Bekijk volle/desktop versie : Dames met hoofddoeken op het huwelijksreis???



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

27-02-2006, 12:28
Salaam lieve dames,
Ik vroeg me laatst af wat doen de dames met het hoofddoek op het huwelijksreis? en vooral als je naar een plek gaat waar je niemand ziet met een hoofddoek! bijvoorbeeld naar een hotel bij het strand. Ik ga zelf binnenkort inshallah trouwen, en ik zat er echt aan te denken en het houdt mijn gedachten bezig laatste tijd.. weet niet of ik dit eerder met mijn man moet bespreken of gewoon hoofddoek af, maar stel je is voor, vind hij het niet leuk!! want je weet mannen en jaloersheid, aangezien mijn man echt heel erg van mij houdt en wil dus dat niemand naar mijn lichaam kijkt, dat zei hij ooit!! ik weet het echt niet meer

dames misschien jullie advies!!??


alvast bedankt

27-02-2006, 12:36


:O di houdt dan wel ERG ERG vééél van jou

27-02-2006, 12:43
Plaatsen waar je jouw hoofddoek niet kunt aanhouden zijn zowieso niet goed om naar toe te gaan.
Je kunt ook naar stranden gaan waar er wel vrouwen zijn die hun hoofddoek ophouden.
Je doet gewoon een witte hoofddoek ofzo aan en luchtige kledij (maar bedekkend)....

27-02-2006, 12:44
bij mij is er geen twijfel!!!
AANHOUDEN, waarom zou ik hem uit doen als ik in een land ben waar er niemand is die ik ken of wat dan ook.
de sluier draag je voor Satra te hebben, en mag je niet zomaar afdoen. Kijk niet naar de mensen maar naar ALLAH!!!!

27-02-2006, 12:56



Citaat door SanaeB1982:
bij mij is er geen twijfel!!!
AANHOUDEN, waarom zou ik hem uit doen als ik in een land ben waar er niemand is die ik ken of wat dan ook.
de sluier draag je voor Satra te hebben, en mag je niet zomaar afdoen. Kijk niet naar de mensen maar naar ALLAH!!!!

27-02-2006, 12:59
zijn veel meiden die hun hoofddoek af doen als ze op huwelijksreis gaan. ik zou zo ie zo naar een plaats gaan waar het normaal is om met een hoofddoek op het strand te gaan zitten. dan praat ik niet over lorte te mar of iets dergelijks

27-02-2006, 13:01

Citaat door SanaeB1982:
bij mij is er geen twijfel!!!
AANHOUDEN, waarom zou ik hem uit doen als ik in een land ben waar er niemand is die ik ken of wat dan ook.
de sluier draag je voor Satra te hebben, en mag je niet zomaar afdoen. Kijk niet naar de mensen maar naar ALLAH!!!!
dat bedoel ik ook

27-02-2006, 13:22
Vind dit een beetje een gekke topic hoor.

Je hoofddoek draag je toch om je schoonheid te verbergen voor mannen om je heen, dus of dat nou de mannen in Nederland zijn of de mannen in -het land waar je heen gaat-.

En het feit dat je dan getrouwd bent of niet getrouwd doet er niet toe.

Succes met je keuze en alvast een fijne vakantie toegewenst!

27-02-2006, 13:35
absoluut niet je hoofddoek af doen, ook al wordt je man misschien niet boos als je hem wel af doet.

Ga naar een plek waar mensen al bekend zijn met de Islam, zo zal je je ook meer relaxed voelen.

Ga bijv. naar Indonesie, Maleisie, Dubai, Egypte of Turkije, en Marokko heeft vast ook wel stranden anders ga je gewoon naar Marokko. En als je heel veel geld hebt moet je naar de Maladiven gaan

Een huwelijksreis is weer eens een test die je krijgt van Allah, doorsta hem zo goed mogelijk door je aan Zijn regels te houden, het gaat om de test niet om de huwelijksreis, je hebt een heerlijke mogelijkheid gekregen om je imaan te bewijzen.

27-02-2006, 13:39

Citaat door Maghribiazina:
Salaam lieve dames,
Ik vroeg me laatst af wat doen de dames met het hoofddoek op het huwelijksreis? en vooral als je naar een plek gaat waar je niemand ziet met een hoofddoek! bijvoorbeeld naar een hotel bij het strand. Ik ga zelf binnenkort inshallah trouwen, en ik zat er echt aan te denken en het houdt mijn gedachten bezig laatste tijd.. weet niet of ik dit eerder met mijn man moet bespreken of gewoon hoofddoek af, maar stel je is voor, vind hij het niet leuk!! want je weet mannen en jaloersheid, aangezien mijn man echt heel erg van mij houdt en wil dus dat niemand naar mijn lichaam kijkt, dat zei hij ooit!! ik weet het echt niet meer

dames misschien jullie advies!!??


alvast bedankt
dus je draagt een hoofddoek en wil hem af doen op je huwelijksreis





scheinheilig dan hoor

sorry maar ik vind dat echt erg voor wie draag je die hoofddoek eigenlijk als je het af wil doen

ps ik draag geen hoofddoek maar heb wel respect voor de dames die dat wel dragen maar als ik zulke verhalen lees gaat die respect weg

27-02-2006, 13:39

Citaat door xRANIAx:
Plaatsen waar je jouw hoofddoek niet kunt aanhouden zijn zowieso niet goed om naar toe te gaan.
Je kunt ook naar stranden gaan waar er wel vrouwen zijn die hun hoofddoek ophouden.
Je doet gewoon een witte hoofddoek ofzo aan en luchtige kledij (maar bedekkend)....
ja maar de enigste stranden waar je je hoofddoek kan laten zijn arabische landen en dat zijn we niet van plan..

27-02-2006, 14:31
als je een appartement boekt kun je op het balkon / dakterras zonnen
ga niet naar te drukke badplaatsen
op het strand bedek je je hoofd met sjaals of zonnehoed
trek luchtige kleding aan
ga lekker de winkeltjes bezoeken en bezienswaardigheden
anders zoek je meer reizen richting landen Turkije, marokko, egypte enz.

27-02-2006, 14:41


ga naar islamitische landen...het middenoosten bijv. landen als Dubai en abu Dabi zijn 10.00000 keer zo mooi als veel europese landen en daar ben je tenminste tussen een islamitische volk, waardoor jij je niet te min voelt of anders voelt door je hoofddoek.
Ik weet 1 ding, mn hoofddoek gaat nooit uit, nergens en voor niemand, ik doe het voor allah en die ziet je altijd of je nu thuis zit, op het strand in mexico of op de maan je bent wie je bent en daar moetje je aan houden vind ik

27-02-2006, 14:49

Citaat door Maghribiazina:
ja maar de enigste stranden waar je je hoofddoek kan laten zijn arabische landen en dat zijn we niet van plan..
je kan naar indonesie, maleisie,java, bali, turkije, senegal,... landen waar de meerderheid van de bevolking moslim is. Dit is dan ook gemakkelijk voor eetgelegenheden, je kan overal halal eten zonder dat je ver op zoek moet gaan.
Terwijl als je naar spanje, tenerife, dominicaanse republiek, cuba... ofzo gaat dan heb je problemen met het vinden van eten dat halal is, tenzij je 3 weken op vis wilt leven natuurlijk....

Er zijn genoeg moslim landen waar er mooie stranden zijn waar je rustig met je hijaab kunt rondlopen zonder dat je raar wordt aangekeken, op zo'n plaatsen voel je jou ook meer op je gemak.

zoek een mooie bestemming waar je jouw vakantie met je hijaab kunt doorbrengen...

27-02-2006, 14:51
ja, maar hij wil niet naar arabische landen!!! en hij heeft denk ik al geboekt,,, ik weet niet wat hij van mij verwacht wat ik ga dragen als we daar zijn!!! ik weet wel dat hij mij niet zonder hoofddoek of van die jurjes wil zien!! ik denk dat ik het nu met hem moet bespreken hoe hij erover denkt, dan later wanneer we daar zijn en ruzie krijgen.. of niet... wat vinden jullie

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8