Bekijk volle/desktop versie : [[Moslims in Nederland hebben behoefte aan informatie]]



07-03-2006, 18:19
Wat wil de Nederlandse Moslim weten?

Salaam broeders en zusters,

InshaAllah is er een initiatief genomen door een broeder om de moslims in Nederland te voorzien in bepaalde behoeftes. Met behulp van een paar talentvolle broeders en zusters zal dit initiatief uitgevoerd worden inshaAllah.

Hoe dit initiatief tot uitdrukking komt is nog niet bekend, kan zijn via een landelijke wekelijkse krant, of een website, of een wekelijkse tv uitzending.

Graag willen we weten wat voor info/kennis-behoeften er spelen bij de moslims in nederland. Om een kleine indicatie te verkrijgen vraag ik jullie aandacht voor de volgende poll.


Twee voorbeelden van wat er bedoelt wordt met voorzien in informatiebehoefte is:

Ik wil weten wat er vandaag is gebeurd dat belangrijk is voor mij.
- er gaan geruchten dat ze hier in Nederland werken aan een wet die het dragen van de hoofddoek op school moet verbieden. Informatie hierover zal dan worden nagezocht op professionele wijze.

Ik wil weten welke bedreigingen voor moslims zich rond doen.
- In de jaren 1100 heeft men getracht het lichaam van de Profeet Mohammed vzmh uit zijn graf te stelen. Informatie over dit soort bedreigingen en leugens zal dan worden onderzocht.

07-03-2006, 19:54


Ben benieuwd

07-03-2006, 21:03
kwil op de hoogte van moslims blijven maar dan van een serieuze hoek, niet zoals cnn die laat zien hoe de irakezen het toch goed hebben door de amerikanen. Of "inside the middle-east" waarbij ze moderne moslims laten zien, hou die spul maar bij.

07-03-2006, 22:48
Interessante poll en een geweldig initatief! iwa hopelijk wordt er werk achter gezet en komt er snel iets concreets uit de bus!

groetjes,

Nevermind

08-03-2006, 09:23



Citaat door anash:
kwil op de hoogte van moslims blijven maar dan van een serieuze hoek, niet zoals cnn die laat zien hoe de irakezen het toch goed hebben door de amerikanen. Of "inside the middle-east" waarbij ze moderne moslims laten zien, hou die spul maar bij.
Inderdaad, wij vinden de nieuwsgeving van tegenwoordig erg eenzijdig. Dat maakt het beoordelen op waarheid erg lastig en als moslims hier zijn wij snel geneigd dit soort nieuwsgeving als vals te bestempelen.

Het is genoteerd en zal inshaAllah mee worden genomen.

09-03-2006, 10:43
We hebben uw stem nodig.

10-03-2006, 16:09
Vergeet niet te stemmen en moge Allah je hiervoor belonen. amien amien.

13-03-2006, 16:43
Ik wil graag mijn vraag stellen en beantwoord zien worden door...(geleerde/imaam naar wens).
Deze is inmiddels gelanceerd en is voorlopig te vinden op: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=849994