Bekijk volle/desktop versie : dames wie is een ramp ......



Pagina's : [1] 2

01-03-2006, 11:52
dames wie is een ramp in de keuken?
ik ben vaak een gericht gaan proberen, vooral koekjes of keek dat mislukt meestal.
mijn man wordt meestal boos er over, hij zegt jij kan beter niets proberen als gaat de prullenbak in. zonde van het geld.
ben ik de enige of zijn er ook nog dames met dezelfde probleem.

01-03-2006, 11:55


soms een beetje

maar wat gemeen van je man dat hij dat zegt..ook al heeft hij gelijk het is wel erg bod..

01-03-2006, 11:58
Ik kan wel koken maar geen marokkaanse gerechten. Eerlijk gezegd probeer ik t ook niet. Ik heb t een tijdje terug wel geprobeerd en toen lukte t wel alleen ben er weer snel mee gestopt. Vindt t een heel gedoe. Elhamdoelilah zegt me man er niets over.

01-03-2006, 11:59

Citaat door Souraida:
Ik kan wel koken maar geen marokkaanse gerechten. Eerlijk gezegd probeer ik t ook niet. Ik heb t een tijdje terug wel geprobeerd en toen lukte t wel alleen ben er weer snel mee gestopt. Vindt t een heel gedoe. Elhamdoelilah zegt me man er niets over.
bij mij is het net zo

01-03-2006, 12:01


ik heb dat ook gehad toen ik pas was getrouwd.. t eerste jaar is er geen recept goed uit de oven gekomen (wat koekjes en cakes betreft, gewone eten luktt wel altijd gewoon)

toen had ik t maar opgeven.. nu alweer iets meer dan een halfjaar lukt alles! ik heb met l3ied koekjes gemaakt.. en wat cakes betreft.. daar ben ik super goed in.. alles wat ik uitprobeer lukt gewoon.. ook muffins, taartjes enz..

SoubhanAllah.. ik weet niet waar t aan lag eerst, dat t nu wel lukt..

01-03-2006, 12:02
in het begin zei hij niets, maar toen het iedere keer mislukken werd, toen moest hij wat zeggen, weet je wat ik nu doe, als hij gaat werken dan probeer ik wat uit want als het mislukt dan kan het zo de prullenbak in zonder dat hij het ziet.

01-03-2006, 12:06
nee gelukkig zegt mijn man niks.... di evind het allemaal prima... maar ik bak amper koekjes.. ik haat dat hahaha.. geen geduld.

01-03-2006, 12:06
Ik maak bijna elke dag wel iets anders... ik probeer het in ieder geval en het is tot nu toe altijd gelukt gelukkig mijn man is dol op mijn eten ..

01-03-2006, 12:08

Citaat door lina2000:
in het begin zei hij niets, maar toen het iedere keer mislukken werd, toen moest hij wat zeggen, weet je wat ik nu doe, als hij gaat werken dan probeer ik wat uit want als het mislukt dan kan het zo de prullenbak in zonder dat hij het ziet.
Wat je ook kan doen is samen wat bakken met iemand die er wel ervaring in heeft.
Zodat je alles heel goed kan opnemen en zelf ook ervaring opdoen.

01-03-2006, 12:13
en als ik iets wil maken(koekjes).. bel ik mams op of mijn zus....heel handig en zo lukt het me altijd.....
heb gelukkig nooit wat hoeven weggooien... en mijn man vind 9 van de 10 keer lekker wat ik heb gemaakt.. hou van aparte dingen en veel uitproberen...

laats had ik een taart gemaakt.. die je in 10 minuten af hebt.je hoeft niks te bakken of te mengen....haha..was een toppertje en kan niet mis gaan..dus lina als je het receptje wil hahahaha

01-03-2006, 12:20

Citaat door lina2000:
dames wie is een ramp in de keuken?
ik ben vaak een gericht gaan proberen, vooral koekjes of keek dat mislukt meestal.
mijn man wordt meestal boos er over, hij zegt jij kan beter niets proberen als gaat de prullenbak in. zonde van het geld.
ben ik de enige of zijn er ook nog dames met dezelfde probleem.
doe gewoon rustig aan meid, ik was in het begin ook een regelrechte ramp, ik dacht dat het me nooit zou lukken.
probeer gewoon dingen uit als je man niet thuis is, dat deed ik ook, de vogels hebben genoten van mijn mislukte cakes en broodjes

kijk in mijn topic, daar staan best wel makkelijke recepten !

01-03-2006, 12:40

Citaat door mother_to_be:
en als ik iets wil maken(koekjes).. bel ik mams op of mijn zus....heel handig en zo lukt het me altijd.....
heb gelukkig nooit wat hoeven weggooien... en mijn man vind 9 van de 10 keer lekker wat ik heb gemaakt.. hou van aparte dingen en veel uitproberen...

laats had ik een taart gemaakt.. die je in 10 minuten af hebt.je hoeft niks te bakken of te mengen....haha..was een toppertje en kan niet mis gaan..dus lina als je het receptje wil hahahaha
graag, ik wil het recept

01-03-2006, 12:41



Citaat door Riannah:
doe gewoon rustig aan meid, ik was in het begin ook een regelrechte ramp, ik dacht dat het me nooit zou lukken.
probeer gewoon dingen uit als je man niet thuis is, dat deed ik ook, de vogels hebben genoten van mijn mislukte cakes en broodjes

kijk in mijn topic, daar staan best wel makkelijke recepten !
dank u wel voor de tip, en gefelisiteerd met de zwangerschap

01-03-2006, 13:13
het is een kersen of aardbeien taart.. wat jezelf het lekkerst vind...
je hebt nodig

2 pakken theebiscuit
5 slagroom
blik vlaaienvulling.. kers of aardbei
slagroomversteviger
vierkant bakblik

je bedekt het bakblik met theebiscuit, je smeer daarop laag slagroom(wat je hebt verstevigd)
daarna weer een laag slagroome ndan weer biscuit... totaal 3 lagen krijg je..je iendeigt met slagroom en daarop vlaaienvulling..

dit laat je in dat bakblik je kan het er niet uithalen.. je moet het er daar uitsnijden...
dit laat je wel een nachtje in de koelkast staan..

die biscuit word erg lekker door de slagroom..
het is het proberen waard.. heel makkelijk en erg lekker....
ideaal als je bezoek krijgt.. het ziet er heel netjes uit. als je het snijd.. die laagjes.. je kan het natuurlijj ook nog versieren met een toefje slagroom...

01-03-2006, 13:16
ik probeer zoveel mogelijk dingen maar koekjes doe ik niet. cake wel en taarten tot nu toe wel altijd. ik kan ook wat marokkaans koken maar niet perfect.

alleen is het niet leuk als je man je afkraakt. dan ontmoedigd hij je erg hoor.

Pagina's : [1] 2