Bekijk volle/desktop versie : Herhaling In Gebeurtenissen



05-03-2006, 12:02
Beste mensen,

ik heb iets dat ik heel erg raar vind. daarom schrijf ik het nu even hier op mo te kijken of meerdere mensen dat hebben.

dit gebeurt dus egt heel vaak.

bijvoorbeeld, er klopt iemand op de deur en je doet open, je ziet iemand die je nog nooit eerder hebt gezien. hij komt binnen want het is je nieuwe buurman.
je praat even met hem en stelt jezelf voor. nadat die weg is, een paar uur later, dan denk ik, he die man die ken ik ergens van, deze dag is al weleens eerder precies zo gebeurd. is dit de tweede keer dat die zichzelf is komen voorstellen.

andere voorbeeld. ik heb laatst een telefoon verkocht aan iemand.
hijzelf woont in den haag, we hadden een afspraak om mijn tel te verkopen.
ik ken hem niet en heb m nooit eerder gezien.
nadat ik hem zag en mijn telefoon had verkocht. dacht ik weer bijmezelf, het lijkt alsof dit veel eerder precies zo is gebeurd.

is dit raar? of heeft iemand anders er nog meer last van

05-03-2006, 12:07


deja vu

05-03-2006, 12:09

Citaat door TYGER:
Beste mensen,

ik heb iets dat ik heel erg raar vind. daarom schrijf ik het nu even hier op mo te kijken of meerdere mensen dat hebben.

dit gebeurt dus egt heel vaak.

bijvoorbeeld, er klopt iemand op de deur en je doet open, je ziet iemand die je nog nooit eerder hebt gezien. hij komt binnen want het is je nieuwe buurman.
je praat even met hem en stelt jezelf voor. nadat die weg is, een paar uur later, dan denk ik, he die man die ken ik ergens van, deze dag is al weleens eerder precies zo gebeurd. is dit de tweede keer dat die zichzelf is komen voorstellen.

andere voorbeeld. ik heb laatst een telefoon verkocht aan iemand.
hijzelf woont in den haag, we hadden een afspraak om mijn tel te verkopen.
ik ken hem niet en heb m nooit eerder gezien.
nadat ik hem zag en mijn telefoon had verkocht. dacht ik weer bijmezelf, het lijkt alsof dit veel eerder precies zo is gebeurd.

is dit raar? of heeft iemand anders er nog meer last van
Deja vu...

05-03-2006, 12:10
Ik heb daar eens een wetenschappelijk artikeltje over gelezen en het heeft iets te maken met een verbinding in je hersenen. Je geheugen bedriegt je als het ware. Dus krijg je de indruk dat je het al eens eerder hebt meegemaakt, ook al is dit niet het geval.
Komt bij zowat iedereen voor, maar in enkele zeer zeldzame gevallen heb je mensen die dit doorlopend hebben, met alles wat ze doen, en dat moet nogal moeilijk zijn om daarmee te leven denk ik...

Jammer genoeg weet ik niet meer waar ik het heb gelezen, anders kon ik je een bron geven...

Hopelijk heb je er toch iets aan?


05-03-2006, 12:11



Citaat door Agmy:
Ik heb daar eens een wetenschappelijk artikeltje over gelezen en het heeft iets te maken met een verbinding in je hersenen. Je geheugen bedriegt je als het ware. Dus krijg je de indruk dat je het al eens eerder hebt meegemaakt, ook al is dit niet het geval.
Komt bij zowat iedereen voor, maar in enkele zeer zeldzame gevallen heb je mensen die dit doorlopend hebben, met alles wat ze doen, en dat moet nogal moeilijk zijn om daarmee te leven denk ik...

Jammer genoeg weet ik niet meer waar ik het heb gelezen, anders kon ik je een bron geven...

Hopelijk heb je er toch iets aan?

nou leuk dat ik er tenminste wat over heb kunnen lezen.
ik heb dat dus egt zovaak..
alles wat nieuw in mijn leven komt lijkt allemaal oud te zijn

05-03-2006, 12:14

Citaat door TYGER:
nou leuk dat ik er tenminste wat over heb kunnen lezen.
ik heb dat dus egt zovaak..
alles wat nieuw in mijn leven komt lijkt allemaal oud te zijn
Dat moet echt vervelend zijn...

Misschien dat je nog iets tegen komt als je via Google zoekt naar déjà-vu's, maar ik ben het niet zeker...

Nog veel sterkte ermee!

05-03-2006, 12:15
http://people.howstuffworks.com/question657.htm

http://skepticusnederland.fol.nl/id38.htm

Op deze sites staat er een beetje uitleg over...

05-03-2006, 12:18
dankjewel
zoo heb t gelezen
en dat klopt egt precies met wat ik heb

dus zo vreemd is het niet

05-03-2006, 12:19

Citaat door TYGER:
dankjewel
zoo heb t gelezen
en dat klopt egt precies met wat ik heb

dus zo vreemd is het niet
Nee hoor, absoluut niet vreemd, je bent niet de enige die dat heeft

Blij dat ik kon helpen.


05-03-2006, 12:35

Citaat door Mocros_girl:



ennuh, TYGER was je verbannen
verbannen naar eigen wens

05-03-2006, 12:45
Ik heb da heel soms ...ma nu nimeeer

05-03-2006, 13:34

Citaat door Mocros_girl:



ennuh, TYGER was je verbannen