Bekijk volle/desktop versie : Navelpiercing

10-05-2003, 16:51
Question:

What is the ruling on piercing the skin around the navel (belly-button) and inserting a metal ring?

Answer:

Praise be to Allaah.

We put this question to Shaykh âAbd-Allaah ibn Jibreen (may Allaah preserve him), who answered as follows:

This is self-inflicted torture. This is not a place where adornments are usually worn, and there is no benefit in this practice. It comes under the heading of changing the creation of Allaah. And Allaah knows best.

Shaykh âAbd-Allaah ibn Jibreen (http://www.islam-qa.com)

10-05-2003, 18:41

Jamaar dat klopt toch niet!

Een oorbel is toch ook een piercing.? En dat mag wel.

10-05-2003, 19:59
Salaam alaikoem,

jazaki llahoe gayran zuster ik vroeg me altijd al af of het wel mocht...wilde er eentje zetten hehe maar helaaaas pindakaaas.

Wasalaam

11-05-2003, 16:08

Citaat:
Origineel gepost door MissCool
Jamaar dat klopt toch niet!

Een oorbel is toch ook een piercing.? En dat mag wel.
Bismiellahie Arahmanie Rahiem

Salaam aleikoem

Een oorbel mag wel. Omdat het een gebruik was van de vrouwen in de tijd van de Profeet vrede en zegeningen zijn met hem.

With regard to piercing the earlobes in order to wear earrings, this was the custom of women at the time of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), so it is better to limit ourselves to that.

wa salaam aleikoem

11-05-2003, 21:14

Citaat:
Origineel gepost door Oem zackaria
Bismiellahie Arahmanie Rahiem

Salaam aleikoem

Een oorbel mag wel. Omdat het een gebruik was van de vrouwen in de tijd van de Profeet vrede en zegeningen zijn met hem.

With regard to piercing the earlobes in order to wear earrings, this was the custom of women at the time of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), so it is better to limit ourselves to that.

wa salaam aleikoem
Salaam,

Wat ik bedoel is dat als je een oorbel mag, dan mag je ook een navelpiercing. Het is toch niet erg......jij bent de enige die het ziet.
Ik vind het geen verminking van de lichaam....

12-05-2003, 08:39
Dus omdat in de tijd van de Profeet oorbellen wel gebruikelijk waren en navelpiercings niet, mogen de eerste wel en de laatste niet. En wat als het nu andersom was geweest? Als mensen in de Profeet zijn tijd allemaal navelpiercings hadden gehad? Ik vind het maar een willekeurige reden eigenlijk.

12-05-2003, 12:40

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ik snap het niet helemaal. Vrouwenbesnijdenis, waarbij een vriouw ernstig wordt verminkt (clitoris wordt weggesneden) mag wel en het dragen van een ringetje door de navel niet? Hoezo achterlijk?
Salaam

Wie zegt dat vrouwen besnijdenis mag???

wa salaam

12-05-2003, 17:48

Citaat:
Ik snap het niet helemaal. Vrouwenbesnijdenis, waarbij een vriouw ernstig wordt verminkt (clitoris wordt weggesneden) mag wel en het dragen van een ringetje door de navel niet? Hoezo achterlijk?
Waar heb je dat onzin vandaan???

15-05-2003, 17:03

Citaat:
SIMPELE ZIEL.....
SOOOOOO...........simpeler kan niet zeg ........vrouwenbesnijdenis hoort helemaal niet bij de islam of onze prachtige Marokkaanse cultuur......
als je erover wilt zeiken ga naar somalische.nl ofzo........
damn.....voortaan moet je denken voordat je iets hier zomaar POEPT.....

15-05-2003, 17:10

Citaat:
Als het niet mag, waarom gebeurt het dan zo vaak in Egypte e.d.?
weet ik veel...zie ik eruit als de expert op het gebied van vrouwenbesnijdenis.................
effe een paar vraagjes aan jou.......waarom bestaan er simpele zielen?
Waarom is rowena vermoord door haar eigen stiefvader?
Waarom bestaan er mensen zoals dutroux?

15-05-2003, 17:18
en weg was GERMEN.....

15-05-2003, 17:58
kom nou effe........ wat heeft vrouwenbesnijdenis met een piercing te maken??? Ik dacht dat de discussie over een navelpiercing ging.

ja 3ala mensen....

15-05-2003, 18:04

Assalamoe alaikoem

De enige antwoord die het meest logische zou klinken is dat het naar alle waarschijnlijkheid niet zou mogen, omdat je je aurah moet blootstellen aan een persoon hetzij man of vrouw. Een andere vrouw mag jouw aura alleen in noodzaak zien, bijvoorbeeld tijdens een bezoek aan de dokter of iets in soortgelijk wat een werkelijke noodzaak is.
Allah zegt in de Qor-aan in hoofdstuk An-Noer vers 31. "En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn"

In de Soennah is bekend wat de aurah van de vrouw precies is, je kunt hierover meer lezen op de volgende link Inshaa Allah: http://www.al-islaam.com/al-islaam/...ing/0275ci.html

Sjeikh Ibn Jibreen heeft gezegd: dat het een marteling voor de lichaam is. Het is geen gewone plaats om sieraden te dragen en men heeft er geen enkele profijt van en het valt onder het veranderen van de schepsel van Allah (bron islam-qa)

Wat betreft oorbellen Sjeikh Abd al-Rahmaan al-Barraak heeft gezegd dat de vrouwen in de tijd van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) wel oorbellen droegen.

En Allah weet het beste