Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek en uitgaan...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

26-02-2006, 14:10
Als ik in de middag de bus neem naar huis, mag ik elke dag meegenieten van de gesprekken van de luidruchtige zusters achterin de bus. De meeste gesprekken gaan nergens over, maar donderdag was er een interessante discussie gaande tussen een meid met een hoofddoek en eentje zonder. Het ging over uitgaan en de hoofddoek. Ik ben inmiddels wel wat gewend, maar ik snakte die middag hevig naar adem omdat mijn oren iets opvingen dat ik niet wilde geloven. Ik vroeg mezelf dan ook meerdere malen af of ik het goed verstaan had.

Het gesprek:

meisje zonder hoofddoek: `wat doe jij van het weekend?´
meisje met hoofddoek: `ik ga lekker uit!´
meisje zonder hoofddoek: `OMG! en je hoofddoek dan?´
meisje zonder hoofddoek: `Mijn hoofddoek? HAHA! Die gaat gewoon lekker om mijn middel!´

Ik heb een enorm groot respect voor mijn zusters met hoofddoeken! Echt waar! Niemand is in principe slecht. En om te gaan roepen dat zulke meiden de hoofddoek uit moeten doen, ben ik het niet mee eens. Je vraagt ze dan iets om iets tegen de islam in te doen. Ik schrok hier echt van! En vraag jullie om met volwassen reakties te komen, want dit is serious bizniz. Waar gaat het fout bij ons?

gr.
Nordin3000

26-02-2006, 14:13


Ik denk dat ze het eerder als grap zei.
Meiden onder elkaar.

26-02-2006, 14:14
Ik ken veel zusters met hoofdoek nichten, vriendinnen en buurmeisjes die wel een hoofddpoek dragen. Maar hun innerlijk gewoon vies is. Ze versleten de jongens, zijn vaak buiten te vinden en doen super veel haramzaken. Ik persoonlijk vind dan dat ze hun hoofddoek weg moeten doen. je draagt een hoofddoek met de intessie om je schoonheid te verberegn. Als je gezicht dan ga schilderen als een clown. Je kleding en hoofddoek in alle kleuren van de regenboog. Wat verberg je dan? Trekt het dan niet meer en meer aandacht!

26-02-2006, 14:18

Citaat door BoraSita:
Ik denk dat ze het eerder als grap zei.
Meiden onder elkaar.

Denk het ook

26-02-2006, 14:19



Citaat door BoraSita:
Ik denk dat ze het eerder als grap zei.
Meiden onder elkaar.
En ervan uitgaande dat het geen grap was. Ik had het er laatst over met een vriend, die zelf regelmatig uit gaat. Hij verklaarde me voor gek! Ik zou te goedgelovig en naief zijn. Als voorbeeld noemde hij een meisje dat hij laatst in een cabaret(weet niet precies wat dit inhoudt) zag, en zij ging daar helemaal los. Dat meisje is een bekende en mijn hele avond was fokked up hierdoor.
Dit was overigens géén reden voor mij om haar als h0er te bestempelen, want niemand is slecht! Zij zeker niet.

26-02-2006, 14:25
Je hebt gelijk maar ik vind dat dat hun zaken zijn. Wij moeten ervoor zorgen dat we goed blijven, niet alleen in uiterlijk (hoofddoek of niet) maar ook in hart. En iemand bestempelen is ook niet goed dus laat ze maar doen en wees zelf goed.

26-02-2006, 14:25

Citaat door Nordin3000:
En ervan uitgaande dat het geen grap was. Ik had het er laatst over met een vriend, die zelf regelmatig uit gaat. Hij verklaarde me voor gek! Ik zou te goedgelovig en naief zijn. Als voorbeeld noemde hij een meisje dat hij laatst in een cabaret(weet niet precies wat dit inhoudt) zag, en zij ging daar helemaal los. Dat meisje is een bekende en mijn hele avond was fokked up hierdoor.
Dit was overigens géén reden voor mij om haar als h0er te bestempelen, want niemand is slecht! Zij zeker niet.
Hij heeft geen recht van spreken.





Cabaret is zoiets als naar Najib Amhali gaan.
Alleen comedy, zoiets als naar de bios gaan.

Onschuldig in mijn ogen

26-02-2006, 14:28
Ik denk dat het merendeels ook wat met de opvoeding te maken heeft...Kijk als ze best streng is opgevoed....ze veel dingen niet mag doen...dat ze het dan stiekem alsnog gaat doen....
EN je weet bepaalde dingen mogen wij niet...en ja....dat verbieden ze ons alleen vanwege het geloof.....en om ons in bescherming te nemen...

Sommige die zijn minder streng opgevoed...mogen wel de stad in...met vriendinnen dagjes uit gaan...daar bedoel ik mee...naar de bios..of een attractiepark ofzoo,,tis immers voor ieder verschillend...maar niet zolang het iets is in de richting van een discotheek is ofzo...
Maar die hoeven dingen niet stiekem te doen.....hun kunnen hun vrije eigen keuze maken...ouders zijn wat neutraler....meegaander.....en het geloof mengen ze er niet in...tot in hoeverre....

Maar sommige m3arba kunnen echt overdrijven...meiden mogen bijvoorbeeld nieteens een keer alleen met vriendin naar de stad ofzo...of naar een andere stad gaan om te winkelen,.....gewoon eigenlijk een beetje te overdreven......met bepaalde dingen....dan is het ook meer zo van......: ik heb die dochter daar gezien....zus en zo...dan kijken de ouders niet meer zozeer naar het geloof maar naar de mensen van buiten......en al helemaal wanneer het zoiets onschuldigs is...


En ja wat jij al zei....doe dan maar beter je hoofddoek af....nee kijk tis altijd goed wanneer je een stap in de goede richting zet.....en ja dan zeg je iets wat tegenstrijdig is tegenover het geloof.....dat je anders beter die hoofddoek af ken gaan doen......ja....

Ik denk dat ze zichzelf nog wel es een keer inshallah tegenkomen...en dat tot bezinking komen......ze pas gaan nadenken voordat ze wat gaan "haram;s"gaan doen......................

26-02-2006, 14:29
Waarom waren ze luidruchtig?

- Voor aandacht.

Wat deden ze als ze geen aandacht kregen?

- Extreme dingen zeggen.


Het is hen goed gelukt.

26-02-2006, 14:29

Citaat door BoraSita:
Hij heeft geen recht van spreken.





Cabaret is zoiets als naar Najib Amhali gaan.
Alleen comedy, zoiets als naar de bios gaan.

Onschuldig in mijn ogen
cabarets? niet de marokaanse in ieder geval. volgens mij gewoon een h0erentent,
Dan lachen ze dus wel om hele rare dingen in die cabarets.

26-02-2006, 14:32

Citaat door Nordin3000:
cabarets? niet de marokaanse in ieder geval. volgens mij gewoon een h0erentent,
Dan lachen ze dus wel om hele rare dingen in die cabarets.
Als het al een hoerentent was (wat ik ten zeerste betwijfel) dan had jouw vriend daar ook niets te zoeken.

Mensen letten teveel op elkaar .

26-02-2006, 14:36

Citaat door Naughty:
Waarom waren ze luidruchtig?

- Voor aandacht.

Wat deden ze als ze geen aandacht kregen?

- Extreme dingen zeggen.


Het is hen goed gelukt.
Ben je schitzo? Of praat je altijd tegen je zelf?

ps. Grapje zus!

26-02-2006, 14:36


Ach, tegenwoordig sta ik daar niet van te kijken.

26-02-2006, 14:39

Citaat door BoraSita:
Als het al een hoerentent was (wat ik ten zeerste betwijfel) dan had jouw vriend daar ook niets te zoeken.

Mensen letten teveel op elkaar .
Ik had nergens gezegd dat ik een fan van hem ben. Hij is ook fout bezig. Maar als het meisjes zijn, ben ik ouderwets! Zou het dat meisjes meer beinvloedbaar zijn? Door de bedorven jongens?

26-02-2006, 14:42

Citaat door AICHIA:
Ik denk dat het merendeels ook wat met de opvoeding te maken heeft...Kijk als ze best streng is opgevoed....ze veel dingen niet mag doen...dat ze het dan stiekem alsnog gaat doen....
EN je weet bepaalde dingen mogen wij niet...en ja....dat verbieden ze ons alleen vanwege het geloof.....en om ons in bescherming te nemen...

Sommige die zijn minder streng opgevoed...mogen wel de stad in...met vriendinnen dagjes uit gaan...daar bedoel ik mee...naar de bios..of een attractiepark ofzoo,,tis immers voor ieder verschillend...maar niet zolang het iets is in de richting van een discotheek is ofzo...
Maar die hoeven dingen niet stiekem te doen.....hun kunnen hun vrije eigen keuze maken...ouders zijn wat neutraler....meegaander.....en het geloof mengen ze er niet in...tot in hoeverre....

Maar sommige m3arba kunnen echt overdrijven...meiden mogen bijvoorbeeld nieteens een keer alleen met vriendin naar de stad ofzo...of naar een andere stad gaan om te winkelen,.....gewoon eigenlijk een beetje te overdreven......met bepaalde dingen....dan is het ook meer zo van......: ik heb die dochter daar gezien....zus en zo...dan kijken de ouders niet meer zozeer naar het geloof maar naar de mensen van buiten......en al helemaal wanneer het zoiets onschuldigs is...


En ja wat jij al zei....doe dan maar beter je hoofddoek af....nee kijk tis altijd goed wanneer je een stap in de goede richting zet.....en ja dan zeg je iets wat tegenstrijdig is tegenover het geloof.....dat je anders beter die hoofddoek af ken gaan doen......ja....

Ik denk dat ze zichzelf nog wel es een keer inshallah tegenkomen...en dat tot bezinking komen......ze pas gaan nadenken voordat ze wat gaan "haram;s"gaan doen......................
Zus, maar soms denk ik: Soms moet je 1 stap terugnemen, om 2 stappen vooruit te nemen. MAW de hoofddoek af en beginnen met bidden en dan de hoofddoek weer op. Een goede fundering is noodzakelijk. De islam beter begijpen ipv van gelijk die hoofddoek op.

Maar dan denk ik weer: Nee! die hoofddoek mag niet af! is fard.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12