Bekijk volle/desktop versie : Ben ik nou slecht????



Pagina's : [1] 2

03-03-2006, 22:54
Hayyy meiden en jongens,










Ik wil jullie mening over meiden die alleen op vakantie gaan naar MET toestemming van hun ouders, puur ter ontstpanning. Dus niet voor jongens en al die shit. Maar gewoon voor jezelf en om de cultuur enzo te bekennen.
Bijvoorbeeld: turkeye, Egypte etc.

Maakt het in jou ogen dan het meisje slecht, of vind jij het wel kunnen?

Graag alle ins en outs over dit onderwerp.

Ben benieuwd

03-03-2006, 22:57


Ik vind het niet slecht... maar bij onze cultuur kan dat gewoon niet.. Dan wordt het meisje gewoon als slecht gezien. Maar als je ouders het prima vinden, dan ben je echt niet slecht hoor, tenminste in mijn ogen

03-03-2006, 22:58
Volgens het geloof mag je als vrouw alleen reizen onder begeleiding van een mahram..
ben benieuwd wat anderen over je onderwerp zullen zeggen!

03-03-2006, 22:59
Ik vindt je niet slecht alleen wijs ik je er wel op dat t volgens de islam verboden is.

03-03-2006, 23:01



Citaat door Aliyyah:
Ik vind het niet slecht... maar bij onze cultuur kan dat gewoon niet.. Dan wordt het meisje gewoon als slecht gezien. Maar als je ouders het prima vinden, dan ben je echt niet slecht hoor, tenminste in mijn ogen
kan het niet in onze cultuur of volgens de Islam??

03-03-2006, 23:08
waarom niet
soms is het gewoon nodig, ik ging zovaak een weekje weg voordat ik trouwde
met school of gewoon met een paar vriedinnen

03-03-2006, 23:11

Citaat door oemtarik:
waarom niet
soms is het gewoon nodig, ik ging zovaak een weekje weg voordat ik trouwde
met school of gewoon met een paar vriedinnen
Gingen mensen toen niet slecht over je praten? ik vraag me dat namelijk af..want het is natuurlij kniet prettig mocht dat gebeuren, mara als je veel op mensen let..dan kun je de deur niet eens uit bij wijze van

03-03-2006, 23:14
dat deden ze toch al omdat ik op mezelf woonde en ook nog in een marokkanenwijk, maar ik heb echt de maling aan de aderen, mijn ouders waren op de hoogte van al mijn activiteiten en ze haden daar geeen problemen mee
en dat is voor mijn het belagrijkste, maar die morros denken boeit me totaal niet

03-03-2006, 23:16

Citaat door oemtarik:
dat deden ze toch al omdat ik op mezelf woonde en ook nog in een marokkanenwijk, maar ik heb echt de maling aan de aderen, mijn ouders waren op de hoogte van al mijn activiteiten en ze haden daar geeen problemen mee
en dat is voor mijn het belagrijkste, maar die morros denken boeit me totaal niet

En zo moet dat ook

03-03-2006, 23:27

Citaat door moroccan_angel:
Volgens het geloof mag je als vrouw alleen reizen onder begeleiding van een mahram..
ben benieuwd wat anderen over je onderwerp zullen zeggen!
idd het heeft niets ermee te maken of je dan als "slecht" word gezien, maar simpelweg mag een vrouw niet zulke lange afstanden alleen reizen....tenzij je idd een mahrem mee neemt

03-03-2006, 23:28

Citaat door moroccan_angel:
kan het niet in onze cultuur of volgens de Islam??
volgens de Islam, lees is de reactie van Boug

03-03-2006, 23:28
Overgeleverd door Ibn 'Abbaas (moge Allah's tevredenheid zijn met vader en zoon) heeft gezegd dat de boodschapper van Allah gezegd heeft:"De vrouw mag niet reizen zonder mahrem, en geen man mag haar huis betreden behalve als ze een mahrem bij zich heeft. Toen zei een man:"O boodschapper van Allah, ik wil mee met het leger naar die en die slagveld, maar mijn vrouw wil op bedevaart. De Boodschapper van Allah zei:"Ga met haar mee". (Boekharie 1729).

03-03-2006, 23:35


sibelflower

03-03-2006, 23:40
Ik denk dat als je de verantwoordelijkheid aan kan en je ouders er geen moeite mee hebben moet doen. Wees wel voorzichtig en erg op je hoede in een land waarvan je de taal niet begrijpt.

Ik ben 2 jaar geleden met drie vriendinnen naar marokko geweest, we hebben lekker gereisd van Marakech, naar Rabat, Casa, Oujda, Essouaira etc. Was echt heel erg leuk. Tussen door hebben we wel drie dagen familie bezocht.

Maar nogmaals voorzichtig zijn, verantwoordelijk zijn, genoeg geld op zak, en natuurlijk je ouders op de hoogte stellen.

wa salam

03-03-2006, 23:40
ik zou mijn dochter niet alleen laten gaan dat is mijn mening
maar ieder voor zich

Pagina's : [1] 2