Bekijk volle/desktop versie : concentratie tijdens het gebed



Pagina's : 1 [2]

24-06-2003, 13:53
kom op meer mensen moeten dit lezennnn

01-07-2003, 22:48


mashallah meid!!!ik heb er veel van opgestoken Alhamdoelilah!!!

02-07-2003, 10:10
bedankt voor dit verhaal, misschien helpt het wel. ik heb zelf echt moeite met me te concentreren, hoe graag ik het ook wil.
ik hoop dat het me gaat lukken, want wat je inderdaad zegt: als je niet kunt concentreren is het alsof je alleen buigt.


16-07-2003, 19:24
bedankt mensen voor het lezen dat zegt al genoeg....

17-07-2003, 11:58



Citaat:
Origineel gepost door Yahya
, prachtig, moge Allah swt je belonen.

Weet je wanneer je die 5de bijna altijd kan bereiken, als je Salaat -Tasbieh gaat doen.
Als iemand niet weet wat het is en wil weten wat dat is dan zegt ie het maar.
ik wil het wel weten...

17-07-2003, 14:43
salaam,

heb je hier ook bewijzen voor van Qoran? hadith? geleerden?
graag een referentie pls anders is het niet geloofwaardig voor mij, en dat heeft zeker niets met jou te maken.

hoop dat je 't begrijpt

wa salaam

17-07-2003, 18:01
salaam,

djazakAllah, als het niet veel gevraagd is, anders zoek ik het zelf op, ik ken de naam van het gebed, dus moeilijk zal het niet zijn

wa salaam

08-08-2003, 14:42
Salaamoehlikoem

echt mooi Masha'Allah

Salaamoehlikoem

15-08-2003, 17:17

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
De tasbieh gebed is een extra gebed dat bestaat uit 4 raka'aats.
Voor dat je de fatiha gaat oplezen zeg je 15keer soebhanallahi walhamdoulillahi wa la illahi illalah wa allahoe akbar wa la hawla wa la qoewatta illa billahi allayiel adziem.
Nadat je daarna de fatiha en een andere soerat heb opgelezen zeg je nog eens 10x soebhanallahi walhamdoulillahi wa la illahi illalah wa allahoe akbar wa la hawla wa la qoewatta illa billahi allayiel adziem.
Dan zeg je allah oe akbar en ga je naar de gebogen houding, in die houding zeg je die doe'a weer 10x, daarna zeg je sami allahoe liman hamida en keer je je terug naar de staande positie en zeg je weer 10x die doe'a. Als je met je hoofd de grond raakt zeg je weer 10x die doe'a, en tussen de 2 sjoezoeds zeg je het ook 10x. Dus per rak'aa zeg je 75x soebhanallahi walhamdoulillahi wa la illahi illalah wa allahoe akbar wa la hawla wa la qoewatta illa billahi allayiel adziem.

Dit gebed vergeeft al je zonden, de kleine en de grote.
De profeet zei dat je dit gebed elke dag moet uitvoeren, als je dat niet kan dan 1x per week, en anders 1x per maand, en anders 1x per jaar, en anders minstens 1x in je leven.

Mijn ervaringen met dit gebed is dat mijn voeten begonnen op te zwellen, maar het leek alsof Allah me tijdens de sjoezoed weer de kracht gaf om er weer tegenaan te gaan.
salaam oe 3alaikom broeder bedankt

15-08-2003, 19:42
Salaam aleikoum zuster


Prachtig! gewoon prachtig!! Allahu Akbar er is geen God dan Allah!!
Moge Allah onze broeders en onze zusters beschermen en hun goede daden belonen. Moge Allah hun zonden vergeven op de Dag des Oordeels en inschallah ons allemaal de moslims het paradijs schenken. Oh Allah geef geduld aan onze moslimbroeders en - zusters die nu in een moeilijke situatie zitten.
Ik getuig dat er geen God is dan Allah en dat profeet Mohammed(vzmh) de dienaar en de boodschapper van Allah is.
Allahoe alim (Allah weet het beste)

Je zuster in de Islaam.

26-09-2003, 22:14
lezen mensen

26-09-2003, 22:34
Maschalla was zeker goed om te lezen, mijn concetratie is ook slecht tijdens het bidden weet niet wat het is moet er soms om janken

26-09-2003, 22:42


inshs Allah komt alles goed zuster

Pagina's : 1 [2]