een Palestijnse moslimslachtoffer belangrijker dan een Birmees moslimslachtoffer?

Terwijl het conflict Israel-Palestina (christenen, moslims en baha&iuml puur over grondgebied gaat, en niet over religie (aangezien Palestijnen verschillende religies aanhangen). En terwijl in veel communistische landen (China, Laos, Birma, N-Korea), moslims puur vanwege hun GELOOF slachtoffer zijn.

Die laatsten verdienen dan toch meer aandacht?

Geen gescheld aub
bron:
http://forums.marokko.nl/archive/ind...69167-p-3.html