Bekijk volle/desktop versie : Contact Voor Het Huwelijk????



Pagina's : 1 2 [3] 4

14-05-2003, 13:51

Citaat:
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Sallaam Kenza, meid teneerste ik maak me er niet druk om, maar ik wil je gewoon duidelijk maken, dat je op school ook werk en prive kunt scheiden, ik heb ook op school gezeten meid dus ik weet waar ik over praat. en tentweede ik stuur niemand mailtje en diegene die het doet met mijn reacties, dan moet je bij diegene zijn meid. Je hebt wel goed gehandeld om tegen je aanstaande te zeggen dat hij bij je ouders moet komen, maar ik neem aan dat je met hem op school daarvoor hebt gepraat enzo zonder een Marham? nou in die tijd heb je dan ook zondes begaan meid, want er moet altijd een marham bij zijn. Je moet mij reacties niet zo heftig gaan opvatten, maar ik probeer je het uit te leggen meid. Moge Allah jullie huwelijk zegenen en voor de nakomelingen zorgen.


Wa sallaam Alikoum
Amin, ja rabi el alamien

15-05-2003, 20:58


Relaties voor het huwelijk.



Vraag: Het is duidelijk dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is in de Islam. Maar hoe zit het eigelijk met een relatie. Want je kunt ook een relatie hebben zonder dat daar seks aan te past komt. Ik vraag dit om het volgende: In deze tijd is heel moeilijk om met iemand te trouwen omdat je niet weet hoe de meid (in mijn geval) is. Vroeger keek men naar de status van de familie, en dan ging men er vanuit dat het een geschikte meid is, maar dat kan tegenwoordig niet meer. De tijden zijn veranderd.

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige.

Allah zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

En Hij Swt zegt (Vertaling) "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Beste broeder om een oprechte vrouw te vinden dient een persoon zelf godvrees te hebben. Er zijn andere wegen die leiden naar een huis waar een oprechte vrouw leeft.

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. De feit dat de tijden veranderd zijn, dus moeten we de islam aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg die u genoemd heb, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als u op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dient u niet de weg te volgen die de satan trasseert. Een meisje die met u als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Moge Allah u en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

16-05-2003, 18:29
Allah is groot en vergevenszind !!!

als je toch zeker weet dat je met hem gaat trouwen dan is er toch niets aan de hand?Ik bedoel je leert elkaar beter kennen,en niet pas vanaf je huwelijk,dan zou nog wel eens moeilijke tijd kunnen zijn.we leven nu in een andere generatie waar we ook anders denken.tuurlijk moeten we hierbij ook denken aan de islam,als je begrijpt wat ik bedoel.Maar als jij je man beter wilt leren kennen moet heht op deze manier,om beter aan elkaar te wennen,zo zie je ook weer dat hij misschien een hele andere anier heeft van denken en kun je meer van hem te weten te komen,misschien blijkt helemaal geen goede jongen te zijn zoals hij daad werkelijk uit ziet!!

daarom moet je goed uit je ogen kijken :verliefd:

18-05-2003, 15:59
assalaamoe alaykoem,

ongelooflijk wat ik hier allemaal lees!

zijn jullie dames allemaal op jullie hoofd gevallen en blijven botsen?! (sorry)

dus een relatie voor het huwelijk is geen probleem volgens jullie???

vanwaar halen jullie het vandaan??

zegt de islam ons niet iets anders?

ik heb een hypothese voor zij die er zo lichtjes overgaan:

stel; je ziet iemand en besluit die iemand beter te leren kennen omdat hij/zij je wel aanstaat.

jullie gaan samen weg. of jullie zijn vaak samen (iets drinken, een praatje,...)

-1- hoe zal je je gevoelens en je 'verlangens' naar die persoon kunnen tegenhouden??
(je mag hem/haar graag dus kom me niet zeggen dat je niet even verlangt om heel dichtbij die persoon te gaan zitten, handje vasthouden, etc.)

xdit leidt tot FITNAx!

-2- je denkt waarschijnlijk... ik zal hem trouwen inshaAllah dus zo erg is het nu ook weer niet dat ik met hem/ haar ben.. yek?
en wat als je de volgende dag sterft?? wat dan?? het is toch mogelijk?? of denk JIJ te kunnen bepalen of weten wanneer JOUW dag zal komen?
nee he?! welnu.. je wordt ter verantwoording geroepen bij Allah De Verhevene..
wat zal je zeggen als HIj jou vraagt waarom je Zijn regels niet hebt nageleefd??
wat zal je Hem antwoorden?? vertel het me... toe zeg me wat jouw antwoord zal zijn...!!

Moge Allah onze ogen op tijd openen voordat onze tijd zal komen..
Moge Hij ons en alle broeders en zusters op deze hele wereld helpen op het Rechte Pad te blijven lopen..

Ya Rabb open onze ogen, vul onze harten met Liefde voor U enkel voor U.
Amien



en Allah weet het het beste...

astagfiroeAllah

wa salaamoe alaykoem wara7hmatoeAllah wa barakatoehoe

-jullie zuster in Islam-

20-05-2003, 19:51


ik denk dat jij het een beetje verkeerd begrijpt!zoals je terug kunt lezen bij widad_maroc staat er van als de ouders over instemmen met het huwelijk elkaar beter te leren kennen.dus het is WEL zeker dat je met ehm gaat trouwen.dan vind ik dat er het recht gegeven moet worden dat je elkaar beter leert kennen voordat je aan de echt HUWELIJK begint,wie weet is het een man die zich helemaal niet aan de regels houdt,wat dacht je van het bidden en ramadan,is dat niet belangrijker dan uiteindelijk terug kijken van elkaar beter leren kennen,je moet eerst weten met wie jij je leven gaat leiden en dat is dikwijls niet een twee drie een huwlijk is een GROTE STAP!!! en je zou wel kunnen zeggen o nee daar doe ik niet aan maar geloof me je wilt het dolgraag!!

20-05-2003, 20:11
Asalamoe aleikoum,

Ik heb een vriendin gekend tegen wie was gezegd dat haar man niet rookt en niet naar de cafe gaat en na haar trouwen, bleek dat toch wel het geval. Ze kreeg door dat hij geen gebed oversloeg, ook dat bleek niet waar, maar helaas pas na haar trouwen.

Ik heb ook een meisje gekend die tijdens haar verloving haar man dacht te leren kennen. Haar man verzekerde haar niet te drinken en niet naar de cafe te gaan etc etc. Uiteindelijk bleek hij wel te drinken en hij zei dat hij bang was dat ze niet met hem zou trouwen als hij haar destijds de waarheid had gezegd.

Ook zijn er mannen die na het huwelijk veranderen. Zo heb ik een vriendin wiens man eerst verkeerd bezig was en hun trouwen is hij geheel verandert. Dus ook dat kan wel. Verder zal een man voor je trouwen nooit zijn ware aard laten zien. Mijn moeder zei altijd dat je een man pas leert kennen als je met hem onder een dak woont en ik denk dat er wel een kern van waarheid is, dit omdat je in de verkeringsfase of verlovingsfase jezelf toch van de positieve kant probeert te belichten.

Wel kan je afgaan op je eerste indruk omdat die eigenlijk heel veel kan zeggen daar hoef je denk ik een man niet eerst vaak voor te hebben gesproken. Ik heb echtpare gekend die eerst dolverliefd waren op elkaar en daarna trouwden en uiteindelijk dan pas niet bij elkaar bleken te passen. Het omgekeerde komt ook voor. Ik ken een meisje die heel mooi was en ze wilde niet met de man trouwen die haar vader wilde. Op de bruiloft keek ze hem arrogant aan, zovan ik walg van jou. En nu...als ik ze samen zie vind ik het wonderbaarlijk dat die 2 nu heel gelukkig zijn samen en al 10 jaar getrouwd zijn.


Ik vind dat een man voor je huwelijk leren kennen ook leeftijdsgebonden moet zijn. Tegenwoordig zie ik Marokkaanse meisjes van 14 jaar al met een vriend en dat vind ik wel jammer, omdat dat gewoon voor de lol is.Ik zou het niet goed vinden denk ik als mijn dochter op die leeftijd al een jongen leert kennen.

Ik zou verder graag willen weten waarom je volgens de islam geen man mag leren kennen voor je huwelijk. In welke opzicht mag je geen man leren voor het huwijl ? Niet praten ? Of bedoelen ze geen lichamelijk contact ?

Groeten,
Rabiya

21-05-2003, 09:28

Citaat:
Origineel gepost door Rabiya
Asalamoe aleikoum,

vriendin wiens man eerst verkeerd bezig was en hun trouwen is hij

Ik zou verder graag willen weten waarom je volgens de islam geen man mag leren kennen voor je huwelijk. In welke opzicht mag je geen man leren voor het huwijl ? Niet praten ? Of bedoelen ze geen lichamelijk contact ?

Groeten,
Rabiya
Relaties voor het huwelijk.



Vraag: Het is duidelijk dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is in de Islam. Maar hoe zit het eigelijk met een relatie. Want je kunt ook een relatie hebben zonder dat daar seks aan te past komt. Ik vraag dit om het volgende: In deze tijd is heel moeilijk om met iemand te trouwen omdat je niet weet hoe de meid (in mijn geval) is. Vroeger keek men naar de status van de familie, en dan ging men er vanuit dat het een geschikte meid is, maar dat kan tegenwoordig niet meer. De tijden zijn veranderd.

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige.

Allah zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

En Hij Swt zegt (Vertaling) "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Beste broeder om een oprechte vrouw te vinden dient een persoon zelf godvrees te hebben. Er zijn andere wegen die leiden naar een huis waar een oprechte vrouw leeft.

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. De feit dat de tijden veranderd zijn, dus moeten we de islam aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg die u genoemd heb, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als u op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dient u niet de weg te volgen die de satan trasseert. Een meisje die met u als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Moge Allah u en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

Noesje

21-05-2003, 16:45

Citaat:
Origineel gepost door Rabiya
Asalamoe aleikoum,

Ik heb een vriendin gekend tegen wie was gezegd dat haar man niet rookt en niet naar de cafe gaat en na haar trouwen, bleek dat toch wel het geval. Ze kreeg door dat hij geen gebed oversloeg, ook dat bleek niet waar, maar helaas pas na haar trouwen.

Ik heb ook een meisje gekend die tijdens haar verloving haar man dacht te leren kennen. Haar man verzekerde haar niet te drinken en niet naar de cafe te gaan etc etc. Uiteindelijk bleek hij wel te drinken en hij zei dat hij bang was dat ze niet met hem zou trouwen als hij haar destijds de waarheid had gezegd.

Ook zijn er mannen die na het huwelijk veranderen. Zo heb ik een vriendin wiens man eerst verkeerd bezig was en hun trouwen is hij geheel verandert. Dus ook dat kan wel. Verder zal een man voor je trouwen nooit zijn ware aard laten zien. Mijn moeder zei altijd dat je een man pas leert kennen als je met hem onder een dak woont en ik denk dat er wel een kern van waarheid is, dit omdat je in de verkeringsfase of verlovingsfase jezelf toch van de positieve kant probeert te belichten.



Als ik één ding haat dan zijn het zo'n mannen eerst lief doen en braaf en verlegen zijn eenmaal getrouwt de monster gaan uithangen en de tiran.
Hoe vaak heb ik dat niet gehoord mijn zoon drinkt niet,rookt niet,gaat niet uit,.... eenmaal getrouwt ja dan heb je de poppen aan het dansen en zie je de man uitgaan naar kroegen dischotheken,... zijn gezin verwaarlozen.
Voor de mannen als je wilde haren nog niet kwijt bent waarom trouw je dan nog??? En de meid maar verwaarlozen en ze dacht dat ze een mooie toekomt met de partner heeft.

21-05-2003, 23:27

Citaat:
Origineel gepost door Merjem
Contact cantact tieliefoen triiiiiiiing triiiiiiiiiiiiiing contact verbroken geen contact

23-05-2003, 12:24
Ja liefe schat.dat weten we wel.
Maar mensen kunnen fouten begaan
Zoals men vaak zegt leifde maakt blind

26-05-2003, 09:46
Salaam Zanthe, zo te zien heb je je niet verdiept in de islam, want anders had je hierboven niet van die domme reactie gegeven, maar Moge Allah je op het rechte pad houden. Dus als de jongeren goed met de islam bezig zijn dan zijn ze volgens jouw in de jaar nul blijven steken? sorry jongen maar je weet niet waar je over praat dus ga berouw tonen aan Allah en doe wat aan je geloof als je echt een goeie moslim was. SobhanAllah, ik hoop voor je broeder dat het niet telaat voor je zal zijn om de pad van Allah te betreden. Moge Allah je bijhelpen.


Wa Sallaam Alikoum

26-05-2003, 10:17

Citaat:
Origineel gepost door zanthe
Belachelijke discussie. Vooral 'Atllas-gebergte' geeft er blijk van oer-conservatief te zijn. Die is echt in het jaar nul blijven steken. Voor hem/haar heb ik slechts één advies. Ga weer gauw terug naar je gebergte...!!!
wat ben jij grappig hahaha

26-05-2003, 10:58


Sallaam Riffia14 zuster ik vind het dus niet grappig hé, zulke dingen zijn sereuze dingen in de islam waar elke moslim zich aan moet houden, maar de meeste hier spotten gewoon mee en doen niks aan de islam, Waar gaat dit heen mensen?

Wa Sallaam Alikoum

26-05-2003, 11:52

Citaat:
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Sallaam Riffia14 zuster ik vind het dus niet grappig hé, zulke dingen zijn sereuze dingen in de islam waar elke moslim zich aan moet houden, maar de meeste hier spotten gewoon mee en doen niks aan de islam, Waar gaat dit heen mensen?

Wa Sallaam Alikoum
Ya oegtie je hebt helemaal gelijk en er zijn zat mensen die de Islam niet serieus nemen, of ze zeggen wel we zijn moslim en dat is dan ook alles! maar soebhanallah Rabbi swt heeft ons een profeet gezonden , de Quraan geschonken, zodat we weten wat we wel en niet mogen, maar soebhanallah zoveel mensen negeren dat en als je ze de waarheid zegt dan zeggen ze je dat je uit de middeleeuwen stamt ofzo, stagfiroellah, terwijl je alleen maar zegt wat Rabbi swt van ons verlangt!

Ya oegtie Allah ihdie hadihie elummah, en weet dat deze zuster het helemaal met je eens is. Moge Rabbi swt onze imen versterken

Noesje

26-05-2003, 12:01
Sallaam zuster Noesje, zuster ik hou me standvastig aan de islam, maar de mensen willen niet eens horen wat haram en Halal is in de islam, zodra ze iets horen dat haram is en ze dat doen, dan verklaren ze je voor gek en dat het niet kan nu in de tijd enzo, maar ze vergeten daarbij de islam wel. b.v. een relatie voor het huwelijk? daar hebben we zoveel over gehad hier, maar ga na de meeste hier hebben een relatie, terwijl dat haram is en dan krijg je te horen dat ze hun partner zehma moeten kennen eerst voordat ze mee gaan trouwen? je kan je partner wle leren kennen op een halal-manier maar die weten ze of willen ze niet weten. Ik ben wel diep teleurgesteld in de marokkaanse jongeren eerlijk gezegd, voor hun gaat lange leve de lol, maar de islam word daarbij vergeten helaas. Moge Allah ze op het rechte pad houden.

Wa Sallaam Alikoum

Pagina's : 1 2 [3] 4