Bekijk volle/desktop versie : begroetingen...



Pagina's : [1] 2

01-03-2006, 20:37
voor de dames,
als jullie op school aankomen, of in de stad zijn, en jullie komen een aantal vrienden tegen zowel mannelijke en vrouwelijk, de vrouwelijke geef je de gebruikelijke kusjes, maar de mannen?? wat doen jullie geven jullie gewoon een hand of gewoon 1 kus of gewoon 4 kussen???

en de heren,
wat doen julie als je je vrouwelijke ''collega's'' tegenkomt???
gewoon een hand uit respect of toch maar voor de kussen gaan??

de reden dat ik dit vraag is omdat, ik gewoon aan mijn mannelijke vrienden gewoon een hand geef, maar mijn vriendinnnen geven hun gewoon een kus, ik vind dit NIET normaal, maar zij zeggen tegen mij dat het net wel heel normaal is tegenwoordig, en zeggen dat ik een beetje te ouderwets ben enzo, nu wil ik dus weten of ik de enige ben, of of dat er nog andere zijn als mij

Iman

01-03-2006, 20:39


salaam oelaikom

je moet niet kijken naar wat de mense tegenwoordig normaal hebben gemaakt, maar wat de islam erover zegt.

Je hoort niet mahram mannen gewoon niet aan te raken! Zelfs een hand geven is al haram.

Salaam oelaikom zeggen is meer dan genoeg

01-03-2006, 20:40
het is echt niet normaal om een kus te geven, jij bent niet ouderwets zij zijn losbandig!
ik geef meestal een hand maar dat mag ook niet dus...

01-03-2006, 20:40
Ik haat die 4 zoenen.
Geef ze alleen aan mensen die ik lange tijd niet gezien heb.

Maar soms komt er iemand en die wil je toch zoenen, dan hou ik het op 1.

En mannelijke geef ik soms een hand, of ik groet gewoon met mijn hand omhoog

01-03-2006, 20:42



Citaat door BoraSita:
Ik haat die 4 zoenen.
Geef ze alleen aan mensen die ik lange tijd niet gezien heb.

Maar soms komt er iemand en die wil je toch zoenen, dan hou ik het op 1.

En mannelijke geef ik soms een hand, of ik groet gewoon met mijn hand omhoog
wat bedoel je met je groet gewoon met je hand omhoog, high five ofzo???

01-03-2006, 20:43

Citaat door iman_lady:
wat bedoel je met je groet gewoon met je hand omhoog, high five ofzo???


Gewoon dat ik ik mijn arm omhoog steek, zo van hoi

01-03-2006, 20:43
vrouwen.. kus ik niet altijd.. ligt eraan wie me zeer erg naast ligt!!

wat betreft mannen.. handen geef ik niet.. heel af en toe.. heb ik van die jongere broeders of collega;s een stoot tegen mijn vuistje geven en voor de rest lach ik en zeg assallamoe alaikom en safie! nee eerlijk gezegd praat ik niet veel met broeders op straat!

Assallamoe alaikom je oegtie Soekran

01-03-2006, 20:46

Citaat door BoraSita:


Gewoon dat ik ik mijn arm omhoog steek, zo van hoi

01-03-2006, 20:49

Citaat door soekran:
vrouwen.. kus ik niet altijd.. ligt eraan wie me zeer erg naast ligt!!

wat betreft mannen.. handen geef ik niet.. heel af en toe.. heb ik van die jongere broeders of collega;s een stoot tegen mijn vuistje geven en voor de rest lach ik en zeg assallamoe alaikom en safie! nee eerlijk gezegd praat ik niet veel met broeders op straat!

Assallamoe alaikom je oegtie Soekran
jah, ik wil nu niet echt zeggen dat ik met veel manne op straat sta te praten, ma ik bedoel ik heb zo 4 echt goede vrienden waaronder mijn neef, en die zijn meestal wel samen, en als ik hun dan is tegenkom op straat enzo, ik bedoel mijn neef geen ik zowiezo een hand, ma da's toch raar, als je de ene een hand geeft en de andere ni, nee??

01-03-2006, 20:50

Citaat door ava:
het is echt niet normaal om een kus te geven, jij bent niet ouderwets zij zijn losbandig!
ik geef meestal een hand maar dat mag ook niet dus...
ah, ok toch nog leuk om te weten dat ik nog normaal ben

01-03-2006, 20:51

Citaat door xOeHiB_Islamx:
salaam oelaikom

je moet niet kijken naar wat de mense tegenwoordig normaal hebben gemaakt, maar wat de islam erover zegt.

Je hoort niet mahram mannen gewoon niet aan te raken! Zelfs een hand geven is al haram.

Salaam oelaikom zeggen is meer dan genoeg
deze zal ik zeker onthouden, en insha'Allah dat ik het ook zal toepassen in de toekomst

01-03-2006, 20:57
als ik een man tege kom lzeg ik salaam oe3alaikoem nooit met de hand begroet en zeker niet kussen ik kus mijn neef niet eens waarom hun dan wel

een vriendin die ik altijd zie 1 kus vriendinne van men moeder vier kussen
oud vrouwtje een kus op de yhan of voorhoofd!!

01-03-2006, 21:00


Ik kus niemand nu, geen één vrouw.....
nu ik gehoord heb wat hier allemaal gebeurd,... waar die handen daarvoor gebruikt waren,....

zelf mijn tantes niet vertrouw nu niemand meer.....


meiden/vrouwen schijnen el3asier te melken, voor die cocktail...

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=829552

jongens/mannen helpen de moeders met het kipje en het geitje plezier beleven voor het in de pan beland.... je weet nooit waar iedereen zijn hand in stopt...

Elhemdoulillah heeft God ons een mond en tong gegeven,.... en die gebruik ik,.... Salaam Sallam,... mooie woorden is genoeg

01-03-2006, 21:07

Citaat door ifyouknow:
Ik kus niemand nu, geen één vrouw.....
nu ik gehoord heb wat hier allemaal gebeurd,... waar die handen daarvoor gebruikt waren,....

zelf mijn tantes niet vertrouw nu niemand meer.....


meiden/vrouwen schijnen el3asier te melken, voor die cocktail...

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=829552

jongens/mannen helpen de moeders met het kipje en het geitje plezier beleven voor het in de pan beland.... je weet nooit waar iedereen zijn hand in stopt...

Elhemdoulillah heeft God ons een mond en tong gegeven,.... en die gebruik ik,.... Salaam Sallam,... mooie woorden is genoeg
jij bent gek,
te wantrouwerig

01-03-2006, 21:12

Citaat door iman_lady:
jij bent gek,
te wantrouwerig
Omdat jij weet dat het waar is,...... toch

Pagina's : [1] 2