Bekijk volle/desktop versie : Jullie mening :Imam zet Aboutaleb 'uit de islam'



27-02-2006, 09:21

Citaat:
De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb is door de Haagse imam Fouez geëxcommuniceerd. Volgens de imam, werkzaam in een omstreden moskee uit de Hofstad, is Aboutaleb 'geen echte moslim' omdat hij sommige spotprenten over de islamitische profeet Mohammed wel grappig vond.

De PvdA-wethouder herhaalde zaterdag op een discussiebijeenkomst over de Deense spotprentenkwestie in de Amsterdamse Melkweg, dat hij de humor van de meeste cartoons wel kon inzien. De As-Soennah moskee in Den Haag, van waaruit de excommunicatie van Aboutaleb afkomstig is, deed onlangs nog aangifte tegen het tv-programma NOVA. Reden was een uitzending die NOVA wijdde aan de Deense spotprenten. Volgens het moskeebestuur was de toon van dat programma onnodig kwetsend en provocerend voor moslims.
Hoe denken jullie hierover?

27-02-2006, 09:39


tja, ik denk dat hij niet de aangewezen persoon is om iemand uit de islam te zetten. Hij is wel imam, maar hij is ook maar een mens net als aboutaleb...

Dus wie is hij om hem te veroordelen denk ik...

27-02-2006, 09:54
dat vind ik dus ook
ik vind niet dat hij iemand zo maar uit de islam kan zetten
ik denk dat niemand kan doen
god is de enige die hem kan veroordelen

ik ben trouwens niet eens met de uitspraken van aboutaled, en persoonlijk heb ik ook conflict met hem
maar dan vind ik ook dat moet zelf weten wat die roept, ik ga hem daarom niet uitschelden of zwart lopen maken, zijn einde oordeel komt nog

27-02-2006, 10:00

Citaat door Kleurtje_S:


Hoe denken jullie hierover?
Dat hij het grappig vindt is zijn zaak, Allah swt zal iedereen straffen die het verdient hebben, daar hoeven wij ons geen zorgen om te maken.
Die imaam heeft al een zonde gepleegd door een moslim, een "geen echte moslim"te noemen, astrafoeAllah dit is een grote zonde.
Daar is Allah swt voor!

27-02-2006, 10:03


Wat zijn imaams tegenwoordig?

27-02-2006, 10:07
Moet je tegenwoordig dezelfde mening delen als een imam wil je nog moslim blijven...??

27-02-2006, 10:12
Ga lekker de gemeenschap nog meer uit elkaar drijven, ipv samenbrengen... Echt slim...

27-02-2006, 10:12
even voor de duidelijkheid over zijn status: hij is een cheick
niet dat ik iets ermee bedoel ofzo.

27-02-2006, 10:14

Citaat door gekkeappie:
even voor de duidelijkheid over zijn status: hij is een cheick
niet dat ik iets ermee bedoel ofzo.
dus?