Bekijk volle/desktop versie : Allochtone vrouwen slecht opgeleid



Pagina's : [1] 2

06-03-2006, 12:20
Allochtone vrouwen slecht opgeleid

Uitgegeven: 6 maart 2006 11:44
Laatst gewijzigd: 6 maart 2006 11:49
DEN HAAG - Van alle Turkse en Marokkaanse vrouwen in Nederland tussen de 15 en 64 jaar heeft ongeveer twee derde maximaal basisonderwijs gekregen. Een groot deel van deze vrouwen is nooit naar school geweest. Onder autochtone vrouwen is een op de tien slecht opgeleid. Dat blijkt uit een onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP).

Bij Turkse en Marokkaanse vrouwen die zelfs geen basisschool hebben bezocht, gaat het vooral om huwelijksmigranten en vrouwen uit de eerste generatie. Ook veel Somalische en Afghaanse vrouwen zijn niet of nauwelijks opgeleid, aldus het SCP maandag.

Surinaamse en Antilliaanse vrouwen doen het relatief goed onder de allochtone bevolking. Van hen heeft minder dan een kwart slechts basisonderwijs genoten. Onder alle allochtonen geldt dat mannen uit dezelfde minderheidsgroep gemiddeld hoger zijn opgeleid dan de vrouwen.

Jongeren

Ook de jongere allochtone vrouwen blijven achter. Van de Turkse en Marokkaanse vrouwen tot 35 jaar beschikt ongeveer een derde over een startkwalificatie, oftewel een afgeronde mbo-opleiding op niveau 2 of een havo/vwo-diploma. Bij de Turkse en Marokkaanse mannen van dezelfde leeftijd ligt dit aandeel op 40 procent.

Surinaamse en Antilliaanse vrouwen doen het ook op jongere leeftijd beter. Zij hebben zelfs vaker een startkwalificatie dan mannen uit dezelfde groep, namelijk 60 procent tegen 51 procent.

Voor autochtone vrouwen en mannen geldt hetzelfde percentage van ongeveer 80.

http://www.nu.nl/news/688117/10/Allochtone_vrouwen_slecht_opgeleid.html

06-03-2006, 12:42


wist ik al lang... Die vrouwen worden door hun man thuis gehouden als slaaf. Triest.

06-03-2006, 12:46
De tweede generatie allochtoonse vrouwen is on their way to the top

06-03-2006, 12:47

Citaat door jos1:
wist ik al lang... Die vrouwen worden door hun man thuis gehouden als slaaf. Triest.
jij gelooft in sinterklaas zo te lezen

06-03-2006, 12:47



Citaat door Parisienne:
De tweede generatie allochtoonse vrouwen is on their way to the top
Gelukkig wel .......

06-03-2006, 12:48
ik ben trots op mijn ouders mijn vader verbetert zelfs mij regelmatig met m'n nederlands... ze kunnen beide verschillende talen, lezen, schrijven en spreken

06-03-2006, 12:53
Dit is absluut geen nieuws vrouwen in het algemeen zijn laag opgeleid ook nederlands vrouwen. Wat betreft eerste generatie allochtonen vrouwen dit is een feit die al heel lang bekend is dus het is totaal geen nieuws sterker nog ook allochtonen mannen zijn slecht opgeleid met name die van de eerst generatie maar ook die van de tweede met de derde gaat het al wat beter maar in feite nog steeds slecht te noemen.

nog een feitje 75% van heel Nederland is volgens de statistieken laag opgeleid.


nogmaals dit heeft totaal geen nieuwswaarde om het simpele feit HET IS GEEN NIEUWS.

06-03-2006, 12:55
"DEN HAAG - Van alle Turkse en Marokkaanse vrouwen in Nederland tussen de 15 en 64 jaar heeft ongeveer twee derde maximaal basisonderwijs gekregen. Een groot deel van deze vrouwen is nooit naar school geweest".


tweede derde dat valt nog mee ik dacht altijd dat het 90% of meer was.

06-03-2006, 12:57

Citaat door dynamiek:
"DEN HAAG - Van alle Turkse en Marokkaanse vrouwen in Nederland tussen de 15 en 64 jaar heeft ongeveer twee derde maximaal basisonderwijs gekregen. Een groot deel van deze vrouwen is nooit naar school geweest".


tweede derde dat valt nog mee ik dacht altijd dat het 90% of meer was.
hoezo dacht je dat het 90% of meer was??

06-03-2006, 13:05
Het feit dat het voor sommige mensen "geen nieuws" is zegt meer over die mensen dan over dit nieuwsfeit.....

06-03-2006, 13:09

Citaat door Lodewijkje:
Het feit dat het voor sommige mensen "geen nieuws" is zegt meer over die mensen dan over dit nieuwsfeit.....
Een mooi geformuleerde zin staat niet garant voor geen inhoudelijke onzin.

06-03-2006, 13:15

Citaat door Don Vito:
Een mooi geformuleerde zin staat niet garant voor geen inhoudelijke onzin.
Nou, ik zou zeggen: geef dan maar aan waarom het onzin is

06-03-2006, 13:17


mijn moeder spreekt 4 talen namelijk.

spaans, frans, berbers en arabisch helaas heel slecht nederlands

toen ik een keertje vroeg aan me moeder waarom spreek je zo slecht nederlands zei ze: nederlands is gewoon een gierige taal

06-03-2006, 13:18

Citaat door Boezedjief:
mijn moeder spreekt 4 talen namelijk.

spaans, frans, berbers en arabisch helaas heel slecht nederlands

toen ik een keertje vroeg aan me moeder waarom spreek je zo slecht nederlands zei ze: nederlands is gewoon een gierige taal
wolah ilah

06-03-2006, 13:20

Citaat door Boezedjief:
mijn moeder spreekt 4 talen namelijk.

spaans, frans, berbers en arabisch helaas heel slecht nederlands

toen ik een keertje vroeg aan me moeder waarom spreek je zo slecht nederlands zei ze: nederlands is gewoon een gierige taal
Ja, daarom spreek ik ook geen Arabisch, Russisch en Chinees: allemaal gierige talen.

Pagina's : [1] 2