Bekijk volle/desktop versie : wie o wie heeft recept van wafels???



01-03-2006, 20:06
ik heb een wafelapparaat gekocht maar kweet niet hoe ik nu wafels kan maken



wie wil mij helpen met recpet, sokran alvast

01-03-2006, 20:26


salaam mo3alaikom,

hier is ie..



Wafels


Benodigdheden:

1 vanillestokje
2,5 dl melk
100 gram boter
250 gram bloem
15 gram verse bakkersgist of 1 zakje gedroogde gist
2 eieren, gesplitst
snufje zout
50 gram suiker
poedersuiker

Bereidingswijze:

Voorbereiding: Snijd het vanillestokje in de lengte open. Breng in een niet te kleine pan de melk aan de kook met de boter en het vanillestokje. Neem de pan van het vuur en klop de bloem er beetje bij beetje door. Laat alles op een laag vuur 5 minuten zachtjes pruttelen. Verwijder het vanillestokje en laat de massa afkoelen.

Verkruimel de gist en los de gist op in 125 ml lauwwarm (absoluut niet warmer, anders gaat de levende gist dood!) water. Roer het gistmengsel en de eidooiers door het beslag.

Klop de eiwitten stijf met de suiker en spatel ze voorzichtig, samen met het zout, door het beslag. Zet de kom op een warme tochtvrije plek en leg een vochtige doek over de kom. Laat het deeg in ca. 1 uur in omvang verdubbelen.

Bereiding: Maak het wafelijzer warm. Giet er beslag in (de vorm mag niet meer dan voor driekwart gevuld zijn) en bestrooi met wat geleisuiker. Bak de wafels in ca. 6 minuten mooi bruin en gaar.

Bestrooi de wafels met poedersuiker. Geef er eventueel verse aardbeien of warme kersen op sap met slagroom bij.


succes!

Salima

01-03-2006, 20:39

Citaat door lovelymeknesia:
ik heb een wafelapparaat gekocht maar kweet niet hoe ik nu wafels kan maken



wie wil mij helpen met recpet, sokran alvast
yara heeft ook een wafel recept op haar topic staan

Zachte Wafels

Ingredienten:

3 eieren
2 volle el boter
1 bakpoeder
2 vanillesuiker
1/2 theeglas melk
1 theeglas olie
1 theeglas suiker
ongeveer 500 gr meel

Meng dit alles. Het moet een plakkerige deeg worden iets vaster dan cakedeeg. Verhit de wafelijzer. Smeer de wafelijzer in met wat boter en doe er wat van het beslag erop. Deksel erop en laat ze lekker bruin worden.

Deze wafelijzer gebruik ik:


karima

02-03-2006, 00:01
oooh dankjewel dames ik ga ze allebei inshallah uitproberen