Bekijk volle/desktop versie : Wat antwoord jij als ze vragen wat is Islam voor jou??

Pagina's : [1] 2

08-05-2003, 18:48
Salaam oe alikom...

Heb ff een vraagje voor jullie!

Wat zal jij antwoorden als iemand dit vraagt aan jou:

[GLOW=firebrick]Waarom Islam en wat is Islam voor jou?? [/GLOW]

Graag wat reacties

Ma3salamma...

08-05-2003, 21:45

Citaat:
Origineel gepost door $$Roukajah$$
[QUOTE]Origineel gepost door $$Roukajah$$
[B]Waarom de islam ...... Ik ben in een Islamitisch gezin opgegroeid dus jah,als ik in een katholiek gezin was geboren was ik katholiek,het heeft gewoon met mijn familie te maken,want als je ouders islamitisch zijn ben je dat automatisch ook(je moet er wel naar handelen).

De ISLAM is voor mij :rust,liefde,barmhartigheid,respect en etc...
De islam is de absoluute waarheid voor mij,elke dag wanneer ik wakker word ben ik trots op mijn moslima zijnde.

Dus alles kort samengevat:Islam is voor mij de WAARHEID!

MA3A salaama
FEIT!!!!!

09-05-2003, 18:28
In mijn zoektocht naar wijsheid, is de islam mijn licht in dit leven. De koran mijn onmisbare gids. En het paradijs insh Allah mijn streven.

09-05-2003, 18:45
machALLAH egie das mooi gezegd en ik sluit me bij U aan

Wasalaam

09-05-2003, 22:07

De natuur van de mens, is Islam.

Al n hele tijd al, is Islaam niet meer iets dat ik heb meegekregen van mijn ouders, maar iets waar ik los van mijn ouders en familie, iets is dat mijn dorst lest en doet begrijpen waar ik voor geschapen ben.

Liefde voor ALLAH swt, zet mijn hele leven in een bepaalde perspectief.

Ik ben geschapen voor iets nobels, ik heb n begin en mijn einde is zo helder als n ster.

10-05-2003, 23:27
Ik voel de Islam zoals een blind de zon voelt...Islam is mijn leven..het verlicht heel het leven

13-05-2003, 22:01
Wel.... Islam is voor mij....

JUIST hetzelfde wat jullie allemaal hebben gezegd. Ik sluit me gewoon aan bij jullie antwoorden:

Zoals Soutje zei: In mijn zoektocht naar wijsheid, is de islam mijn licht in dit leven. De koran mijn onmisbare gids. En het paradijs insh Allah mijn streven

Zoals Liloush zei: Ik voel de Islam zoals een blind de zon voelt...Islam is mijn leven..het verlicht heel het leven

zoals Musli zei: De natuur van de mens, is Islam.

Al n hele tijd al, is Islaam niet meer iets dat ik heb meegekregen van mijn ouders, maar iets waar ik los van mijn ouders en familie, iets is dat mijn dorst lest en doet begrijpen waar ik voor geschapen ben.

Liefde voor ALLAH swt, zet mijn hele leven in een bepaalde perspectief.

Ik ben geschapen voor iets nobels, ik heb n begin en mijn einde is zo helder als n ster.

Zoals JIJ zei: Waarom de islam ...... Ik ben in een Islamitisch gezin opgegroeid dus jah,als ik in een katholiek gezin was geboren was ik katholiek,het heeft gewoon met mijn familie te maken,want als je ouders islamitisch zijn ben je dat automatisch ook(je moet er wel naar handelen).

De islam is de absoluute waarheid voor mij,elke dag wanneer ik wakker word ben ik trots op mijn moslima zijnde.

Meer kan ik niet toevoegen!!

Masalamma

14-05-2003, 18:29
[QUOTE]Origineel gepost door $$Roukajah$$
[B][QUOTE]Origineel gepost door $$Roukajah$$
[B]Waarom de islam ...... Ik ben in een Islamitisch gezin opgegroeid dus jah,als ik in een katholiek gezin was geboren was ik katholiek,het heeft gewoon met mijn familie te maken,want als je ouders islamitisch zijn ben je dat automatisch ook(je moet er wel naar handelen).

daar heb je gelijk in jog

15-05-2003, 23:37
Islam is voor mij:

Een rustpunt

pure logica

Een rots in de branding

Mijn houvast

De ultieme liefde

Een levenswijze

Een streven naar meer

Het maakt mij een sterker persoon

Mijn onverwaarlijke liefde voor Allah,

doet mijn hartje sneller kloppen keer op keer.

28-01-2015, 12:26
Dat Allah de enige god is en dat alleen hij aanbeden mag worden en dat mohammed (vzmh) zijn edele boodschapper is.

De islam beteteknt letterlijk totale onderwerping/overgave.

28-01-2015, 12:38

Citaat door Jyhane:
Salaam oe alikom...

Graag wat reacties

Ma3salamma...

Het eerste grondbeginsel: het kennen van de Heer (Rabb).

Als u de vraag gesteld krijgt: "Wie is uw Rabb?" Geef dan als antwoord:

Lees verder: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1688053&page=3

28-01-2015, 15:03

Citaat door firooz:
Islam was mijn gevangenis. Ik twijfelde altijd, niet aan God maar aan islam. Ik weet nu de waarheid. Islam is voor mij een fata morgana , een gevangenis waaruit ik ontsnapt ben. Ik geloof sterk in God maar religie houdt een mens gevangen

28-01-2015, 15:40

Citaat door Jyhane:
Salaam oe alikom...

Graag wat reacties

Ma3salamma...
Waarom Islam?
Omdat het de enige ware godsdienst is en Al hamdoulilah, het is een gunst van Allah als je als moslim geboren en opgegroeid bent. Islam is het antwoord op alles, onze heilige bron, de Qoran. De enige echte ware bron! Daarin zul je alle antwoorden vinden op je vragen!

Wat Islam voor mij is?

Islam, is een levenswijze die ik met mijn oprechte wil en hart helemaal heb geaccepteerd. Onze rol van mens is alleen en enkel Allah swt aan te bidden en om Hem tevreden te stellen!

aya in Qoran =>

“En Ik (Allah) heb de djinns en mensen slechts geschapen om Mij (alleen) te aanbidden.”

(Soerat ad-Dhaariyaat: 56)

28-01-2015, 20:35
Serieus heel de wereld lijkt issues te hebben met de islam en moslims...
Ik zeg gewoon islam is voor mij de sharia en de Taliban..

28-01-2015, 21:12

Citaat door Iqbal:
Het Stockholmsyndroom zeker ?

Deze topic is serieus, dus verknoeien a.u.b.
Ben jij een moslim?

Pagina's : [1] 2